Το διοικητικό όργανο της Formula 1, η FIA, υπερασπίζεται την απόφασή της να εισαγάγει τη συσκευή προστασίας του κεφαλιού, το επονομαζόμενο Halo, την επόμενη σεζόν, χαρακτηρίζοντας την “καλύτερη λύση” από τις διαθέσιμες επιλογές. Η Formula 1 έχει προσπαθήσει να αυξήσει την προστασία του cockpit τα τελευταία χρόνια, με το Halo, το οποίο αναδιπλώνεται γύρω από το κεφάλι του πιλότου που δοκιμάστηκε εκτενώς το 2016. Η προγραμματισμένη υλοποίηση του Halo καθυστέρησε κατά ένα χρόνο, ενώ πραγματοποιήθηκε περαιτέρω ανάλυση, τόσο στο Halo όσο και σε άλλες επιλογές, και ανακοινώθηκε την Τετάρτη ότι το σύστημα θα είναι υποχρεωτικό το 2018 .
Το Σάββατο, η FIA δημοσίευσε μια εις βάθος ανακοίνωση που εξηγεί την επιλογή της, με τίτλο “γιατί το Halo είναι η καλύτερη επιλογή για το 2018.” Υπογράμμισε ότι “η σοβαρότητα των συμβάντων κατέστησε σαφές στη FIA ότι η ανάπτυξη λύσης για την άμβλυνση των μετωπικών επιπτώσεων στην περιοχή του cockpit αποτελεί προτεραιότητα. Υπήρξαν επίσης ορισμένες σχεδόν ατυχίες ή ατυχήματα που υπογράμμισαν την ανάγκη για δράση.
Η FIA υπογράμμισε ότι το Halo πέρασε με επιτυχία τις εκτεταμένες δοκιμές, συμπεριλαμβανομένης της εκτροπής μεγάλων αντικειμένων, και ότι αυτές οι δοκιμές είχαν ανακουφίσει τυχόν ανησυχίες σχετικά με τις μειωμένες δυσκολίες ορατότητας ή έκτακτης εξόδου από το μονοθέσιο.
«Με βάση τρεις σημαντικούς τύπους μεγάλου κινδύνου, την επαφή μονοθεσίου με μονοθέσιο, την επαφή του μονοθεσίου με το έδαφος και εξωτερικά αντικείμενα, οι δοκιμές αποκάλυψαν ότι στην περίπτωση συμβάντων από μονοθέσιο με μονοθέσιο το Halo ήταν σε θέση να αντέξει 15x το στατικό φορτίο της πλήρης μάζας ενός μονοθεσίου και κατάφερε να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες τραυματισμών “, εξήγησε η FIA.
“Στις δοκιμές από το μονοθέσιο στο περιβάλλον διαπιστώθηκε ότι το Halo ήταν σε θέση να εμποδίσει την επαφή του κράνους με ένα τοίχο ή ένα εμπόδιο σε πολλές περιπτώσεις, χρησιμοποιώντας μια σειρά από προηγούμενα περιστατικά ως αναφορά. Τέλος, στην περίπτωση των εξωτερικών αντικειμένων το το σύστημα του 2018 βρέθηκε να εκτρέπει με επιτυχία μεγάλα αντικείμενα μακριά από το περιβάλλον του cockpit και επίσης απέδειξε αυξημένο καθαρό επίπεδο προστασίας από μικρά συντρίμμια.”
“Επιπλέον, μετά από εκτεταμένες δοκιμές οδηγήσεις αποκαλύφθηκε ότι η ορατότητα ήταν ουσιαστικά ανεπηρέαστη και δεν υπήρχαν σημαντικά προβλήματα λόγω της κεντρικής δοκού. Οι δοκιμές δεν αποκάλυψαν επίσης ζητήματα σχετικά με την έξοδο του οδηγού από το cockpit και διεξήχθησαν πολλαπλές δοκιμές εξόδου με το Halo στη θέση του, με αναθεωρημένη διαδικασία που διατυπώθηκε για να εξασφαλιστεί η ασφαλής έξοδος”.
Ο Sebastian Vettel δοκίμασε μια εναλλακτική λύση , την «ασπίδα» που μοιάζει με θόλο, κατά τη διάρκεια της πρώτης ελεύθερης δοκιμής για το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά αποδείχτηκε ότι ο χαρακτήρας του συστήματος δεν ήταν βιώσιμη επιλογή. Η FIA συνέχισε να εξηγεί ότι, το Halo σήμερα να είναι η καλύτερη λύση, και έχοντας υποσχεθεί να εισαγάγει αυξημένη προστασία της κεφαλής για το 2018, η απόφασή της ήταν απλή.
“Μετά τις στατικές δοκιμές, το σύστημα ασπίδας που δοκιμάστηκε στο Βρετανικό Grand Prix χρησιμοποιήθηκε μόνο στην Ferrari του Sebastian Vettel”, η FIA σχολίασε. Η περιορισμένη αυτή δοκιμή στάθηκε η αιτία επιλογής του Halo. Υπό το πρίσμα αυτό και έχοντας επίγνωση των επιτυχημένων δοκιμών εκτροπής που έγιναν με το σύστημα Halo, οι πολλαπλές επιτυχημένες δοκιμές που έγιναν με μεγάλη ποικιλία οδηγών και ομάδων στο δεύτερο μισό της σεζόν του 2016 και η ανάγκη εφαρμογής των κανονισμών ασφαλείας για την σεζόν του 2018, το Halo αποτελεί την καλύτερη λύση για το ζήτημα της προστασίας του cockpit που υπάρχει σήμερα.”
“Ο σχεδιασμός του Halo θα βελτιωθεί περαιτέρω πριν από την εισαγωγή του το 2018 σε μια κοινή προσπάθεια μεταξύ ομάδων, οδηγών και FIA”.
Η FIA εξήγησε ότι το «σύστημα» της Red Bull, που δοκιμάστηκε στη Ρωσία το περασμένο έτος, «ήταν επιτυχημένο σε ορισμένους τομείς», αλλά ότι «οι περαιτέρω δοκιμές έφεραν ανησυχίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα του».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!