Η επόμενη γενιά μονοθεσίων της Formula 1 θα είναι εξίσου ισχυρή όταν αυτά βγουν στη πίστα το 2026, αλλά θα καταναλώνουν σημαντικά λιγότερη ενέργεια και θα παράγουν μηδενικές εκπομπές CO2, χάρη στους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες που συμφωνήθηκαν αυτή την εβδομάδα και μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ. Ακολουθούν επτά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για την επόμενη γενιά κινητήριων μονάδων της Formula 1.
Τέλος ο ορυκτός άνθρακας
Οι νέες μονάδες ισχύος της F1 θα λειτουργούν με πλήρως βιώσιμα καύσιμα χάρη στην εντατική έρευνα και τις δοκιμές της Formula 1 και του συνεργάτη της, ARAMCO.
Περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια
Ο σημερινός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας εσωτερικής καύσης V6 1,6 λίτρων θα εξελιχθεί ώστε να περιλαμβάνει σε μεγαλύτερο βαθμό το ηλεκτρικό στοιχείο. Η MGU-K (ή Kinetic Motor Generator Unit) θα τριπλασιάσει σχεδόν την ποσότητα ηλεκτρικής ισχύος που παράγεται από τα σημερινά υβριδικά εξαρτήματα.
Θα συλλέγεται περισσότερη ενέργεια πέδησης – που διαφορετικά θα πήγαινε χαμένη – και ως αποτέλεσμα, ο στόχος είναι η MGU-K να παράγει περίπου 350kW το 2026 – μια τεράστια αύξηση σε σχέση με τα 120kW ενέργειας που αναπτύσσονται σήμερα από τις MGU-K και MGU-H.
1.000+ ιπποδύναμη – με λιγότερα καύσιμα
Και αυτό το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρικής ισχύος, θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα καύσιμα να ρέουν στους κινητήρες. Ωστόσο, οι μονάδες ισχύος θα εξακολουθούν να παρέχουν πάνω από 1.000 ίππους.
Το 2013, χρησιμοποιήθηκαν 160 κιλά καυσίμου σε έναν αγώνα, το 2020, ο αριθμός αυτός ήταν στα 100 κιλά και το 2026 η F1 στοχεύει κάθε μονοθέσιο να χρησιμοποιεί μόλις 70 κιλά καυσίμου κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix.
Καλύτερη ασφάλεια
Με την MGU-K να έχει τοποθετηθεί μέσα στο πλαίσιο, δίπλα στην μπαταρία και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, όλος ο εξοπλισμός υψηλής τάσης θα βρίσκεται πλέον μέσα σε ειδική περιοχή ασφαλείας – γεγονός που καθιστά το μονοθέσιο ασφαλέστερο
Χαμηλότερο κόστος
Ένα ανώτατο όριο κόστους για κάθε κινητήρα, καθώς και η απαγόρευση ακριβών υλικών κατασκευής και συστημάτων όπως η MGU-H (Motor Generator Unit – Heat) – καθώς και η χρήση τυποποιημένων εξαρτημάτων – θα συμβάλουν στη μείωση του κόστους.
Οι ώρες στο δυναμόμετρο θα περιοριστούν επίσης – αλλά όχι η δημιουργικότητα. Οι μηχανικοί θα συνεχίσουν να είναι σε θέση να καινοτομούν γύρω από τα ηλεκτρικά συστήματα για να χαρίζουν στις ομάδες τους νίκες και πρωταθλήματα και να αναπτύσσουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον στην πορεία.
Οι κατασκευαστές θα εξακολουθήσουν να περιορίζονται στη χρήση τριών μονάδων ισχύος ανά μονοθέσιο, ανά σεζόν.
ΟΙ προκλήσεις αυξάνονται για τους οδηγούς
Με την αφαίρεση των πολύπλοκων εξαρτημάτων, όπως η MGU-H, το turbo lag μπορεί να επιστρέψει και ως εκ τούτου αυτό θα μπορούσε να κάνει τα μονοθέσια να είναι λίγο πιο δύσκολα ως προς τον έλεγχο, στην έξοδο της στροφής.
Θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει μεγαλύτερη πρόκληση για τους οδηγούς και τους strategists, καθώς θα πρέπει να αποφασίσουν πότε ο οδηγός θα πρέπει να επιτεθεί χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρικές δυνατότητες της μονάδας ισχύος.
Μια πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνη F1
Η Formula 1 έχει δεσμευτεί στην περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Οι επιλογές ανακύκλωσης θα είναι υποχρεωτικές για τις μπαταρίες, ενώ, στο τέλος της ζωής της MGU-K, υλικά όπως το κοβάλτιο θα ανακυκλώνονται.
Με αυτές τις νέες μονάδες ισχύος το μέλλον της F1 θα είναι το ίδιο γρήγορο και συναρπαστικό όπως πάντα, αλλά πιο βιώσιμο και υπεύθυνο από ποτέ.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!