Ο υπεύθυνος του προγράμματος της Goodyear στους αγώνες αντοχής δήλωσε ότι η Automobile Club de l’Ouest (ACO) προσέγγισε την μειωμένη απόδοση στα μονοθέσια της LMP2 πετυχαίνοντας τον “καλύτερο συμβιβασμό” για την φόρμουλα.
Οι διοργανωτές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA και του European Le Mans Series επέλεξαν την Goodyear ως τον επίσημο προμηθευτή της κατηγορίας LMP2 με τριετή συμφωνία ξεκινώντας από το 2021 μετά την σεζόν με ανοιχτό ανταγωνισμό με την Michelin, όπου τώρα κρατάει αποκλειστικά την κατηγορία Hypercar.
Η Goodyear από τότε που έχει ενταχθεί στην λεγόμενη διαδικασία ‘στρωματοποίησης’ για να εξασφαλίσει τον επαρκή διαχωρισμό μεταξύ της παρούσας γενιάς μονοθέσιων της LMP2 όπου τρέχουν από το 2017 και της νέας κορυφαίας κατηγορίας Hypercar, η οποία είναι πιο αργή από τον προκάτοχο της LMP1.
Η στρωματοποίηση περιείχε δύο κύματα στις περικοπές απόδοσης στην κατηγορία LMP2, η πρώτη ήρθε το 2019 και η δεύτερη ήρθε ένα μήνα πριν την έναρξη της σεζόν 2021 του WEC στις 1 Μαΐου.
Η τελευταία αλλαγή αύξησε το ελάχιστο βάρος των LMP2 κατά 20kg στα 950kg, αφαιρώντας επιπλέον 20kW στην μέγιστη δύναμη και απαιτήθηκε χαμηλή κάθετη δύναμη στο αεροδυναμικό πακέτο για το WEC.
Σε αυτές τις ρυθμίσεις εντάχθηκε μία τελευταία αλλαγή στην διαφοροποίηση των προδιαγραφών στα ελαστικά slick της Goodyear από αυτές που είχαν προγραμματιστεί επισήμως, βασισμένες από τις αναφορές των ομάδων στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν.
Ο Mike McGregor, ο οποίος επιβλέπει το πρόγραμμα της Goodyear στους αγώνες αντοχής, πιστεύει ότι ο συνδυασμός της μειωμένης απόδοσης σε διάφορα τμήματα ήταν ο καταλληλότερος τρόπος διαχείρισης της υφιστάμενης κατηγορίας η οποία περιλαμβάνει 11 πλήρεις συμμετοχές στο WEC.
“Όταν έχεις μία κατηγορία η οποία είναι τόσο καλή και έχει χτιστεί τόσο καλά, όλοι οι οδηγοί βρίσκονται σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο,” δήλωσε ο McGregor.
“Σε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο όπου είναι γρήγορο, με αρκετή κάθετη δύναμη και ένα πολύ καλό σύνολο πρόσφυσης.
“Μόλις πας να θυσιάσεις ένα από αυτά τα πράγματα, δεν θα αρέσει στους ανθρώπους. Και ειδικά στους οδηγούς τύπου gentlemen οι οποίοι έχουν επενδύσει πολλά σε αυτό, δηλώνουν ξεκάθαρα: ‘Έχω πάει προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί δεν έχουμε πάει προς άλλη κατεύθυνση;’
“Αλλά εάν ξεκινούσαμε από κάποιο άλλο σημείο, πιστεύω ότι θα ήμασταν στην ίδια ακριβώς κατάσταση όπου αυτοί δεν θα ήταν χαρούμενοι εάν είχαμε μόνο μειωμένη απόδοση και παραμέναμε με τα ίδια ελαστικά. Οποιοδήποτε και να ερχόταν πρώτο: είναι μία κατάσταση σαν την κότα και το αυγό.
“Από την στιγμή, όπου η ACO αποφάσισε να συνεχίσει είναι ο καλύτερος συμβιβασμός προφανώς.
“Είναι λίγο τα ελαστικά, είναι λίγο η ισχύς τους κινητήρα, αλλά δεν είναι απαραίτητο να πετάς τα πάντα για ένα πράγμα. Υπάρχει ακόμα αυτός ο συμβιβασμός μεταξύ των γραμμών.
“Το σημείο όπου είναι δύσκολο να καταλάβουμε είναι, που βρίσκεται η στρωματοποίηση μεταξύ της Hypercar και της LMP2.
“Διαβάζοντας μία από τις συνεντεύξεις (με τον υπεύθυνο της διοργάνωσης ACO Thierry Bouvet) και αυτόν να λέει, ‘δεν’ πρόκειται να κάνουμε τίποτα.’ Είναι η πιο εύλογη προσέγγιση μέχρι να μπορούμε να καταλάβουμε πραγματικά που είναι η ισότητα και που η διαφορά των κατηγοριών.
“Απλά πήγαμε και μιλήσαμε στις ομάδες μετά το Prologue, όλοι έδειχναν σχετικά χαρούμενοι με το που έχουν φτάσει.”
Τα πλάνα της Goodyear για την LMP2 στο μέλλον
Η Goodyear βρίσκεται τώρα στην διαδικασία εξέτασης των δεδομένων από το Spa μαζί με την ACO και την FIA για να αποφασίσουν εάν θα πρέπει να γίνουν βελτιώσεις για το υπόλοιπο της σεζόν του WEC.
Η Toyota, η οποία αγωνιζόταν με δύο Le Mans Hypercars, δήλωσε μετά την νίκη στον αγώνα του Spa ότι η διαφορά μεταξύ των κατηγοριών prototypes θα χρειαστούν επιπλέον προσοχή. Η νικήτρια Toyota GR010 Hybrid τερμάτισε ένα γύρο μπροστά από την νικήτρια της κατηγορίας LMP2 United Autosports με την Oreca 07 Gibson αλλά της πήρε περισσότερο από μισό αγώνα για να καταφέρει αυτή την απόσταση.
Οι ιθύνοντες του WEC ανακοίνωσαν στο Spa ότι η LMP2 δεν θα λάβει επιπλέον μειώσεις στην απόδοση των μονοθέσιων φέτος, αλλάζοντας το επίκεντρο προς την διαδικασία στρωματοποίησης μεταξύ της κατηγορίας Hypercar.
Ο McGregor ανέφερε ότι η Goodyear και το WEC είναι έτοιμοι να συνεχίσουν την αξιολόγηση τρόπων για την βελτίωση των ελαστικών της LMP2 ως μέρος της στενής συνεργασίας όπου υπάρχει.
“Έχουμε τεράστια εμπειρία στα ελαστικά και γνωρίζουμε ποιες είναι οι επιλογές μας,” δήλωσε αυτός.
“Αυτός είναι ο λόγος που επιστρέψαμε στα ελαστικά προδιαγραφών ‘C’ όπου ήταν η πρώτη επιλογή από αυτές που κάναμε τον Δεκέμβριο, στις δοκιμές.
“Έχουμε κάποιους συνδυασμούς εντός και εκτός από αυτές τις προδιαγραφές, οπότε εάν αυτοί πουν σε εμάς, ‘κοιτάξτε, εδώ είναι όπου δεν χρειάζεται άλλο να συνεχίσετε,” μπορούμε να ξεκινήσουμε να διερευνούμε περισσότερες λεπτομέρειες.”
Αυτός συνέχισε: “Ακριβώς ότι έχει πει ο Thierry Bouvet με το σχόλιο του μέχρι στιγμής, είναι ότι θα εξετάσουμε τα πάντα μετά τον αγώνα του σαββατοκύριακου στο Spa.
“Επειδή το Spa είναι η πρώτη φορά για την Hypercar, το αεροδυναμικό πακέτο των LMP2 με την ισχύς και τα ελαστικά, θα πάρουμε μία πλήρη άποψη για το που πηγαίνουμε και τι πρέπει να κάνουμε στο μέλλον.
“Ως αληθινοί συνεργάτες, πρέπει να πάρουμε αυτή την απόφαση ομαδικά και όχι απλώς να παρουσιάσουμε κάτι και να πούμε ότι αυτό θα κάνουμε.
“Πρέπει να διαλέξουμε ελαστικά τα οποία θα ταιριάζουν σε αυτό που θέλουν και να ταιριάζουν και στην υπόλοιπη σεζόν.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!