Η FIA ανακοίνωσε τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν στην Formula 1 τα επόμενα έτη, και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων περαιτέρω μείωση του μπάτζετ των ομάδων αλλά και αλλαγές στον τομέα της αεροδυναμικής εξέλιξης των μονοθεσίων.
Αν και είχε ήδη συμφωνηθεί ένα ανώτατο μπάτζετ για τις ομάδες ύψους 175 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως από το 2021, εντέλει αποφασίστηκε αυτό να μειωθεί και άλλο, λόγω των σοβαρών οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19, με αποτέλεσμα να αποφασιστεί το ύψος του να είναι στα 145 εκατομμύρια δολάρια, με περαιτέρω μειώσεις να αναμένονται τα επόμενα χρόνια.
Επιπλέον, ακόμη μία σημαντική αλλαγή που αποφασίστηκε αφορά την αεροδυναμική εξέλιξη των μονοθεσίων, το εύρος της οποίας θα εξαρτάται πλέον από την θέση στην οποία κατετάγη η ομάδα στο προηγούμενο πρωτάθλημα!
Εν ολίγοις, σύμφωνα με τα όσα αποφασίστηκαν, όσο χαμηλότερη θέση καταλαμβάνει η ομάδα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, τόσο περισσότερο χρόνο θα έχει διαθέσιμο στην αεροδυναμική σήραγγα την επόμενη σεζόν, αποτρέποντας έτσι την δημιουργία μεγάλων διαφορών μεταξύ των ομάδων. Η κίνηση αυτή αναμένεται ότι θα βοηθήσει τις μικρότερες ομάδες να είναι πιο ανταγωνιστικές σε σχέση με τους “μεγάλους” του πρωταθλήματος.
Πέρα από τα παραπάνω, η FIA ενέκρινε τον περιορισμό της αεροδυναμικής απόδοσης των μονοθεσίων του 2021, ο οποίος θα επιτευχθεί μέσω της περικοπής ενός κομματιού του πατώματος αυτών. Θυμίζουμε ότι έχει ήδη αποφασιστεί ότι το σασί και η ανάρτηση των μονοθεσίων του 2021 θα παραμείνουν ίδια με τα φετινά, ώστε να μειωθεί επιπλέον το απαιτούμενο κόστος που επιβαρύνει τις ομάδες. Αυτό συνεπάγεται ότι η Pirelli δεν θα χρειαστεί να εξελίξει νέες γόμες ελαστικών μέχρι το 2022, όταν και πρόκειται να χρησιμοποιηθούν οι ζάντες 18 ιντσών, αλλά και να εισαχθούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα αλλάξουν ριζικά την εμφάνιση των μονοθεσίων.
Ακόμη, υπήρξαν ορισμένες τροποποιήσεις με στόχο την μείωση του κόστους, όπως τα πάγωμα της εξέλιξης μερικών εξαρτημάτων μεταξύ του 2020 και του 2021, συμπεριλαμβανομένου και του κιβωτίου ταχυτήτων. Εξαιρέσεις προβλέφθηκαν για έναν μικρό αριθμό περιπτώσεων, όπως αλλαγές που ίσως χρειαστούν στην McLaren για να τοποθετήσει τους κινητήρες της Mercedes, κάνοντας την αλλαγή από αυτούς της Renault.
Τέλος, από την επόμενη χρονιά θα υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των αναβαθμίσεων που μπορεί να κάνει ένας κατασκευαστής μονάδων ισχύος κατά τη διάρκεια μιας σεζόν, ενώ για το 2021 το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται κατά 3 κιλά, στα 749 συνολικά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!