Ο πιο εξουθενωτικός και διάσημος αγώνας αντοχής στον κόσμο είδε την ομάδα της AF Corse των Calado, Pier Guidi και Serra να παίρνει το τρόπαιο, σηματοδοτώντας την 27η νίκη της Ferrari στο Le Mans. Ακριβώς 70 χρόνια μετά την πρώτη νίκη.
Μερικές ημέρες πριν την έναρξη της αγωνιστικής εβδομάδας το 2019 στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans, η Ferrari ανακοίνωσε την αλλαγή χρωμάτων στα δύο 488 GTE EVO, που επέλεξε να αγωνιστεί στην κατηγορία GTE Pro για την AF Corse Racing Team. Στην οροφή του αυτοκινήτου, εμφανίζεται ένα λαμπερό λογότυπο: ‘1949-2019. 70ème anniversaire Première victoire au Mans’ (‘1949-2019. 70η επέτειος από την πρώτη νίκη στο Le Mans’).
Αυτή ήταν η χρονιά όπου ο Luigi Chinetti και ο Lord Selsdon οδήγησαν την 166MM στην νίκη σε έναν αγώνα που έμεινε στην ιστορία με πολλούς τρόπους. Για αρχή, ήταν ο πρώτος μεταπολεμικός αγώνας, μετά από πέντε χρόνια κατοχής στα Γαλλικά εδάφη κατά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο όπου η πίστα και οι υποδομές λεηλατήθηκαν.
Μετά το τέλος του πολέμου, τέσσερα ολόκληρα χρόνια χρειάστηκε η ACO (Automobile Club de l’Ouest) για να αποκαταστήσει την πίστα, πράγμα που σήμαινε ότι ο αγώνας 24 ωρών του Le Mans ξαναγεννήθηκε από τις στάχτες του το 1949. Ο προηγούμενος νικητής το 1932 με την Alfa Romeo, ο Chinetti πήρε ξανά τον ρόλο του πιο περιζήτητου ήρωα από τους φιλάθλους.
Ο Ιταλός, 47 χρονών τότε, το τήρησε δεόντως οδηγώντας της 166MM με τον αριθμό 22 για τουλάχιστον 22 ώρες και 51 λεπτά. Το εκπληκτικό αυτό κατόρθωμα έκανε το πρώτο από τους συνολικά εννιά θριάμβους της Ferrari στην πίστα του Sarthe ακόμη πιο αξέχαστο.
2019 – 24 Hours of Le Mans
Υπήρχαν πολλοί καλοί λόγοι, επιπλέον, για την AF Corse – με την 488 GTE EVO – να κερδίσει στην φετινή κατηγορία GTE Pro όπου υπήρχαν 17 αυτοκίνητα και 6 κατασκευαστές στις δοκιμές. Τα ίδια τα αυτοκίνητα ήταν εντυπωσιακά, με την πολυχρωμία στο επάνω μέρος του παρμπρίζ ως ένδειξη της κατάκτησης των πρωταθλημάτων κατασκευαστών από την Ferrari τις προηγούμενες χρονιές του FIA WEC – ήταν το πέμπτο πρωτάθλημα από το μέγιστο δυνατό των έξι και το πρώτο επίσημα αναγνωρισμένο από την FIA. Έχοντας καταταχθεί στην 8η και 12η θέση, αντίστοιχα, οι δύο Ferrari 488, με τους αριθμούς 71 και 51, αντιμετώπισαν πολύ διαφορετικές τύχες στον αγώνα τους.
Από την πρώτη ώρα το αυτοκίνητο που οδήγησαν οι Sam Bird, Davide Rigon και Miguel Molina καθυστέρησε να ξεκινήσει και αναγκάστηκε να αποσυρθεί ενώ το αδελφικό αυτοκίνητο έδειξε να υπερασπίζεται τα χρώματα του Maranello, ένα έργο που επιτελέστηκε αριστοκρατικά από την ‘dream team’ που ένωσε ξανά τον Βρετανό James Calado και τον Ιταλό Alessandro Pier Guidi, τους παγκόσμιους πρωταθλητές στην GTE το 2017, με τον Βραζιλιάνο Daniel Serra.
Οι τρεις πιλότοι, στην κορυφή της κατάταξης, παρουσιάστηκαν άψογοι, όπως και η στρατηγική της AF Corse μαζί με τους μηχανικούς, που δίδαξαν ένα μάθημα στους ανταγωνιστές, αξιοποιώντας επιδέξια την χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Με την σειρά τους, οι Aston Martin, Corvette, Porsche και η Ferrari οδήγησαν τον χορό ο καθένας σε διαφορετική σκηνή, κάνοντας ένα πολύ αμφίρροπο αγώνα.
Παρόλα αυτά, με το προβάδισμα στον 43ο γύρο (ο πρώτος από τους 137 γύρους για να κρατήσει το προβάδισμα, και γενικά το καλύτερο αποτέλεσμα σε όλη την κατηγορία) και ένα δύσκολο pit stop στα 29’12 δευτ. , το αυτοκίνητο με το νούμερο 51 ήταν ξεκάθαρα κυρίαρχο.
Στα χρονικά, αυτό θα μείνει στην ιστορία ως η 27η επικράτηση στην κατηγορία για την Ferrari στις 24 ώρες του Le Mans, και η τρίτη νίκη για την ομάδα AF Corse μετά το 2012 και το 2014.
Ακόμη και μεταξύ των διεκδικητών, η απόδοση της νικήτριας ομάδας ήταν υποδειγματική, όπου πήρε την καρό σημαία 49 δευτ. μπροστά από την Porsche 911 RSR με τον αριθμό 91. Εκ μέρους των οδηγών της ομάδας που κέρδισε, ο Pier Guidi δήλωσε: “Σίγουρα ήταν ένας σκληρός αγώνας. Έπρεπε να επιτεθούμε από την αρχή έως το τέλος. Ευρισκόμενος στο βάθρο και ακούγοντας τον Ιταλικό ύμνο σε όλο αυτό το κατακόκκινο και εκπληκτικά τεράστιο πλήθος – αυτό είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ”.
Ο επικεφαλής της φίρμας στους αγώνες GT, Antonello Coletta, δήλωσε για τους Alessandro Pier Guidi, James Calado και Daniel Serra ότι ήταν εξαιρετικοί, πραγματοποιώντας το καλύτερο από άποψη στρατηγικής και τεχνικής από τους άντρες του Amato Ferrari. “Είμαι πολύ περήφανος για αυτό: εμείς αξίζαμε την νίκη στην κατηγορία GTE Pro ξανά, και λόγο της επετείου των 70 χρόνων από την πρώτη νίκη το 1949 που μας κάνει 10 φορές χαρούμενους”. Με 11 αυτοκίνητα τουλάχιστον στην γραμμή εκκίνησης, η Ferrari ήταν ο πιο φημισμένος κατασκευαστής στην 87η έκδοση του Le Mans.
Αξιόλογες συμμετοχές υπήρχαν και στην κατηγορία GTE Am, η 2η και 3η θέση με την 488 GTE από την JMW Motorsport και WeatherTech Racing με οδηγούς τους Rodrigo Baptista, Jeff Segal, Wei Lu, και Cooper MacNeil, Toni Vilander, Robert Smith αντίστοιχα.
Ακόμη μία εξαιρετική απόδοση ήρθε από την Car Guy Racing, με τους Takeshi Kimura, Kei Cozzolino, Côme Ledogar.
Στο πλήρες ντεμπούτο στην πίστα του Sarthe, η Ιαπωνική ομάδα τερμάτισε 5η στην κατηγορία, τέσσερις θέσεις μπροστά από το αυτοκίνητο με το νούμερο 83 της Kessel Racing, με όλη την ομάδα να αποτελείται από γυναίκες οδηγούς τις Manuela Gostner, Rahel Frey και Michelle Gatting, τα κατάφεραν όλοι μαζί.
70 χρόνια μετά την πρώτη μεγαλειώδη νίκη, η Ferrari εξακολουθεί να γράφει με χρυσά γράμματα το όνομα της στο βιβλίο ιστορίας των κορυφαίων αγώνων αντοχής στον κόσμο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!