Ο Fernando Alonso της Alpine πιστεύει ότι «κατευθυνόταν για P6» από την τελευταία θέση στο Αυστριακό Grand Prix της Formula 1 προτού οι «τεράστιες δονήσεις» στα ελαστικά του τον αναγκάσουν να μπει για ένα τελευταίο τρίτο pit stop.
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αναγκάστηκε να ξεκινήσει το Grand Prix των 71 γύρων της Κυριακής από το πίσω μέρος του grid, αφού το Alpine του έπαθε «πλήρη διακοπή λειτουργίας» πριν από τον αγώνα sprint του Σαββάτου, τον οποίο επρόκειτο να ξεκινήσει από την ένατη θέση.
Η Alpine έβαλε στον Alonso το ελαστικό σκληρής σύνθεσης στην αρχή, του οποίου την απόδοση μεγιστοποίησε ο Ισπανός εισερχόμενος στην πρώτη 10άδα, καθώς οι προπορευόμενοι πιλότοι έκαναν τις πρώτες τους στάσεις.
Έκανε το πρώτο του pitstop στον 27ο γύρο για ένα άλλο σετ σκληρών ελαστικών, στη συνέχεια έκανε την προγραμματισμένη του αλλαγή στη μεσαία σύνθεση όταν κλήθηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για τη Ferrari του Carlos Sainz που έληγε στον 57ο γύρο.
Αλλά οι κραδασμοί σε αυτά τα ελαστικά «μετά τον πρώτο τομέα» στον γύρο εξόδου του τον ανάγκασαν να μπει ξανά στα pits στον επόμενο γύρο, κάτι που τον έριξε στη 14η θέση προτού παλέψει για να πάρει έναν μόνο βαθμό στη 10η θέση.
Ο Alonso πίστευε ότι ήταν δυνατό να τερματίσει 6ος, ακριβώς πίσω από τον συνοδηγό του στην Alpine Esteban Ocon, πριν προκύψει το πρόβλημα, αλλά είπε ότι «ήταν πολύ ευχαριστημένος και αισιόδοξος για την απόδοση του αυτοκινήτου» στον αγώνα. Όταν ρωτήθηκε γιατί έκανε μια τρίτη στάση, ο Alonso αστειεύτηκε: «Για να διασκεδάσω περισσότερο και να κάνω περισσότερες προσπεράσεις!»
«Ήταν ένας ζόρικος αγώνας, στην αρχή ήμασταν όλοι σε ένα τρένο DRS και ήταν αρκετά δύσκολο να το προσπεράσεις, αλλά ένιωθα πολύ πιο γρήγορος από τα αυτοκίνητα τριγύρω. Κατά κάποιο τρόπο είμαι πολύ ευχαριστημένος και αισιόδοξος για την απόδοση του αυτοκινήτου σήμερα, γιατί τα αυτοκίνητα με τα οποία αγωνιζόμαστε κανονικά, σήμερα ήταν πολύ αργά σε σύγκριση με τον ρυθμό μας, οπότε αυτό είναι ένα πολύ καλό σημάδι.»
Ο Ισπανός πιλότος συνέχισε λέγοντας πως όταν οι οδηγοί μπροστά από αυτόν έπρεπε να μπουν για την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών, είχε επιτέλους καθαρό δρόμο μπροστά του για να μεγιστοποιήσει την στρατηγική της ομάδας, που ήταν σκληρή-σκληρή-μεσαία σύνθεση.
«Κάναμε pitstop υπό καθεστώς VSC και κατευθυνόμασταν προς την 6η θέση, γιατί ήμουν ακριβώς πίσω από τον Lando [Norris] με καινούργια ελαστικά και γύριζα στο 1:08 στο τέλος, θα ήταν πολύ εύκολο να τον περάσω. Ίσως ο τερματισμός ακριβώς πίσω από τον Esteban ήταν κάτι το πιθανό, που θα μπορούσε να είναι εκπληκτικό για την ομάδα, 5η και 6η ειδικά ξεκινώντας τελευταίος.»
«Και ένιωσα τεράστιους κραδασμούς στα ελαστικά αμέσως μετά τον πρώτο τομέα, οπότε αποφασίσαμε να μπω ξανά στα pits. Βγαίνω από την P14, εννέα γύρους απομένουν και επανήλθα στην P10».
Ο Alonso ήταν υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες του αγώνα για μη ασφαλή έξοδο του Alpine κατά την διάρκεια του 2ου pit stop, αλλά δεν χρειάστηκε περαιτέρω δράση. Ο Ισπανός είπε ότι δεν ήξερε γιατί, όταν έφτασε στα media μετά τον αγώνα. Το πιθανότερο σενάριο είναι πως οι αγωνοδίκες ήθελα να ελέγξουν αν η ομάδα έδιωξε τον πιλότο της από τα pits χωρίς να έχει δέσει καλά ο τροχός.
Σε κάποια φάση, ο Alonso στριμώχτηκε στην ευθεία μεταξύ των στροφών 3 και 4 όταν προσπερνούσε τον Yuki Tsunoda της AlphaTauri. Καθώς περνούσε, ο Alonso κούνησε το δάχτυλό του στον Tsunoda, με τον Ισπανό να λέει αργότερα στα ΜΜΕ ότι δεν καταλάβαινε τις ενέργειες του οδηγού του AlphaTauri.
«Ήμουν στο γρασίδι, οπότε δεν ξέρω γιατί με έσπρωχνε τόσο μακριά», πρόσθεσε ο Alonso. «Ήμουν με το DRS στο γρασίδι, ίσια έξω και δεν υπήρχε τρόπος να αμυνθώ. Ήμασταν ήδη ρόδα-ρόδα, οπότε δεν ξέρω. Νιώθω ότι τέτοια πράγματα, καλύτερα να τα αποφεύγουμε στα 300 km/h, αλλά ήταν εντάξει».
Το αφεντικό της ομάδας της Alpine, Otmar Szafnauer, λέει ότι η αιτία της δόνησης παραμένει άγνωστη αυτή την στιγμή αλλά απέκλεισε το πρόβλημα να είναι στο ταίριασμα του ίδιου του τροχού λόγω ενός νέου συστήματος κλειδώματος που διαθέτει η ομάδα.
«Δεν ξέρω ακόμα τι προκάλεσε τη δόνηση», είπε. «Αλλά μπήκαμε, ρίξαμε μια ματιά τριγύρω και είχαμε ένα νέο σετ μέσης σύνθεσης, το οποίο ήταν καλό, και αλλάξαμε στο νέο σετ μέσης, ο Fernando έφυγε και ο κραδασμός είχε εξαφανιστεί. Έχουμε έναν μηχανισμό τροχού όπου όταν είναι σφιχτό, είναι σφιχτό, δεν μπορεί να βγει. Είναι κάτι νέο για εμάς, το ενέκρινε η FIA. Ο Tim Goss ξέρει ακριβώς πώς λειτουργεί, και όταν ο τροχός είναι πάνω, δεν μπορεί να ξεκολλήσει αν δεν τον βγάλετε».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!