Ο Lewis Hamilton πήρε την πρωτοπορία στη βαθμολογία της Formula1 μετά τη νίκη του σε ενα δραματικό GP του Αζερμπαϊτζάν.
Σε ένα δραματικό τελικό μέρος του αγώνα στο Baku, ο Valtteri Bottas υπέστη κλατάρισμα όταν οδηγούσε τον αγώνα, ενώ ο Sebastian Vettel έχασε τρείς θέσεις στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Φινλανδό για την πρώτη θέση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας με πέντε γύρους να απομένουν…
Ο Lewis Hamilton κληρονόμησε τη νίκη από τον Valtteri Bottas που υπέστει κλατάρισμα, μετά από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας που προκάλεσαν οι οδηγοί της Red Bull που βγήκαν εκτός αγώνα.
Ο Sebastian Vettel βρισκόταν σε πορεία για να πάρει μια άνετη νίκη πριν αλλάξει ο αγώνας από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Bottas ανέκτησε την πρώτη θέση στην έξοδο της στροφής καθώς ο Vettel μπλόκαρε τροχούς στην είσοδο της 1ης στροφής στην επανεκκίνηση του αγώνα και ενώ φαινόταν η νίκη να πηγαίνει στον Φινλανδό, ένα κλατάρισμα έδωσε την πρώτη νίκη της Mercedes για τη σεζόν στον Hamilton, με τον Raikkonen δεύτερο και τον Sergio Perez να περνά τον Vettel για μία απρόσμενη τρίτη θέση.
Ο αγώνας ξεκίνησε με φρενίτιδα μετά από ένα συμβάν πρώτου γύρου που πυροδότησε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαρίσει αρκετά συντρίμμια.
Ο Esteban Ocon επιτέθηκε στον Kimi Raikkonen και προσπάθησε να περάσει τη Ferrari από την εξωτερική της στροφής 2, γεγονός που τους οδήγησε δίπλα-δίπλα στη στροφή 3.
Ο Ocon έστριψε για το apex με τον Raikkonen μισό μονοθέσιο πίσω του, και η επακόλουθη επαφή έριξε την Force India στον τοίχο και έξω από τον αγώνα και ανάγκασε τον Raikkonen να πάει στα pit για μια νέα εμπρόσθια πτέρυγα.
Το περιστατικό θα διερευνηθεί μετά τον αγώνα.
Την ίδια στιγμή, ο Sergey Sirotkin ακούμπησε το πίσω μέρος της Force India του Sergio Perez στην 2η στροφή και στην έξοδο της στριμώχτηκε μεταξύ της McLaren του Fernando Alonso στα αριστερά και της Renault του Nico Hulkenberg στα δεξιά. Ο Hulkenberg έριξε τον Sirotkin στον Alonso, το οποίο έσπασε το μπροστινό αριστερό μέρος της Williams και ανάγκασε τον Sirotkin να αποσυρθεί αμέσως, καθώς ο Alonso πήγε πίσω στα pit και με τα δύο ελαστικά του στη δεξιά πλευρά σκασμένα.
Ο Vettel κράτησε όλους πολύ κοντά κατά την επανεκκίνηση μέχρι την τελευταία δυνατή στιγμή πριν την τελική γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας. Έφυγε καθαρά μετά και έχτισε ένα άνετο προβάδισμα από τον Hamilton, ο οποίος έριξε τη διαφορά κάτω από τέσσερα δευτερόλεπτα πριν κλειδώσει και τα δύο μπροστινά ελαστικά στον 21ο γύρο.
Αυτό υποχρέωσε τον Hamilton να αλλάξει σε μαλακά ελαστικά, καθώς ο Vettel και ο Bottas, ο οποίος έτρεχε πιο πίσω τρίτος, επέκτεινε ένα εξαιρετικά μακρύ πρώτο κομμάτι στα supersofts. Η έλλειψη ρυθμού του Hamilton στα φρέσκα αλλά πιο σκληρά ελαστικά, επέτρεψε στον Vettel να μείνει έξω μέχρι τον 30ο γύρο πριν αλλάξει στα μαλακά, αλλά ο Bottas συνέχισε ακόμα περισσότερο.
Ο Φινλανδός εξακολουθούσε να μένει έξω με καλό ρυθμό στα αρχικά του ελαστικά, όταν μια γεμάτη μάχη μεταξύ των δύο Red Bulls έφτασε τελικά σε οριακό σημείο.
Ο Ricciardo ήταν πιο γρήγορος από τον Verstappen σε διάφορα σημεία μέσα στο πρώτο μισό του αγώνα, αλλά δε κατάφερε να περάσει αρκετές φορές και οι δύο έκαναν είχαν και ελαφριά επαφή σε ένα σημείο στην έξοδο από την 1η στροφή καθώς ο Verstappen βγήκε ανοιχτά προς τον Ricciardo αφού υπεράσπισε την εσωτερική γραμμή. Ο Verstappen έχασε τη θέση τελικά στην πρώτη στροφή μετά τη μέση του αγώνα, αλλά επέστρεψε μπροστά ένα γύρο αργότερα από το pitstop του Ricciardo, αλλά γρήγορα δέχθηκε επίθεση καθώς ο Ricciardo πήρε σημαντικό slipstream προς στη στροφή 1. Ο Ricciardo έκανε προσποίηση προς τα δεξιά και στη συνέχεια πήγε προς τα αριστερά στην εσωτερική, αλλά ο Verstappen αμύνθηκε προς και τις δύο κατευθύνσεις του Ricciardo. Ο Ricciardo βρέθηκε πίσω από τον Verstappen χωρίς περιθώριο να πάει αλλού, και χάνοντας την πρόσφυση στον ακάθαρτο αέρα πίσω από την άλλη RedBull, δεν είχε τη δυνατότητα να φρενάρει αρκετά, έπεσε πάνω στον Verstappen και οι δύο Red Bulls έφυγαν προς τον δρόμο διαφυγής και ακινητοποιήθηκαν.
Το επόμενο αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν μια μακροχρόνια υπόθεση, κυρίως επειδή ο Romain Grosjean έχασε ανεξήγητα το πίσω μέρος της Haas καθώς ζέστανε τα ελαστικά του στην ευθεία μεταξύ των στροφών 13 και 14 και χτύπησε στον τοίχο ενώ ήταν στην έκτη θέση.
Αυτό άφησε τέσσερις γύρους να μένουν υπό πράσινη σημαία και ο Vettel πίεσε τον Bottas στην επανεκκίνηση, αλλά κλείδωσε τροχούς και βγήκε ανοιχτά, το οποίο τον έριξε στην τέταρτη θέση πίσω από τους Hamilton και Raikkonen.
Ο Bottas συνέχισε πρώτος καθ ‘όλη τη διάρκεια του γύρου και ήταν εκτός του DRS του Hamilton, αλλά πάτησε σε ανθρακονημάτινα κομμάτια μονοθέσιου που ήταν στην πίστα στην μεγάλη ευθεία και αυτό προκάλεσε το κλατάρισμα του αριστερά-πίσω ελαστικού του στο τέλος της ευθείας.
Αυτό άφησε τον Hamilton στο προβάδισμα, με τον Raikkonen άνετα δεύτερο, καθώς ο Perez πέρασε τον Vettel, που δυσκολεύονταν με ένα επίπεδο ελαστικό μετά το μπλοκάρισμά του.
Ο Vettel έμεινε τέταρτος μπροστά από τον Carlos Sainz, ο οποίος πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα με τη Renault, αφού ανέβηκε μπροστά από τις Red Bulls από νωρίς και με εξαιρετική ρυθμό στα ultrasoft.
Ο Charles Leclerc σκόραρε τους πρώτους του βαθμούς της καριέρας του στην F1 με εκπληκτική οδήγηση στην έκτη θέση για την Sauber, αφού ανέβηκε μέσα από το χάος του πρώτου γύρου και πέρασε αποφασιστικά την Williams του Lance Stroll νωρίς.
Ο Stroll έπεσε όγδοος στο τέλος μετά τον Alonso, ο οποίος ανέκαμψε από τον πρώτο γύρο που μπήκε για αλλαγή μιας νέας εμπρόσθιας πτέρυγας και είχε ζημιά στο πάτωμα που παρέμεινε φυσικά.
Ο Stoffel Vandoorne έδωσε στην McLaren ένα ακόμα διπλό τερματισμό στους βαθμούς με την ένατη, ενώ ο Brendon Hartley της Toro Rosso πήρε την τελική θέση στο top 10 για να πάρει τον πρώτο του βαθμό.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!