Μπορεί να ξεκίνησε ιδανικά η Κυριακή για τον Sebastien Ogier, όμως η Power Stage επεφύλασσε στον Γάλλο και την Toyota σοβαρό πλήγμα, το οποίο φέρνει τη Hyundai και τον Neuville πολύ κοντά σε ένα μεγάλο double!
Το πρόγραμμα της 3ης και τελευταίας ημέρας του Rally Acropolis για το 2024 περιλάμβανε τρεις ειδικές: την καινούρια ειδική στο Οινοχώρι, καθώς και διπλό πέρασμα από το πασίγνωστο Ελευθεροχώρι.
Time to start Super Sunday 👊#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/cvVVGWjALO
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) September 8, 2024
Η μέρα ξεκίνησε λοιπόν στις 08:59, με τον Takamoto Katsuta να είναι ο πρώτος που πήρε εκκίνηση σε ένα σχετικά στεγνό Οινοχώρι, παρά τη χθεσινή καταιγίδα που έπληξε την περιοχή της Λαμίας και της Φθιώτιδας.
Με το “καλημέρα” ο Sebastien Ogier έδειξε πως σκοπός του ήταν να πάρει το μέγιστο και μόνο από τους βαθμούς της ημέρας: 7 δηλαδή από τη Super Sunday συν άλλους 5 από την Power Stage που επιλογίζει το φετινό Rally.
Στις SS13 και SS14, ο Γάλλος της Toyota πήρε τον ταχύτερο χρόνο, σκαρφάλωσε στην κορυφή της mini κατάταξης της ημέρας και μάλιστα ανέβηκε συνολικά στη δεύτερη θέση, μιας και ο Sordo έχασε πάρα πολύ χρόνο στο Οινοχώρι, κυρίως λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης σε μια ειδική με αρκετά στενές διαδρομές, πνιγμένη στα έλατα.
Και μπορεί εκεί οι συνθήκες να ήταν κυρίως στεγνές, μα το Ελευθεροχώρι ήταν μια εντελώς διαφορετική ιστορία. Έχοντας δεχτεί μεγάλες ποσότητες κατακριμνήσεων από το βράδυ του Σαββάτου, η πίστα ήταν κατά τόπου γεμάτη στα λάσπη, συνθήκη εκ διαμέτρου αντίθετη απ’ όσα περίμεναν τα πληρώματα από το φετινό Acropolis.
“Όλο το Σαββατοκύριακο ήταν καλό, έχω καλό αυτοκίνητο, αλλά σταθήκαμε άτυχοι με το πρόβλημα στο turbo και χάσαμε 2,5 λεπτά. Είναι δύσκολο να ανακάμψεις ακόμα και στην Ελλάδα. Η Wolf Power Stage είναι σημαντική”, δήλωσε ο πολυπρωταθλητής μετά το πρώτο πέρασμα απ’ το Ελευθεροχώρι.
Η υπερειδική, ωστόσο, θα έφερνε ακόμα έναν πονοκέφαλο στο ήδη εφιαλτικό τριήμερο της Toyota. Εν μέσω της διαδρομής, οι Ogier/Landais είχαν ντεραπάρισμα και έχασαν όλη την πρόοδο που είχαν πετύχει τις δύο προηγούμενες ημέρες! Εν τέλει, το πλήρωμα κατάφερε να τερματίσει και τουλάχιστον να εξασφαλίσει τους 13 βαθμούς από το Σάββατο.
OGIER HAS ROLLED ON THE FINAL STAGE! 💥
The eight-time world champion has crashed on the Acropolis Rally Greece powerstage 😲
His car is stuck on its roof – any hopes of a podium finish are over. But if he can get the car going again and finish, he can still keep his Saturday… pic.twitter.com/zQ9TpS6SmV
— DirtFish (@DirtFishRally) September 8, 2024
Έτσι, αυτό ανέβασε στο 2-3 τους Sordo και Tanak, δίνοντας στη Hyundai ένα εμφατικό 1-2-3 σε ένα από τα πιο απαιτητικά Acropolis της σύγχρονης ιστορίας του θεσμού!
Με το 58ο βάθρο σε μια πλούσια καριέρα, και με μια πολύ καλή εμφάνιση στο τρίτο i20 N, ο Sordo δείχνει να αποχαιρετά με τον καλύτερο τρόπο το WRC, καθώς όλα δείχνουν πως οι αγωνιστικές του ημέρες οδεύουν προς τη δύση τους.
Ο Tanak, από την πλευρά του, ήθελε να μαζέψει όσο περισσότερους βαθμούς μπορούσε, με στόχο να διατηρήσει ζωντανές τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα, καταφέρνοντας να συλλέξει τελικά 21 βαθμούς. Ο Neuville, ωστόσο, δεν έδωσε πολλά περιθώρια στους αντιπάλους του να χαρούν: πέρα από τους 18 βαθμούς χθες, ο Βέλγος πρόσθεσε στο σακούλι και σήμερα άλλους 6, για να φτάσει συνολικά τους 24, κάτι που τον φέρνει αποφασιστικά πιο κοντά στον πρώτο τίτλο της καριέρας του.
Για τον Evans, ο τίτλος θα πρέπει ουσιαστικά πλέον να θεωρείται χαμένη υπόθεση. Μετά και τους 0 βαθμούς το Σάββατο, ο Ουαλός δεν κατάφερε να πάρει τους βαθμούς που ήθελε σήμερα. Έμεινε τέταρτος στην ημέρα και συγκέντρωσε συνολικά 8 βαθμούς. Μόνο ένα θαύμα θα μπορούσε να τον κάνει πρωταθλητή.
Τέλος, και η M-Sport είναι μια ομάδα που φεύγει με παράπονο από την Ελλάδα. Έχοντας δείξει πολύ υποσχόμενο ρυθμό την Παρασκευή, ο Fourmaux δεν κατάφερε να περισώσει κάτι περισσότερο από 11 βαθμούς σήμερα (2ος στη Super Sunday και ταχύτερος στην Power Stage).
Από τα ελληνικά πληρώματα, κορυφαίοι αναδείχτηκαν οι Ρουστέμης/Μπακλώρης που κατετάγησαν 14οι στη γενική και 10οι στη Rally2 κατηγορία. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης πήρε τη 18η θέση.
Στα του πρωταθλήματος, ο Neuville πλέον έχει στην κατοχή του 192 βαθμούς, 34 περισσότερους από τον Tanak, διαφορά που του δίνει το περιθώριο να είναι προσεκτικός στα εναπομείναντα τρία Rally για φέτος, καθ’ οδόν προς τον τίτλο.
Ο Tanak, μετά την Ελλάδα, είναι πλέον δεύτερος, τέσσερις βαθμούς μπροστά από τον μεγάλο άτυχο του event, Ogier. Και οι δύο όμως, θέλουν πολλά να συμβούν υπέρ τους εάν είναι να κατακτήσει κάποιος εξ’ αυτών τον τίτλο στο τέλος της χρονιάς στην Ιαπωνία.
Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, το Acropolis ήταν ένα ονειρικό τριήμερο για τη Hyundai. Πέρα από το εμφατικό 1-2-3 στο βάθρο, οι Κορεάτες είδαν την Toyota να κάνει πενιχρή συγκομιδή. Πλέον, η διαφορά τους αγγίζει τους 57 βαθμούς. Η ομάδα του Cyril Abiteboul έχει μπροστά της πλέον ένα σημαντικό μαξιλάρι ασφαλείας που μπορεί να της δώσει το πρώτο double στην ιστορία της…
Επόμενος, πλέον, αγώνας για το WRC είναι το επίσης χωμάτινο Rally Χιλής, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού! Από 26 έως και 29 Σεπτεμβρίου η δράση στη χώρα της Λατινικής Αμερικής αναμένεται ακόμα και να καθορίσει το εάν θα έχουμε πρωταθλητή από τον Σεπτέμβριο!
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!