Ο αγωνιστικός διευθυντής της Aston Martin Mike Krack αποκάλεσε «λίγο οριακές» τις αμυντικές κινήσεις των οδηγών της Alfa Romeo στο Grand Prix του Abu Dhabi.
Οι δύο ομάδες κατέβηκαν στον αγώνα μαχόμενες για την έκτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Αν και για πολλούς οπαδούς η κατάκτηση αυτής της θέσης δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για τους εμπλεκόμενους σημαίνει περί τα 10 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον από το χρηματικό έπαθλο και ως εκ τούτου ήταν καίριας σημασίας και για τα δύο γκαράζ.
Η Alfa Romeo βρέθηκε γρήγορα σε μειονεκτική θέση το Σάββατο, καθώς έμεινε πίσω στις κατατακτήριες. Η στρατηγική της ομάδας λοιπόν επικεντρώθηκε στην καθυστέρηση των Aston Martin και στη μείωση της συγκομιδής των Sebastian Vettel και Lance Stroll, καθώς το ενδεχόμενο δικής τους βαθμολόγησης εκκινώντας από χαμηλά φάνταζε απίθανο.
Τόσο ο Zhou Guanyu όσο και ο Valtteri Bottas βρέθηκαν κάποια στιγμή του αγώνα μπροστά από μια Aston Martin και έκαναν ό,τι μπορούσαν για να παρεμποδίσουν τα πράσινα μονοθέσια. Τελικά, μετά και την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton, Stroll και Vettel τερμάτισαν στην όγδοη και δέκατη θέση αντίστοιχα, ισοφαρίζοντας την Alfa Romeo αλλά χάνοντας στα κριτήρια ισοβαθμίας λόγω της πέμπτης θέσης του Bottas στην Imola τους πρώτους μήνες της σεζόν.
Ο Krack αρνήθηκε ότι υπάρχει εκνευρισμός για την κατάληξη στις τάξεις της Aston Martin, αν και σχολίασε ότι οι τακτικές της Alfa Romeo ήταν μάλλον στα όρια του επιτρεπτού.
«Νομίζω ότι δεν πρέπει να εκνευριστούμε από το σημερινό. Πιστεύω ότι ήταν ένα καλό τέλος για τη σεζόν συνολικά, θα μπορούσε εξίσου να έχει γείρει προς την άλλη πλευρά. Οπότε νομίζω ότι εκνευρισμός τώρα δε θα ήταν η πρέπουσα αντίδραση,» δήλωσε ο διευθυντής.
«Κατ’εμέ επικεντρώθηκαν αποκλειστικά σε μας. Κάποιες από τις μανούβρες ήταν λίγο οριακές πιστεύω, αλλά περιμέναμε ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί. Οπότε εξαρχής, ξέραμε ότι έπρεπε να είμαστε συντηρητικοί προσπερνώντας τους. Και νομίζω ότι και οι δύο οδηγοί το διαχειρίστηκαν καλά.»
Εκτός των πεισμωμένων Alfa Romeo βέβαια, η Aston Martin δέχτηκε πλήγμα και λόγω των στρατηγικών της επιλογών, με το ένα pit stop του Vettel να αφήνει τον απογοητευμένο Γερμανό μια θέση χαμηλότερα από αυτήν που εκκίνησε παρά τον καλό του ρυθμό σε μεγάλο μέρος του αγώνα.
Κατά τον Krack πάντως, η επιλογή ήταν άσχετη με φόβους και ανησυχίες για τη στρατηγική της Alfa Romeo.
«Όχι, δε θέλαμε να ασχοληθούμε με την Alfa Romeo σε αυτήν την περίπτωση. Ήταν δύσκολη επιλογή ανάμεσα σε ένα και δύο [σ.σ. pit stops] πριν τον αγώνα και μπορείτε να δείτε μετά ότι κάποιοι έκαναν ένα, κάποιοι έκαναν δύο, ο Ricciardo έκανε επίσης ένα,» εξήγησε.
«Οπότε νομίζω ότι, τελικά, προσπαθήσαμε να μεγιστοποιήσουμε τις ευκαιρίες. Και δεν ασχοληθήκαμε με την Alfa Romeo. Και καταλαβαίνω ότι ο Sebastian ήταν λίγο εκνευρισμένος εκεί, επειδή είδε τον ομόσταβλό του να έρχεται που είχε επίσης διαφορετική στρατηγική.»
Το καλό πρώτο stint του Vettel δυστυχώς ενθάρρυνε την ομάδα να επιλέξει στρατηγική αντοχής αντί ταχύτητας, που τελικά δεν απέδωσε. Ο Γερμανός έφτασε πολύ κοντά στον Daniel Ricciardo αλλά δεν πρόλαβε να επιτεθεί πριν την καρό σημαία.
«Πήγε σύμφωνα με το σχέδιο κατά κάποιον τρόπο, αλλά χάνεις ένα δευτερόλεπτο εδώ, χάνεις ένα δευτερόλεπτο εκεί και αυτή είναι η κατάληξη, δεν είσαι μπροστά από κανέναν τους.»
Η βελτίωση της Aston Martin μέσα στη χρονιά πάντως μάλλον τους αφήνει ελπιδοφόρους για το 2023.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!