Ο Fernando Alonso πιστεύει ότι η Formula 1 είναι «προβλέψιμη» σε ένα επίπεδο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον αθλητισμό, οπότε πιστεύει ότι η κατάσταση είναι ακόμα «πολύ βαρετή».
Ο Ισπανός επέστρεψε στη Formula 1 το 2021 με την Alpine μετά από μια παύση δύο σεζόν. Μάλιστα το 2021 έμελλε να είναι η σεζόν εισαγωγής ολοκαίνουργιων κανονισμών, σχεδιασμών, και παράλληλα με το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού, να συνδυάζουν το πακέτο για να κάνουν τις προσπεράσεις ευκολότερες.
Η πανδημία ανάγκασε την καθυστέρηση αυτών των κανονισμών κατά μια σεζόν, αλλά τώρα έφτασαν, και δεν υπάρχει ακόμη κανένα σημάδι για έναν πιο ανταγωνιστικό αγώνα για την κατάκτηση της κορυφής.
Στην πραγματικότητα, είναι πρακτικά όσο ξεκάθαρο ήταν και τις περασμένες σεζόν, με τη Red Bull και τη Ferrari να προηγούνται των ομάδων της μεσαίας γραμμής, αλλά την Mercedes να βρίσκεται κάπου στο ενδιάμεσο.
Ο Γερμανικός κατασκευαστής μπόρεσε να απειλήσει κατά καιρούς αυτές τις δύο πρώτες θέσεις, αν και ο ίδιος ο Alonso διεκδικούσε την pole στην Αυστραλία πριν συντριβεί λόγω υδραυλικού προβλήματος.
Κατάφερε βέβαια να προκριθεί στην πρώτη σειρά σε βρεγμένες συνθήκες στο Καναδικό Grand Prix.
Συνολικά όμως, ο Alonso αισθάνεται ότι η Formula 1 δεν έχει ακόμη ανακαλύψει ξανά μια απρόβλεπτη αίσθηση, κι επέκρινε τα επίπεδα ενθουσιασμού που παράγονται.
Ερωτηθείς εάν τα νέα αυτοκίνητα, τα οποία τον έβαλαν στον πειρασμό να επιστρέψει υποσχόμενος περισσότερο ανταγωνισμό, ήταν επιτυχημένα, ο Alonso απάντησε: «Έτσι κι έτσι. Δυστυχώς, η Formula 1 είναι ακόμα πολύ προβλέψιμη. Είναι όλα σχετικά με τη Red Bull και τη Ferrari. Μόνο οι Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz και Sergio Pérez μπορούν να κερδίσουν. Δεν ξέρω κανένα άλλο άθλημα που πάει έτσι. Τα GP έχουν γίνει πιο διασκεδαστικά και με αυτά τα αυτοκίνητα μπορείς να αγωνιστείς καλύτερα. Ωστόσο, νομίζω ότι είναι πολύ βαρετό, αλλά είναι επίσης μέρος της F1. Πάντα θα υπάρχουν ομάδες που είναι πιο γρήγορες από άλλες».
Το Silverstone ήταν αναμφισβήτητα το ισχυρότερο παράδειγμα της εφαρμογής των νέων κανονισμών, καθώς ο Leclerc με παλιά ελαστικά προσπάθησε να καταπολεμήσει το κυνηγητό μετά από μια περίοδο Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
Ο Alonso ήταν μέρος αυτού του σωρού αυτοκινήτων που κυνηγούσαν τον Leclerc και μια θέση στο βάθρο, τερματίζοντας τελικά στην 5η θέση.
Όμως, ενώ περιέγραψε αυτή τη σκηνή ως «συνταρακτική», πριν από αυτό βρισκόταν στην «ουδέτερη ζώνη», οπότε δεν μπορούσε να είναι πολύ ενθουσιασμένος.
«Το τελικό στάδιο στο Silverstone ήταν συγκλονιστικό, αλλά αυτό συνέβη κυρίως επειδή το Αυτοκίνητο Ασφαλείας το έκανε δυνατό», είπε ο Alonso. «Ξαφνικά ήμουν εκεί κι έβλεπα τους πρωτοπόρους, αλλά υπήρχε και ένα μειονέκτημα – στα μισά του αγώνα ήμουν στον δικό μου μοναχικό αγώνα. Όχι πολύ συναρπαστικό.»
Ο Alonso παραδέχεται ότι η χαρά της επιστροφής του έχει αμαυρωθεί ελαφρώς από την κυριαρχία της Ferrari και της Red Bull, αλλά παραμένει παρακινημένος να αποδείξει ότι είναι καλύτερος οδηγός από ό,τι ήταν το 2021.
Και όταν μπορεί να ανατρέψει τις πιθανότητες, όπως στον Καναδά, αυτό του δίνει επίσης ένα αίσθημα μεγάλης ικανοποίησης.
Ερωτηθείς εάν η Red Bull και η Ferrari καταστρέφουν την επιστροφή του, ο Alonso απάντησε: «Λίγο. Φυσικά, μου λείπουν οι σκληρές μονομαχίες στο βάθρο.»
«Φυσικά είναι υπέροχο όταν μπορώ να διαπρέψω για λίγο, όπως στον Καναδά όταν ξεκίνησα δίπλα στον Max στην πρώτη σειρά. Αυτό είναι υπέροχο για αυτή τη σεζόν, μπορώ να δείξω πράγματα που οι άνθρωποι δεν περιμένουν πια από εμένα. Αυτή ήταν πάντα η δύναμή μου και με κάνει περήφανο. Αυτό είναι που με οδηγεί: να είμαι καλύτερος οδηγός από το 2021. Σε αυτό το άθλημα αγωνίζεσαι και με τον εαυτό σου».
Ωστόσο, ο Alonso πιστεύει ότι η Alpine έχει πλησιάσει σημαντικά τη Red Bull και τη Ferrari, χάρη σε ένα πακέτο αναβάθμισης που παρουσίασε η ομάδα του στο Βρετανικό Grand Prix.
Ακολούθησε διπλός τερματισμός στους βαθμούς στην Αυστρία, όπου η Alpine ήταν ξεκάθαρα η τέταρτη ταχύτερη ομάδα στο grid, με τη Mercedes να είναι ο τρέχων στόχος της.
«Είμαι πολύ χαρούμενος με αυτή τη σεζόν», είπε ο Alonso. «Είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί, αλλά κάναμε κάποια λάθη και είχαμε πολύ κακή τύχη, όπως στην αρχή του αγώνα sprint.»
«Το αυτοκίνητο δεν είναι αρκετά αξιόπιστο, με αποτέλεσμα να μην έχουμε μαζέψει αρκετούς βαθμούς. Ωστόσο, τα πράγματα πάνε στη σωστή κατεύθυνση.»
«Στον τελευταίο αγώνα, κάναμε ένα μεγάλο βήμα μέσα από μεγάλες αναβαθμίσεις. Η Red Bull και η Ferrari εξακολουθούν να είναι πολύ δυνατές, αλλά η διαφορά έχει μειωθεί πολύ. Εξακολουθούμε να χάνουμε έδαφος στις αργές στροφές. Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης εκεί».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!