Η Ferrari 488 Pista, η οποία θα παρουσιαστεί στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι ο διάδοχος της ειδικής σειράς της Ferrari με V8 κινητήρα – 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia και 458 Speciale – που έχουν δεχθεί επαίνους για την απόδοσή τους και τον αδιάλυτο χειρισμό, ενώ σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προόδου από την προηγούμενη ειδική σειρά από την άποψη τόσο της δυναμικής όσο και του επιπέδου της τεχνολογίας που έρχεται από τους αγώνες. Το όνομα είναι, στην πραγματικότητα, ένας άμεσος φόρος τιμής στην απαράμιλλη κληρονομιά της Ferrari στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου έγινε άμεσα από την εμπλοκή της εταιρείας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής της FIA – στο οποίο κέρδισε πέντε τίτλους κατασκευαστών στην κατηγορία GTE στα έξι χρόνια από την έναρξη της σειράς – και στην 25ετή πείρα της στην δικιά της σειρά, Ferrari Challenge.
Οι εκτεταμένες λύσεις εξοικονόμησης βάρους της Ferrari 488 Pista, μαζί με τον κινητήρα, τη δυναμική του οχήματος και τις αεροδυναμικές εξελίξεις, όλα προέρχονται από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ferrari: την 488 GTE και την 488 Challenge. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με μία ασυμβίβαστη αποστολή: να προσφέρει άψογες επιδόσεις στο δρόμο και στην πίστα, ακόμα και όταν βρίσκεται στα χέρια μη επαγγελματιών οδηγών.
Πιο ελαφρυά και πιο ισχυρή
Το νέο μοντέλο ζυγίζει εντυπωσιακά 90 κιλά λιγότερο (1280kg χωρίς υγρά) από την 488 GTB. Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη αύξηση της ισχύος του κινητήρα για ένα ειδικό αυτοκίνητο σειράς (+50hp) , θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα σπορ αυτοκίνητα V8 της Ferrari.
Ο κινητήρας της είναι ο πιο ισχυρός V8 στην ιστορία της Ferrari και είναι μια εξαιρετική εξέλιξη της μονάδας turbo που κέρδισε τον τίτλο του Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς τόσο το 2016 όσο και το 2017.
Βγάζει 720 ίππους με την υψηλότερη ειδική απόδοση της κατηγορίας του (185 ίππους/λίτρο) και είναι πλέον ελαφρύτερος, χάρη στις λύσεις που υιοθετήθηκαν από την 488 Challenge. Ως αποτέλεσμα, έχει τελική ταχύτητα 340 χλμ/ω, επιτάχυνση 0-100 χλμ/ω σε 2,85″ και 0-200 χλμ/ω σε 7,6″.
Ο ήχος του κινητήρα είναι μοναδικός και αναμφισβήτητα Ferrari, όπως ένα τέτοιο ειδικό αυτοκίνητο απαιτεί. Τόσο η ποιότητα του ήχου όσο και η ένταση είναι υψηλότερες από το 488 GTB σε όλες τις σχέσεις κιβωτίου και σε όλες τις στροφές του κινητήρα, ανάλογα με την προοδευτική αύξηση της ισχύος.
Η Ferrari 488 Pista κάνει πλήρη χρήση της αγωνιστικής εμπειρίας της Ferrari για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση ακόμη και στο δρόμο. Μεταξύ των εξελιγμένων αγωνιστικών λύσεων που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι το εμπρός S-Duct εμπνευσμένο από την F1 και ο σχεδιασμός των εμπρόσθιων διαχυτών που διαθέτουν γωνία κλίσης που βελτιστοποιήθηκε για την 488 GTE για να δημιουργήσει ισχυρή αναρρόφηση για αυξημένη κάθετη δύναμη. Επιπρόσθετα, η πίσω πτέρυγα είναι υψηλότερη και μεγαλύτερη και το σχήμα έχει βελτιστοποιηθεί. Το τελικό αποτέλεσμα όλων αυτών των παρεμβάσεων είναι μια εντυπωσιακή αύξηση κατά 20% σε σχέση με την 488 GTB.
Απολαυστική οδήγηση
Η δυναμική του οχήματος σχεδιάστηκε για να βελτιώσει την οδηγική απόλαυση και να προσφέρει το πλήρες δυναμικό του αυτοκινήτου σε όλους τους οδηγούς, επαγγελματίες και μη. Ο στόχος ήταν να καταστεί ευκολότερη η επίτευξη και ο έλεγχος της απόδοσης του αυτοκινήτου στο όριο.
Αυτό επιτεύχθηκε με συνέργιες μεταξύ της ανάπτυξης των μηχανικών ρυθμίσεων και των ηλεκτρονικών δυναμικών ελέγχων που ενσωματώνονται στην έκδοση 6 του συστήματος γωνίας πλευρικής ολίσθησης. Το SSC 6.0, όπως ονομάζεται, ενσωματώνει όλα τα παρακάτω συστήματα: E-Diff3, F1-Trac, μαγνητοθεωρητική ανάρτηση (SCM) και για πρώτη φορά το Ferrari Dynamic Enhancer. Το FDE διαθέτει ένα καινούργιο χαρακτηριστικό: χρησιμοποιεί το λογισμικό της Ferrari για να ρυθμίσει την πίεση των φρένων στις δαγκάνες.
Ένας δυναμικός και αποτελεσματικός σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός της Ferrari 488 Pista επικεντρώνεται σε λειτουργικές αεροδυναμικές έννοιες ενώ το cockpit ταιριάζει με την πολύ σπορ φιλοδοξία της. Η Ferrari Design χρησιμοποίησε πρωτοποριακά στοιχεία, όπως το αεροδυναμικό S-Duct στο μπροστινό μέρος, ως ευκαιρία για να μειώσει οπτικά τη μύτη του αυτοκινήτου, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο φαινόμενο πλωτής πτέρυγας.
Ο χρωματικός αγωνιστικός σχεδιαμός είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδιασμού του αυτοκινήτου και ο τρόπος που εισχωρεί στο S-Duct υπογραμμίζει τις συμπαγείς αλλά επιβλητικές μορφές της berlinetta. Η αντίθεση των άκρων στα αεροδυναμικά στοιχεία των προφυλακτήρων και των πλευρών προσθέτει δομή στο σχέδιο.
Ο σχεδιασμός του μπροστινού μέρους αντηχεί στην πίσω αεροτομή τύπου δελφινιού, η οποία εμφανίζεται αναρτημένη ώστε να παρέχει εντύπωση ελάχιστου βάρους και αποτελεσματικότητας, ενώ ο πίσω όγκος προσθέτει μια αίσθηση ισχύος στην ουρά.
Ferrari 488 Pista
Σύντομες τεχνικές προδιαγραφές
Κινητήτας
V8 – 90 ° twin turbo
Κυβικά 3902εκ
Μέγιστη ισχύς εξόδου 720 ίπποι στις 8000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 770 Nm στις 3000 σ.α.λ. στην 7η ταχύτητα
Διαστάσεις και βάρος
Μήκος 4605εκ
Πλάτος 1975εκ
Ύψος 1206εκ
Στεγνό βάρος 1280 κιλά
Αποδόσεις
0-100 χλμ/ώρα 2,85 δ
0-200 χλμ/ώρα 7,6 δ
Μέγιστη Ταχύτητα > 340 χλμ/ώρα
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!