Η FIA επιβεβαίωσε ότι πρόκειται να παρακολουθεί την ακαμψία των σανίδων κάτω από τα αυτοκίνητα, αφού ορισμένες ομάδες κατηγορήθηκαν ότι έχουν «εύκαμπτα πατώματα». Οι κανόνες της FIA αναφέρουν ότι η ξύλινη σανίδα που διατρέχει το κάτω μέρος του μονοθέσιου πρέπει να έχει όριο ευελιξίας 2 mm, αλλά υπήρχε υποψία ότι κάποιες ομάδες βρήκαν μια γκρίζα περιοχή που τους επέτρεπε να πετύχουν έως και 6 mm ευελιξίας.
Ο Toto Wolff της Mercedes ήταν ο πιο έντονος στην κριτική του για την αργοπορία της FIA να ενεργήσει, λέγοντας ότι θα έπρεπε να είχε αρχίσει την επίβλεψη μόλις η FIA είχε υποψιαστεί ότι συνέβαινε, αλλά ο Αυστριακός έχει τώρα την ευκαιρία του με την FIA να είναι έτοιμη να επιθεωρήσει τα αυτοκίνητα πιο κοντά.
Η FIA εισήγαγε τα νέα μέτρα μαζί με κανόνες για την καταπολέμηση του φαινομένου της αναπήδησης και μερικά από αυτά θα ισχύσουν από τον επόμενο αγώνα στο Βέλγιο. Σε μια δήλωση που ανακοινώνει τις αλλαγές καθώς και την έγκριση των κανονισμών των κινητήρων του 2026, η FIA είπε ότι θα «επαναπροσδιορίσει» τις «απαιτήσεις ακαμψίας» της σανίδας.
Η δήλωση έγραφε: “Το φαινόμενο των κάθετων ταλαντώσεων («aerodynamic porpoising»), σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος των μονοθέσιων, υπήρξε ένα χαρακτηριστικό της νέας γενιάς μονοθέσιων της Formula 1, που παρουσιάστηκαν το 2022, και έχει συζητηθεί αρκετές φορές στις συνεδριάσεις της Τεχνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής. Η εμφάνιση αυτού του φαινομένου προκάλεσε ανησυχίες για την ασφάλεια, την υγεία και την ευημερία των οδηγών. Ενώ η επίδραση αυτού του φαινομένου ήταν λιγότερο έντονη σε ορισμένες πρόσφατες πίστες, η FIA πιστεύει ότι η εμφάνισή του και τα σχετικά ζητήματα ασφάλειας θα παραμείνουν και δυνητικά θα γίνουν ακόμη χειρότερα στο μέλλον. Η FIA έχει συζητήσει εκτενώς με τις ομάδες και έχει καταλήξει σε μια τελική θέση ως εξής:
- Από το Grand Prix του Βελγίου, η FIA θα παρακολουθήσει το φαινόμενο και θα αναμένει από τις ομάδες να λειτουργούν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο προκειμένου το αυτοκίνητό τους να θεωρείται ασφαλές.
- Επιπλέον, εγκρίνονται τα ακόλουθα μέτρα για το 2022 και το 2023:
- [Για το 2022] Ευελιξία κεντρικού δαπέδου – αλλαγές για τον επαναπροσδιορισμό των απαιτήσεων ακαμψίας της σανίδας και των ολισθήσεων γύρω από τις οπές μέτρησης πάχους.
- [Για το 2023] Οι άκρες του δαπέδου θα ανυψωθούν κατά 15 mm. Το ύψος του λαιμού του διαχύτη θα αυξηθεί, ενώ έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε επίδραση του σχεδιασμών των ομάδων στα μηχανικά εξαρτημάτα. Η ακαμψία της άκρης του διαχύτη θα αυξηθεί. Ένας πρόσθετος αισθητήρας θα απαιτηθεί για την πιο αποτελεσματική παρακολούθηση του φαινομένου”.
Παρά τη δηλωμένη διαβούλευση της FIA με τις ομάδες, δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι αν λάβει κανείς υπόψη τα σχόλιά τους πριν από την έγκριση. Στις αρχές Ιουλίου, ο Christian Horner της Red Bull χαρακτήρισε την υποψία ενός εύκαμπτου δαπέδου ως «απόλυτο σκουπίδι» και η Ferrari θεωρήθηκε επίσης ότι ήταν μία από τις ομάδες, μαζί με τη Red Bull, που ήταν ύποπτες ότι βρήκαν αυτή τη γκρίζα περιοχή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!