Η πίστα του Mugello είναι από τις λίγες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο πρωτάθλημα της F1 που ακόμα υιοθετεί εξόδους διαφυγής με χαλίκι, καθώς πλέον σε όλο και περισσότερες αυτές έχουν αντικατασταθεί με άσφαλτο, ή ακόμη και εν μέρει με τεχνητό χλοοτάπητα.
Η ύπαρξη χαλικιού στις εξόδους των στροφών θεωρείται σήμερα λιγότερο ασφαλής στις περισσότερες πίστες, αν και όπως λένε ξεκάθαρα οι οδηγοί αποτελεί καλύτερη λύση τόσο για τους ίδιους όσο και για το θέαμα, καθώς η υπέρβαση των ορίων της πίστας επιφέρει συνέπειες – και χάσιμο χρόνου – σε αντίθεση για παράδειγμα με μία ασφάλτινη έξοδο διαφυγής, στην οποία ο οδηγός απλώς θα βγει και θα επανέλθει αμέσως με ελάχιστες απώλειες χρόνου.
Επιπλέον, η ύπαρξη χώματος έξω από τα όρια της πίστας δυσκολεύει τους οδηγούς να υπερβούν τα όρια της ασφάλτου, κάτι που βλέπουμε να συμβαίνει συχνά τα τελευταία χρόνια – θυμηθείτε τι συμβαίνει πλέον στην έξοδο της Parbolica στην Monza, όπου πολλές φορές οι χρόνοι των οδηγών ακυρώνονται λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας.
“Νομίζω ότι είναι υπέροχο να βλέπουμε τις αμμοπαγίδες πίσω”, είπε ο Carlos Sainz, όντας ένας από τους πολλούς οδηγούς που συμφωνούν.
“Αυτό θα δώσει μάλλον στην FIA κάποια εμπιστοσύνη ότι τέτοιου είδους έξοδοι λειτουργούν στην πραγματικότητα για προστασία από την υπέρβαση των ορίων της πίστας και όλα αυτά τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε σε διάφορα σιρκουί, οπότε ήταν ωραίο να το δούμε στην πράξη”.
Όμως, όπως είπε από την πλευρά του ο Michael Masi, που διευθύνει τους αγώνες της F1 για λογαριασμό της FIA, η λύση των αμμοπαγίδων δεν είναι εφικτό να εφαρμοστεί σε όλες τις πίστες, καθώς οι συνθήκες σε κάθε μία είναι διαφορετικές.
“Όχι, δεν μπορούμε να τις έχουμε παντού”, είπε ο Masi.
“Δεν είναι κάτι που ταιριάζει με τον ίδιο τρόπο παντού, όπως το έχω πει πολλές φορές. Πρέπει να βρούμε τις κατάλληλες λύσεις με καθέναν από τους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές των σιρκουί, συνεχίζοντας να δουλεύουμε σε αυτό. Το έχουμε ήδη συζητήσει με τους οδηγούς. Νομίζω λοιπόν ότι είναι λίγο υπερβολική ως απαίτηση. Δεν είναι η λύση παντού, ας το θέσουμε έτσι”, συμπλήρωσε.
Από την πλευρά του, ο Sebastian Vettel, που είναι ο Πρόεδρος της ένωσης των οδηγών (GPDA), τόνισε ότι μία εναλλακτική λύση θα μπορούσε να αποτελέσει η τοποθέτηση μίας λωρίδας χαλικιού ανάμεσα στην πίστα και στην έξοδο διαφυγής (η οποία θα είναι ασφάλτινη), έτσι ώστε οι οδηγοί να μην μπορούν να υπερβούν τα όρια της πίστας.
“Νομίζω ότι ως οδηγός προτιμάς το γεγονός ότι αν βγεις εκτός, θα έχεις συνέπειες”, είπε ο Γερμανός.
“Νομίζω ότι κάνει τα πράγματα πολύ πιο απλά. Αλλά νομίζω ότι πρέπει να εξισορροπήσεις επίσης το χαλίκι με την άσφαλτο στην περίπτωση που τα πράγματα πάνε στραβά. Ίσως μπορούμε να έχουμε μια ενδιάμεση λύση στην οποία θα υπάρχει αρχικά χαλίκι, και επομένως δεν υπάρχει λόγος να ανοιχθείς πολύ, και μετά από αυτό θα έχουμε άσφαλτο για να είναι μικρότερη η έξοδος διαφυγής – και έτσι να είναι οι κερκίδες με τους θεατές πιο κοντά στην πίστα”.
“Αυτό θα είναι πιο ασφαλές και για εμάς, οπότε τα αυτοκίνητα θα επιβραδύνουν αν χαθεί ο έλεγχος ή συμβεί οτιδήποτε άλλο. Δεν είναι εύκολο, αλλά οι τόσες ασφάλτινες έξοδοι στις πίστες αφαιρούν τον χαρακτήρα και καθιστούν αρκετά εύκολη την διενέργεια λαθών”, συμπλήρωσε ο Vettel.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!