Η Ferrari λέει ότι η χρήση team orders μεταξύ του Charles Leclerc και του Carlos Sainz «συζητείται περισσότερο εκτός Ferrari παρά εντός Ferrari», καθώς στοχεύει στην ισοτιμία μεταξύ των οδηγών της.
Αφού βρέθηκε με ένα πρόωρο προβάδισμα και στα δύο πρωταθλήματα με τους νέους κανονισμούς της F1 για το 2022, η Ferrari είδε τις ελπίδες της να σβήνουν αφού έπεσε πίσω από τους Max Verstappen και Red Bull στη βαθμολογία.
Ο Leclerc βρίσκεται 80 βαθμούς πίσω από τον Verstappen στο πρωτάθλημα οδηγών πριν από τους τελευταίους εννέα αγώνες, έχοντας χάσει έδαφος μετά τις εγκαταλείψεις που είχε στην Ισπανία και το Αζερμπαϊτζάν, καθώς και στη Γαλλία όπου εγκατέλειψε μετά από τετακέ ενώ βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα. Η Ferrari απέχει 97 βαθμούς από τη Red Bull στην κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών.
Η Ferrari ρωτήθηκε αρκετές φορές φέτος εάν θα ήθελε να δώσει προτεραιότητα στον Leclerc και να χρησιμοποιήσει τον Sainz για να βοηθήσει τις ελπίδες του Μονεγάσκου για τον τίτλο, για να τονίσει πάντα η ομάδα ότι ήταν πολύ νωρίς για να γίνουν τέτοιες σκέψεις.
Ερωτηθείς σχετικά με την προσέγγιση της Ferrari στα team orders φέτος, ο αθλητικός διευθυντής Laurent Mekies ένιωσε ότι το θέμα συζητείται περισσότερο δημόσια από ό,τι στο Maranello.
“Έχετε δίκιο όταν λέτε ότι συζητείται περισσότερο εκτός Ferrari παρά εντός Ferrari”, είπε ο Mekies.
«Αλλά πιο σοβαρά, ήμασταν πάντα πολύ ξεκάθαροι. Στόχος μας είναι να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για την ομάδα. Η Ferrari να έρχεται πρώτη.
«Τότε, φυσικά, θα υπάρξει ένα σημείο όπου θα πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο σε έναν οδηγό σε σύγκριση με τον άλλον, εάν η θέση ενός οδηγού στο πρωτάθλημα το απαιτεί.
«Οπότε, δεν σημαίνει ότι πρέπει να περιμένεις τη μαθηματική διαφορά, αλλά σημαίνει να είσαι στο σημείο της σεζόν όπου πιστεύεις ότι είναι το σωστό να το κάνεις».
Ο Sainz κατάφερε να σημειώσει την παρθενική του νίκη στη F1 στο Βρετανικό Grand Prix τον Ιούλιο, προσπερνώντας τον Leclerc μετά από επανεκκίνηση του αυτοκινήτου ασφαλείας όταν η Ferrari ακολούθησε διαφορετική στρατηγική για τον κάθε πιλότο της και επέλεξε να βάλει τον Sainz για φρέσκα ελαστικά.
Η ομάδα αντιμετώπισε κριτική για τη στρατηγική της στην Ουγγαρία, αφού σπατάλησε το προβάδισμα του Leclerc στα μισά του αγώνα, τοποθετώντας του σκληρή σύνθεση ελαστικών, με αποτέλεσμα να κατρακυλήσει μέχρι την έκτη θέση.
Η Ferrari είχε υπερασπιστεί τη στρατηγική της μόλις έναν αγώνα νωρίτερα στη Γαλλία, όταν χρειάστηκε να βάλει τον Sainz στα τελευταία στάδια του αγώνα για να εκτίσει μία ποινή και να βάλει ένα νέο σετ ελαστικών όταν στην ενδοεπικοινωνία φαίνονταν ότι υπήρχε σύγχυση στο pit wall της ομάδας.
Ο Mekies είπε ότι η καθυστέρηση στη μετάδοση της ενδοεπικοινωνίας στον Sainz στο Paul Ricard ήταν ένα καλό παράδειγμα του «πώς μπορούν να παρουσιαστούν διαφορετικές καταστάσεις εντός και εκτός ομάδων» και ότι η αντιληπτή σύγχυση ήταν «απλώς το αποτέλεσμα της μετάδοσης της ενδοεπικοινωνίας 30 ή 40 δευτερόλεπτα μετά από αυτό που πραγματικά είχε συμβεί».
«Αν θα ήσασταν εσείς σε αυτή τη θέση, θα καλούσατε τον Sainz στα pits ακριβώς όπως κάναμε και θα κάνετε το pit stop ακριβώς όπως το κάναμε, έτσι απλά αυτό δείχνει πόσο δύσκολο είναι στις μέρες μας, σε ένα περίπλοκο άθλημα, να κατανοήσουμε τους λόγους πίσω από μια στρατηγική ή μία άλλη», είπε ο Mekies.
«Αυτό σημαίνει ότι έχουμε χάσει αρκετούς βαθμούς φέτος. Έχουμε προβλήματα αξιοπιστίας, έχουμε μερικά άλλα πράγματα στα οποία πρέπει να γίνουμε καλύτεροι. Και ναι, εργαζόμαστε εξαιρετικά σκληρά για να το πετύχουμε.
«Αυτό δεν αυξάνει την πίεση, γιατί η πίεση είναι πάντα μέγιστη, επειδή είναι ένα ανταγωνιστικό σπορ, και έτσι μας αρέσει ούτως ή άλλως.
“Αλλά είναι μια θετική πίεση, είναι αυτό που μας ωθεί να βελτιωνόμαστε αγώνα με αγώνα.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!