Ο αγώνας της Μοnza την περασμένη Κυριακή δε θα μείνει στην μνήμη μας για τα ενδοαγωνιστικά συμβάντα, αλλά για αυτά που συνέβησαν εκτός πίστας. Συγκεκριμένα, την ανακοίνωση της αποχώρησης από τη Formula 1 του Felipe Massa, αλλά και αυτήν του ρεπό(;) του Jenson Button από το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ. Ο Βραζιλιάνος ανακοίνωσε το τέλος εκεί όπου το έκανε 10 χρόνια πριν ο φίλος του, Michael Schumacher, μια απόφαση που λίγο πολύ, όσο περνούσε ο καιρός, έδειχνε και πιο βέβαιη. Η περίπτωση του Button από την άλλη, είναι πιο περίπλοκη.
Ο Βρετανός Πρωταθλητής του 2009 έδειχνε ότι ήθελε πολύ να συνεχίσει και το 2017 στη Formula 1. Οι δηλώσεις του όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά και η ανυπομονησία του για τις αλλαγές και τα πιο «αντρικά» μονοθέσια της νέας χρονιάς δεν υπεδείκνυαν πιλότο που επιθυμούσε να μην αγωνίζεται τουλάχιστον για μία ακόμη σεζόν. Αυτό θα ήταν εξαρχής πολύ δύσκολο να συμβεί στην McLaren, δεδομένου ότι ο Stoffel Vandoorne δεν μπορούσε να περιμένει άλλο. Επιπλέον, με πολλές ομάδες να καραδοκούν για να εντάξουν τον Βέλγο στο δικό τους ρόστερ, η βρετανική ομάδα ήταν απαραίτητο να του δώσει θέση επίσημου οδηγού. Το δίδυμο Alonso- Vandoorne λοιπόν ήταν προδιαγεγραμμένο εδώ και καιρό, και επιβεβαιώθηκε.
Ο Βutton μπορούσε να βρει αλλού στέγη για να συνεχίσει την 17ετή καριέρα του, με πιο προφανή επιλογή τη Williams. Ιδιαίτερα μάλιστα μετά την ανακοίνωση του Massa,πολλοί έσπευσαν να πουν ότι ο Βρετανός θα έπαιρνε τη θέση του, επιστρέφοντας στην ομάδα όπου ξεκίνησε. Εξάλλου, η Claire Williams δήλωνε (και δηλώνει ακόμη) ότι ο Button θα ήταν η ιδανική επιλογή για να ηγηθεί της ομάδας τη νέα σεζόν. Φήμες ακούστηκαν για επαφές του Jenson και με τη Renault, αλλά τελικά όλα διαψεύστηκαν το Σάββατο, όταν έγινε γνωστό ότι ο Button θα έμενε στη McLaren ως πρεσβευτής-αναπληρωματικός-οδηγός εξέλιξης μέχρι το 2018.
«Δεν αποσύρομαι», είπε ξανά και ξανά ο Βρετανός. «Κουράστηκα, και ήθελα ένα διάλειμμα, να ζήσω, να βρεθώ με την οικογένειά μου», δήλωσε σε γενικές γραμμές. Ήθελε λοιπόν όντως ο Button «ρεπό» (ένα «sabbatical», όπως λένε οι Βρετανοί), δηλαδή να απέχει ένα χρόνο και να επιστρέψει, όπως είχε κάνει το 2001 o Mika Hakkinen(που τελικά δεν επέστρεψε ποτέ); Η άποψή μου είναι πως όχι! Όπως προανέφερα, ο Βρετανός δεν έδειχνε κουρασμένος από το άθλημα, ούτε άφηνε να εννοηθεί κάτι τέτοιο, ενώ και η απόδοσή του δεν είχε κανένα σημείο κάμψης απέναντι στον Alonso, το αντίθετο μάλιστα.
Προφανώς, οι υπόλοιπες προτάσεις που είχε δεν τον κάλυψαν ούτε οικονομικά ούτε από άποψη προοπτικών ανταγωνιστικότητας, και επέλεξε να δει τι θα γίνει με τη McLaren. Τι μπορεί να γίνει; Να αποχωρήσει ο Alonso! O Ισπανός έχει δώσει την τελευταία διορία στην ομάδα για να βρεθεί στις πρώτες θέσεις του χρόνου, και αν δεν το πετύχει, θα κουνήσει μαντήλι! Παρά τα επικοινωνιακά χαμόγελα και τις ενθαρρυντικές δηλώσεις για τις δυνατότητες της McLaren και της Honda, ο «Νando» δε θα ανεχθεί άλλη μία χρονιά να παλεύει για βαθμούς. Πόσο μάλλον αν δεν το ικανοποιήσουν και τα νέας γενιάς μονοθέσια. Το «χαιρέκακο» γέλιο του στο team-radio την Κυριακή στον αγώνα όταν του ζητήθηκε να παλέψει με τον Grosjean ήταν μία ακόμη ένδειξη τον τελευταίο καιρό ότι ο –ανέκαθεν- ανυπόμονος Ισπανός δεν έχει πλέον και πολλά περιθώρια υπομονής. Η άλλη περίπτωση, να αποχωρήσει μετά από έναν μόλις χρόνο ο Vandoorne, φαντάζει εξαιρετικά απίθανη, καθώς ο Βέλγος πολύ δύσκολα θα πέσει τόσο έξω από τις προσδοκίες. Πάντως, με τη McLaren τίποτα ποτέ δεν είναι τελείως σίγουρο. Ας ρωτήσει κανείς τόσο τον Perez όσο και τον Magnussen, που από εν δυνάμει Πρωταθλητές όταν υπέγραψαν, έφυγαν ως «λίγοι» σε έναν χρόνο!
Για να ανακεφαλαιώσουμε, o Jenson Button επέλεξε-αναγκάστηκε να μείνει στην ομάδα (που πιθανώς θα εμφανιστεί καλύτερη του χρόνου και το 2018), ως η καλύτερη δυνατή «καβάτζα» στην περίπτωση που η McLaren χρειαστεί να ψάξει για οδηγό! Έτσι καλύπτεται η βρετανική ομάδα, έχοντας ανά πάσα στιγμή διαθέσιμο έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή, ο οποίος παράλληλα μπορεί να βοηθήσει στην εξέλιξη του μονοθεσίου και στις δημόσιες σχέσεις, ενώ και ο Βρετανός έχει την ελπίδα να επιστρέψει, αν το θέλει πλέον και ο ίδιος. H ηλικία του δε θα είναι ανασταλτικός παράγοντας, καθώς ο Button διαθέτει και τώρα την καλύτερη ίσως φυσική κατάσταση ανάμεσα σε όλους τους οδηγούς.
Πάντως, το πιθανότερο είναι το GP του Abu Dhabi τον Νοέμβριο να είναι ο τελευταίος αγώνας της σπουδαίας καριέρας του Jenson στην F1, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου. Ο χρόνος θα είναι ο καλύτερος κριτής… Αναμένουμε λοιπόν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!