Μετά την ολοκλήρωση μιας λεπτομερούς αναφοράς για τον τερματισμό του περσινού τελικού της σεζόν στο Abu Dhabi, το διοικητικό όργανο των αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού δημοσίευσε τα συμπεράσματά του το Σάββατο.
Εκτός από την αποκάλυψη μιας εκτελεστικής περίληψης της έρευνάς του, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA ενέκρινε επίσης τα βασικά ευρήματά του, τα οποία υποδηλώνουν ότι το σφάλμα για ό,τι πήγε στραβά προκλήθηκε από ανεπαρκείς κανονισμούς και διαδικαστικά λάθη και όχι από κακή πρόθεση του Masi.
Κλειδί για την κατάσταση ήταν τα άρθρα 48.12 και 48.13 του Αθλητικού Κανονισμού της F1, τα οποία περιγράφουν λεπτομερώς τη διαδικασία κατά την οποία τα μονοθέσια που έχουν «δεχθεί γύρο» ανακτούν την «σωστή» θέση τους στην πίστα.
Στα συμπεράσματά της, η FIA είπε: «Ήταν προφανές από την ανάλυση ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες του άρθρου 48.12 και του άρθρου 48.13 του Αθλητικού Κανονισμού της Formula 1 και ότι αυτό πιθανότατα συνέβαλε στην διαδικασία που εφαρμόσθηκαν.
«Θεωρήθηκε επίσης ότι οι αποφάσεις σχετικά με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στο τέλος του Grand Prix του Abu Dhabi του 2021 πιθανότατα έλαβαν υπόψη προηγούμενες συζητήσεις που κατέστησαν σαφές ότι τα ενδιαφερόμενα μέρη της Formula 1 (FIA, Formula 1, Ομάδες και Οδηγοί) προτιμούν να τερματίσουν αγώνες κάτω από συνθήκες αγώνων με πράσινη σημαία, αντί πίσω από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν είναι ασφαλές να γίνει κάτι τέτοιο.
«Σε συνδυασμό με τον στόχο να τερματίσουμε κάτω από συνθήκες αγώνων πράσινης σημαίας που ίσχυαν (οι συνθήκες αυτές) καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν του 2021, η έκθεση διαπιστώνει ότι ο Διευθυντής Αγώνων ενεργούσε με καλή πίστη και εξ όσων γνωρίζει, δεδομένων των δύσκολων συνθηκών, ιδίως αναγνωρίζοντας τους σημαντικούς χρονικούς περιορισμούς για αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν και την τεράστια πίεση που ασκείται από τις ομάδες».
Ενώ τα λάθη που έγιναν στο Abu Dhabi έχουν προκαλέσει εκκλήσεις για ανατροπή των αποτελεσμάτων του αγώνα, η FIA καθιστά ξεκάθαρο ότι το θέμα έχει πλέον κλείσει οριστικά.
Επίσης, προσθέτει: «Τα αποτελέσματα του Grand Prix του Abu Dhabi του 2021 και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 της FIA είναι έγκυρα, οριστικά και δεν μπορούν πλέον να αλλάξουν.
“Σύμφωνα με τους κανόνες, η Mercedes έκανε μια διαμαρτυρία στους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα, επιδιώκοντας να αλλάξει την κατάταξη του αγώνα. Οι αγωνοδίκες απέρριψαν τη διαμαρτυρία και η Mercedes είχε στη συνέχεια την ευκαιρία να ασκήσει έφεση για αυτήν την απόφαση στο Διεθνές Εφετείο της FIA, αλλά δεν το έκανε.
«Δεν υπάρχουν άλλοι διαθέσιμοι μηχανισμοί στους κανόνες για την τροποποίηση της κατάταξης αγώνων»
Η FIA αντικατέστησε τον Masi για τη σεζόν του 2022 και έκανε περαιτέρω αλλαγές στις διαδικασίες της.
Αυτό περιλαμβάνει πλέον τη διαδικασία ενημέρωσης ποια μονοθέσια που έχουν «δεχθεί γύρο» μπορούν να προσπεράσουν αυτόματα.
«Η διαδικασία αναγνώρισης των αυτοκινήτων που «έχουν δεχθεί γύρο» ήταν μέχρι τώρα μια χειροκίνητη διαδικασία και το ανθρώπινο λάθος οδήγησε στο γεγονός να μην επιτραπεί σε όλα τα αυτοκίνητα να λάβουν την «σωστή» θέση τους στην πίστα», πρόσθεσε η FIA.
«Λόγω του γεγονότος ότι οι ανθρώπινες παρεμβάσεις γενικά ενέχουν υψηλότερο κίνδυνο λάθους, έχει αναπτυχθεί λογισμικό που από εδώ και στο εξής θα αυτοματοποιεί την επικοινωνία της λίστας των αυτοκινήτων που πρέπει να οδηγηθούν στη «σωστή» θέση τους στην πίστα.
«Επιπλέον, ο Αθλητικός Κανονισμός της Formula 1 του 2022 ενημερώθηκε πρόσφατα για να διευκρινιστεί ότι «όλα» και όχι «οποιαδήποτε» αυτοκίνητα πρέπει να επιτρέπεται να λάβουν τη «σωστή» θέση τους στην πίστα».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!