Αγαπητοί αναγνώστες του f1fan.gr καλή σεζόν να έχουμε. Πριν ανοίξουμε το θέμα της πρεμιέρας οφείλουμε να δώσουμε τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες των θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Στα δικά μας τώρα. Λίγοι θα διαφωνήσουν ότι η πρεμιέρα του 2023 θα μπορούσε να είναι ένας αγώνας εντός 2022 με κάποιες μικρές αλλαγές. Η Red Bull κέρδισε απροβλημάτιστα στο Μπαχραΐν, είδαμε τον Verstappen μόνο στην εκκίνηση και όταν έπεσε η πρώτη καρό σημαία της σεζόν. Ο Perez έκανε αρχικά δύσκολη τη ζωή του αλλά μάλλον εύκολα ολοκλήρωσε ένα ομολογούμενος ευχάριστο Σ/Κ για τους ταύρους που πήραν 43 βαθμούς έναντι 0 πριν από 1 χρόνο. Δύσκολα θα στοιχημάτιζε κάποιος κόντρα στο ντάμπλ της RBR.
Στην Ferrari όλα αλλάζουν αλλά τελικά μένουν όλα ίδια. Οι κόκκινοι υστερούν σημαντικά και αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα με τα ελαστικά όπως και η Mercedes. Ο Leclerc υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη αλλά θεωρητικά μέσα στη σεζόν όλοι θα έχουν τις ατυχίες τους. Ο Sainz κακήν κακώς έμεινε 4ος και η γκρίνια φέτος ξεκίνησε νωρίς. Η Mercedes σύμφωνα με τις δηλώσεις των οδηγών βρίσκονται σε χειρότερο σημείο από ότι το 2022 στις αρχές. Ζήτημα με τα ελαστικά και δομικά θέματα στο μονοθέσιο. Δεν αποκλείεται να μαζέψουν την διαφορά αλλά φτάνει αυτό για κάτι περισσότερο από 1-2 νίκες και σκόρπια βάθρα;
Αυτοί που πραγματικά μας κράτησαν ξύπνιους στην πρεμιέρα ήταν οι κύριοι με τα πράσινα. Ο Alonso ξεκίνησε με βάθρο την καριέρα του στην Aston Martin. Ενόχλησε τις Red Bull όσο ήταν κάτι τέτοιο εφικτό και κέρδισε στα ίσα Ferrari και Mercedes. Το γεγονός ότι ο ασταθής γενικά Stroll με τραυματισμό στο χέρι τερμάτισε 6ος αφήνει υποσχέσεις. Προσωπικά θεωρώ απίθανο να βρίσκεται εκτός 4αδας η ομάδα του Lawrence Stroll.
Αναφορικά με τους υπόλοιπους καλά τα πήγε η Alfa Romeo με τον Bottas να είναι τυπικός και τον Zhou να κάνει στο τέλος τον ταχύτερο γύρο. Δεν πήρε τον βαθμό αφού ήταν μακριά από την 10αδα, τον αφαίρεσε όμως από τον Gasly. Εξαιρετική ήταν και η παρουσία της Williams με τον βαθμό του Albon. Ο Sargeant ήταν σταθερός και δείχνει ότι δεν έχει σχέση με τον Latifi. Ξεκάθαρα η 2η πιο βελτιωμένη ομάδα του Grid.
Haas και AlphaTauri δεν πήραν τίποτα στην πρεμιέρα. Οι πρώτοι όμως είχαν τον Hulkenberg στο Q3. Δεν τους βγήκε ο αγώνας αλλά εκτιμώ πως μέσα στη σεζόν θα έχουν καλά πλασαρίσματα στους βαθμούς. Από την άλλη η 9η πέρυσι AT με τον Tsunoda να πρέπει να τραβήξει ως πιο έμπειρος κουπί δεν μοιάζει ικανή για πολλά.
Σκόπιμα άφησα στο τέλος McLaren και Alpine αφού η πρώτη εικόνα στη σεζόν δεν ήταν καλή και μπορεί οι μεν να ήταν υποψιασμένοι αλλά οι Γάλλοι είναι μάλλον εκτός πραγματικότητας. Δημιούργησαν στα τεστ μια δήθεν αισιοδοξία μεγάλης βελτίωσης και μείωσης απόστασης από τις 3 ομάδες. Σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώθηκε αυτό στο Μπαχρέιν. Κακές κατατακτήριες, τραγική διαχείριση του αγώνα του Ocon και τον Gasly μοναδικό διασωθέντα του ναυαγίου. Η σεζόν είναι μεγάλη αλλά αυτές είναι κάποιες πρώτες εντυπώσεις από τον αγώνα του Μπαχρέιν.
Τέλος θα ήθελα να γράψω κάποιες σκέψεις και απόψεις για τα τηλεοπτικά.
Μετά από το 2011 η F1 έφυγε από το συνδρομητικό. Εκεί είχε φτιαχτεί ένα καλό πλαίσιο επικοινωνίας με τους συνδρομητές και γενικά υπήρξε ένα εξαιρετικό πακέτο με ένα ταιριαστό δίδυμο και όλα τα sessions χωρίς διαφημίσεις. Παράλληλα αντίο είπε και η ΕΡΤ η οποία παρείχε δωρεάν επίσης όλη τη δράση χωρίς υπερβολικές διαφημίσεις. Η γκρίνια των τηλεθεατών είχε να κάνει με τις περιγραφές. Αλήθεια είναι ότι τα πρώτα χρόνια έβγαινε ένα κλίμα παρέας. Ας μην γελιόμαστε , μετάδοση με 4 και 5 άτομα δεν γίνεται. Δεν υπάρχει συνοχή. Τελευταία με τις προσθαφαιρέσεις μαζεύτηκε αν και προσωπικά σπάνια χρειάστηκε να δω F1 στην ΕΡΤ.
Ο ΑΝΤ1 είναι ο νέος πάροχος. Ασφαλώς το κοινό είδε και βλέπει αυτή την κίνηση με καχυποψία λόγω και του 2010. Με την επιλογή αυτή το κανάλι προσπαθεί να επαναλανσάρει την πλατφόρμα του ΑΝΤ1+ μετά το φιάσκο του Μουντιάλ. Το κόστος δεν είναι απαγορευτικό… Δεν συνιστά επιλογή η ελεύθερη μετάδοση για κάποιον που παρακολουθεί φανατικά F1. Χάνει το 30-35% του αγώνα. Ωστόσο στο ANT1+ έχει γίνει πιο προσεκτική δουλειά. Το δίδυμο Πουρναράκη – Σεΐτανίδη με τα καλά και τα κακά του είναι έμπειρο και αυτό που έμαθε την F1 στους σημερινούς 30ρηδες. Σε F2, F3 η περιγραφή είναι αρκετά καλή με λεπτομέρειες. Η εκπομπή έχει και αυτή κάτι να σου πει. Θεωρώ όμως και εδώ λάθος το να περιγράφουν αγώνα τρεις συν τον καλεσμένο συν την κυρία για τα κους κους. Είναι υπερβολικά πολλοί …
Πάντα υπερτερεί το ασυναγώνιστο υλικό της F1 TV. Όλη η ιστορία της F1 αλλά και LIVE αγώνες με τους κορυφαίους σχολιαστές του Skysports σε χαμηλή τιμή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!