Ο διπλά παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Fernando Alonso ξεκίνησε ένα ενδιαφέρον debate με την δήλωσή του πως η εποχή της δεκαετίας του 2000 ήταν η πιο δημοφιλής και ταυτόχρονα η κορυφή του πρωταθλήματος.
Στην πρόσφατη του συνέντευξη, ο οδηγός της McLaren ανέλυσε τις σκέψεις του γιατί πιστεύει πως αυτή η περίοδος – κατά την οποία κέρδισε δύο συνεχόμενους τίτλους το 2005 και 2006 – είναι καλύτερη από την αυτή στα μέσα του 1980 μέχρι τα μέσα του 1990, μια άλλη περίοδος που πολλοί πιστεύουν σαν την χρυσή εποχή της F1.
Λέγοντας για αυτή την περίοδο, όταν ο Alain Prost, ο μεγάλος Ayrton Senna και ο Nigel Mansell πάλεψαν για το πρωτάθλημα, ο Alonso είπε: «η Formula 1 εκείνη την εποχή, ήταν πολύ βαρετή. Αν δεις έναν αγώνα από το ’85, ’88 ή το ΄92, θα κοιμηθείς κατά την διάρκεια του επειδή ήταν δύο McLaren, ο τέταρτος έτρωγε γύρο και ήταν 25 δευτερόλεπτα διαφορά ανάμεσα σε κάθε αμάξι.
«10 αμάξια δεν τερμάτιζαν γιατί η αξιοπιστία ήταν πολύ μέτρια. Τα νούμερα της τηλεόρασης πέφτουν, το ίδιο και οι θεατές [το 2016], όπως αυτά τα βαρετά χρόνια του ’80 που ο Senna, o Prost και οι άλλοι έκαναν οικονομία στα καύσιμα, στα ελαστικά και σε πράγματα όπως αυτά, οπότε είναι ακριβώς το ίδιο βαρετά όπως ήταν τότε.»
Αλλά όταν μιλάμε για την περίοδο του 2000, ο Alonso τόνισε πως το ενδιαφέρον για την F1 του τότε φαίνεται από τα υψηλά νούμερα στην τηλεθέαση και τους καινούργιους αγώνες που προθέτονταν στο πρόγραμμα.
Αναφέροντας σε αυτό, είπε: «Πιστεύω πως η Formula 1 μεγάλωσε πολύ. Πολλοί κατασκευαστές ήρθαν στο άθλημα την δεκαετία του 2000, όπως η BMW και η Toyota, και το ίδιο συνέβαινε και με καινούργιες προσωπικότητες. Οι θεατές στην τηλεόραση και στους αγώνες ήταν στην κορυφή.»
«Ανοίξαμε την πόρτα σε νέες χώρες, τρέχαμε στην Κορέα, στην Ινδία, Σιγκαπούρη και δύο αγώνες στην Ισπανία, και αυτό ήταν το περισσότερο. Και δεν καταλαβαίναμε αυτή την κατάσταση, πιθανόν. Το κόστος ήταν πολύ μεγάλο, η τεχνολογία στην κορυφή και μερικοί κατασκευαστές αποχώρησαν.»
Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, πολλοί κορυφαίοι κατασκευαστές ήρθαν στην Formula 1 είτε σαν ιδιοκτήτες ομάδας ή κατασκευαστές κινητήρων και πολλά ρεκόρ στις πίστες έχουν μείνει από τη σεζόν του 2004.
Η Ferrari και ο Michael Schumacher, που ήταν στην κορυφή μεταξύ 2000 και 2004, διέλυσαν τον ανταγωνισμό για πέντε σεζόν αυτής της δεκαετίας. Μετά ο Alonso και η Renault κέρδισε δύο τίτλους πριν η Ferrari και η McLaren παλέψουν για τα πρωταθλήματα του 2007 και 2008.
Στην τελευταία σεζόν της δεκαετίας το 2009, οι κανονισμοί άλλαξαν με την F1 να κάνει στροφή μακριά από την υψηλή κάθετη δύναμη και τα slicks επανήλθαν. Ακολουθούμενη την παγκόσμια οικονομική κρίση που έκανε πολλούς κατασκευαστές να τραβήξουν την πρίζα της συμμετοχής τους στο σπορ.
Στα χρόνια που ακολούθησαν οι ανεφοδιασμοί απαγορεύτηκαν και τα λάστιχα της Pirelli, με χαρακτηριστικά έντονη φθορά, να γίνονται τα κύρια ελαστικά από την αρχή του 2011.
Το 2017, για πρώτη φορά σε αυτή τη γενιά, η Formula 1 αλλάζει τους κανονισμούς για να κάνει τα μονοθέσια πιο γρήγορα και όχι βραδύτερα, για λόγους ασφαλείας. Ο στόχος είναι να βελτιώσουν την εμφάνιση των μονοθεσίων, να ρίξουν τους χρόνους στο γύρο και να βάλουν τους οδηγούς σε κατάσταση που πρέπει να τεστάρουν τις ικανότητές τους.
Εσείς τι πιστεύεται για τις δηλώσεις του Alonso; Ήταν η δεκαετία του 2000 η κορυφή της F1;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!