Ο Carlos Sainz σημείωσε την τέταρτη νίκη του στο Dakar και πρώτη της Audi, σε έναν ιδανικό αποχαιρετισμό για την εταιρεία.
Μπορεί να διανύει την έβδομη δεκαετία της ζωής του, αλλά ο El Matador έκανε επίδειξη δύναμης στις σκληρές συνθήκες, παραμένοντας μαζί με τον Lucas Cruz στην κορυφή της κατάταξης για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και ολοκληρώνοντας με μια εμφατική διαφορά 80 λεπτών από τους δεύτερους Guillaume de Mevius – Xavier Panseri. Ήταν επίσης νίκη με τέταρτο διαφορετικό κατασκευαστή, μετά τις Peugeon, Volkswagen και Mini, κλείνοντας ένδοξα τη σύντομη συμμετοχή της Audi στο rally raid, καθώς ο γερμανικός κολοσσός αναμένεται να αφιερώσει όλο το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Formula 1 τα επόμενα χρόνια, έχοντας ήδη αποσυρθεί από άλλους θεσμούς.
Τα απρόοπτα δεν έλειψαν εντελώς για τον Ισπανό, που ξεκίνησε πολύ άσχημα, όντας 48ος στην ειδική-πρόλογο. Αλλά το Dakar ανταμείβει τη σταθερότητα και την προσοχή και ήδη στη δεύτερη ειδική ήταν πρώτος. Οι Yazheed Al-Rajhi – Timo Gottschalk τέθηκαν προσωρινά επικεφαλής μετά την τρίτη ειδική, έχοντας κάνει εξαιρετικό ξεκίνημα, αλλά στην επίπονη και απαιτητική διήμερη έκτη ειδική ο Σαουδάραβας οδηγός ανέτρεψε το Toyota Hilux του και βρέθηκε εκτός μάχης.
Την τιμή της Toyota έσωσαν όπως προαναφέρθηκε, έστω από ιδιωτικό Hilux, οι de Mevius – Panseri, στην πρώτη τους συμμετοχή στην κορυφαία κατηγορία του Dakar, καθώς για την εργοστασιακή ομάδα τα πράγματα εκτυλίχθηκαν δυσάρεστα, με τους Lucas Moraes – Armand Monleon να χάνουν δύο ώρες στην προτελευταία ειδική ενώ βρίσκονταν τρίτοι, αφήνοντας ως κορυφαίους της Toyota Gazoo τους Guy David Botterill – Brett Cummings στην έκτη θέση, πίσω από δύο ιδιώτες καθώς οι Guerlain Chicherit – Alex Winocq πήραν την τέταρτη θέση για τα Toyota της Overdrive. Οι Martin Prokop – Viktor Chytka εκμεταλλεύτηκαν επίσης αυτήν την απώλεια και έβαλαν το Ford τους στην πέμπτη θέση.
Πίσω από τον de Mevius, το βάθρο συμπλήρωσαν οι Sebastian Loeb – Fabian Lurquin. Ο Γάλλος θρύλος του WRC για άλλη μια φορά δεν κατάφερε να πάρει την πολυπόθητη νίκη στο Dakar, παρά τις σκληρές του προσπάθειες. Κέρδισε πέντε από τις δώδεκα ειδικές, ήταν για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Sainz και πλησίασε μέχρι και στα πέντε λεπτά ύστερα από μερικά απίθανα περάσματα αντάξια του επιπέδου του. Έχασε ωστόσο κάποιο χρόνο μετά από λάθος πλοήγησης και είχε μια καταστροφική ενδέκατη ειδική, καθώς ξέμεινε μόνος του με μηχανικό πρόβλημα και έχασε πάνω από μία ώρα μέχρι να βρεθεί πελατειακό Hunter να του παράσχει τα απαραίτητα εξαρτήματα για τις επισκευές που απαιτούνταν. Εν τέλει, οι συνολικές χρονικές απώλειες ξεπέρασαν το δίωρο και τον έριξαν πίσω και από τον de Mevius, αν και κατάφερε να διασώσει το βάθρο μετά τα προβλήματα του Moraes.
Στο τελικό αποτέλεσμα των Loeb – Lurquin συνέβαλε και η εγκατάλειψη των Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel. Ο οδηγός από το Κατάρ, περσινός νικητής και θριαμβευτής σε πέντε Dakar, είχε ένα δύσκολο αγώνα με πολλά προβλήματα, αλλά επίσης δεν έκανε προσπάθεια να συνεχίσει έστω σε βοηθητικό ρόλο και αποσύρθηκε νωρίς, αφήνοντας τον Loeb ουσιαστικά μόνο του και χωρίς υποστήριξη από την Bahrain Raid Extreme, που οδήγησε και στη μεγάλη καθυστέρηση επισκευής του Hunter του στο τέλος. Στον αντίποδα, η Audi έπαιξε εξαιρετικά το ομαδικό παιχνίδι στήριξης του Sainz μέσω των Stephane Peterhansel – Edouard Boulanger και Mattias Ekström – Emil Bergkvist. Αμφότεροι είχαν προβλήματα, με τον πολυνίκη του Dakar να γίνεται μεν ο πρώτος οδηγός που κερδίζει πενήντα ειδικές στον αγώνα αλλά να μην έχει την αξιοπιστία και τον πολυτάλαντο Σουηδό να έχει επίσης μηχανικά προβλήματα στην έβδομη ειδική και ενώ διεκδικούσε τη δεύτερη θέση. Ήταν ωστόσο η δική τους στήριξη που έβγαλε τον Sainz σώο από τη δεύτερη μέρα του αγώνα και του επέτρεψε να διεκδικήσει την πρωτοπορία, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ο θρίαμβος της Audi, έστω και με ένα μόνο αυτοκίνητο.
Στις μοτοσικλέτες, η Honda επέστρεψε στην κορυφή του Dakar δια χειρός Ricky Brabec, που έδωσε σκληρή μάχη με τον Ross Branch της Hero. Ο Branch ήταν αυτός που ξεκίνησε καλύτερα, όντας σχεδόν έντεκα λεπτά μπροστά νωρίς στον αγώνα, με τον Brabec ωστόσο να μειώνει τη διαφορά και να περνά τελικά μπροστά μετά τη διήμερη έκτη ειδική. Ο Branch δεν τα παράτησε ωστόσο, με τη διαφορά των δύο αναβατών να μένει στο ένα δευτερόλεπτο μετά από οκτώ ημέρες, αλλά ο Brabec έκλεισε πολύ δυνατά το Dakar φτάνοντας στον τερματισμό με περιθώριο έντεκα λεπτών, σε μια αντιστροφή των πρώτων ημερών.
Ο Adrien van Beveren έκανε το 1-3 για τη Honda, πλησιάζοντας στα δύο λεπτά τον Branch στον τερματισμό και αφήνοντας εκτός βάθρου την KTM, που με τους Kevin Benavides και Toby Price έκλεισε την πεντάδα, 38 και 45 λεπτά μακριά από την κορυφή αντίστοιχα.
Δυστυχώς, στην κατηγορία σημειώθηκε και θανατηφόρο ατύχημα, καθώς ο Carles Falcon είχε μια πολύ άσχημη πτώση στη δεύτερη ειδική και υπέκυψε στα τραύματά του οκτώ μέρες μετά.
Στα quads, ο Manuel Andujar επέστρεψε στο πρώτο σκαλί του βάθρου, αφήνοντας οκτώ λεπτά πίσω του τον νικητή των προηγούμενων δύο ετών Alexandre Giroud, ενώ στα φορτηγά οι Martin Macik – Frantisek Tomasek – David Svanda έκαναν ένα βήμα παραπάνω από πέρυσι, κατακτώντας την παρθενική τους νίκη στο Dakar.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!