Οι δύο Mercedes των Valtteri Bottas και Lewis Hamilton βρέθηκαν στην κορυφή του P3, με την πίστα να έχει επιτέλους λίγη δράση. Θετικές οι δύο Ferrari με 3ο και 5ο χρόνο, δεν έτρεξε λόγω αδιαθεσίας ο Stroll.
Η βροχή σήμερα, μαζί με την ομίχλη, δεν έκαναν την εμφάνισή τους, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς για άπλετες δοκιμές, δεδομένης και της χθεσινής έλλειψης δράσης στα P1 και P2.
Έτσι, ήταν πλήρως λογικό πως με το πράσινο φως της διαδικασίας, οι περισσότεροι οδηγοί θα έκαναν την εμφάνισή τους στην πίστα. Μέσα στα πρώτα δέκα λεπτά της διαδικασίας, όλοι οι οδηγοί πλην των Vettel και Stroll είχαν βγει εντός πίστας, με τον Γερμανό να μπαίνει και αυτός λίγο αργότερα για δοκιμές.
Those three little words…
PIT ? LANE ? OPEN!! ?
Let’s get it. One hour of practice coming up!#EifelGP ?? #F1 pic.twitter.com/n2eFkPZLol
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020
Το γεγονός πως οι οδηγοί δεν είχαν κάνει καθόλου γύρους χτες, σήμαινε πως σήμερα θα έπρεπε να δοκιμάσουν όλες τις γόμες, ώστε να κάνουν προσομοιώσεις κατατακτηρίων και αγώνα και να δουν πως συμπεριφέρονται τα ελαστικά από άποψη θερμοκρασιών και απόδοσης.
Οι πρώτοι χρόνοι έγιναν αρχικά από τις δύο Red Bull, με τις Renault να βρίσκονται κοντά τους σε απόδοση. Σε εκείνο το σημείο, βγήκε από τη Racing Point η ανακοίνωση περί αδιαθεσίας του Stroll. Ο Καναδός δεν ένιωθε καλά, με την ομάδα του να ανακοινώνει πως η συμμετοχή τους στις κατατακτήριες και τον αυριανό αγώνα είναι αμφίβολη, ενώ στην τρίτη περίοδο δοκιμών δεν θα συμμετείχε καθόλου.
Μέσα στο πρώτο τέταρτο της διαδικασίας, οι δύο Mercedes έκαναν αθόρυβες δοκιμές, χωρίς να βρίσκονται στην κορυφή των χρονομέτρων, γεγονός που είναι συνηθισμένο φέτος. Βέβαια, αυτό δεν σήμαινε πως είχαν κακή απόδοση, καθώς κάθε οδηγός έκανε τις δικές του προσομοιώσεις, με άλλες γόμες και άλλα φορτία καυσίμου. Αυτό σήμαινε άρα πως οι χρόνοι δεν μπορούσαν να είναι εντελώς αντιπροσωπευτικοί.
Χαρακτηριστικές ήταν και οι χαμηλές θερμοκρασίες, με τον αέρα να βρίσκεται στους 8 βαθμούς και την πίστα στους 16. Αυτό σήμαινε πως τα ελαστικά θα είχαν πρόβλημα να μπουν στο παράθυρο λειτουργίας τους και να αποδώσουν, ειδικότερα οι πιο σκληρές γόμες.
Γενικά, οι οδηγοί δεν έδειχναν, τουλάχιστον μέχρι τα μισά της διαδικασίας, να ενδιαφέρονται για γρήγορους γύρους, με τους περισσότερους να δοκιμάζουν τη μέση και τη σκληρή γόμα. Από τους πρώτους που έκαναν γρήγορο γύρο με μαλακή γόμα ήταν ο Ocon, ο οποίος με γύρο 1:27.634 ήταν κατά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον 2ο Verstappen.
Τον Γάλλο ακολούθησε και ο Norris, ο οποίος με τη μαλακή γόμα έκανε ταχύτερο γύρο από τον Ocon, αν και στην έξοδο της τελευταίας στροφής είχε άτσαλο πάτημα στα κερμπ, αποφεύγοντας τελευταία στιγμή την αμμοπαγίδα.
Καθώς η πίστα ήταν νέα για πολλούς οδηγούς, ενώ και η υγρασία που υπήρχε επηρέαζε τα πατήματα πάνω από τα κερμπ, παρατηρήθηκαν πολλά άτσαλα περάσματα από πάνω τους, ειδικά στο τελευταίο chicane πριν την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Χαρακτηριστικό ήταν και το τετακέ που είχε στην έξοδο από το chicane ο Vettel, με τον Russell λίγο αργότερα να έχει μεγαλύτερο τετακέ βγαίνοντας εκτός πίστας, περνώντας πάνω από το γρασίδι χωρίς έλεγχο στην FW43. Ευτυχώς για τον Βρετανό, δεν χτύπησε με τα προστατευτικά, συνεχίζοντας τις προσπάθειές του.
Russell gets swapped up coming out of the chicane, and surfs across the turf#EifelGP ?? #F1 pic.twitter.com/YG4yFfxyf8
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020
Κάπου εκεί, άρχισαν τους γρήγορους γύρους και οι Mercedes. Αρχικά, ο Valtteri Bottas έκανε δεύτερο γύρο, μόλις 157 χιλιοστά πίσω από τον Verstappen ο οποίος λίγο πριν είχε κάνει τη δική του γρήγορη προσπάθεια. Στη συνέχεια, ήταν σειρά του πρωτοπόρου στη βαθμολογία, Lewis Hamilton να ξεκινήσει τη γρήγορη προσπάθειά του.
Ο Βρετανός, αν και με κίνηση στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, κατάφερε να κάνει δεύτερο χρόνο, ξεπερνώντας τον ομόσταβλό του. Ο Bottas όμως απάντησε άμεσα κάνοντας τον ταχύτερο γύρο όλων με 1:26.968. Ο Φινλανδός, λίγα λεπτά αργότερα βελτίωσε ακόμα περισσότερο τον χρόνου του κατεβαίνοντας στο 1:26.225, απόρροια και του οδοστρώματος που στέγνωνε όλο και περισσότερο.
Στα τελευταία πέντε λεπτά η κίνηση στην πίστα έγινε έντονη, με τους οδηγούς να παλεύουν για τις τελευταίες τους προσπάθειες για έναν γρήγορο γύρο.
Μπροστά δεν άλλαξε κάτι, με τις δύο Mercedes να κάνουν ένα ακόμα 1-2 με τους Bottas και Hamilton. Έκπληξη της Ferrari με 3ο χρόνο από Leclerc και 5ο από Sebastian Vettel με τον Verstappen να είναι 4ος.
Πλέον οδηγοί και ομάδες προετοιμάζονται για τις κατατακτήριες, οι οποίες θα ξεκινήσουν στις 16:00 Ώρα Ελλάδος, οι οποίες αναμένονται συναρπαστικές λόγω και της αβεβαιότητας που υπάρχει για την απόδοση των μονοθεσίων στην πίστα.
Παρακάτω παρατίθεται η κατάταξη των οδηγών στο P3.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!