Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα δύσκολος και αμείλικτος χώρος – ιδιαίτερα στις κορυφαίες μορφές του, όπως είναι για παράδειγμα η Formula 1, αλλά και το MotoGP.
Ειδικότερα στο δεύτερο, οι απαιτήσεις από το ανθρώπινο σώμα ωθούν (και ώθησαν) κορυφαίους αναβάτες να αποχωρήσουν από την ενεργό δράση το αργότερο στα μέσα της τρίτης δεκαετίας της ζωής τους, καθώς δεν μπορούσαν πλέον να ανταπεξέλθουν στις εξαντλητικές προπονήσεις και στους αγώνες, ενώ και ο κάθε τραυματισμός (δε θα βρείτε αναβάτη που δεν έχει τοποθετήσει λάμες στο σώμα του) γίνεται όλο και δυσκολότερος να ξεπεραστεί.
Είναι προφανές λοιπόν ότι για να παραμείνεις ανταγωνιστικός σε μεγάλη ηλικία απαιτούνται θυσίες, ταλέντο και …..τρέλα, μια ακόρεστη δίψα για επιτυχίες και τρόπαια. Δίψα ακόμη και αν έχεις κατακτήσει τα πάντα στην καριέρα σου, ακόμη και αν θεωρείσαι ο κορυφαίος όλων των εποχών; Αν ονομάζεσαι Valentino Rossi, ναι.
Δε θα αναλωθούμε σε διαμάχες για το αν ο “Γιατρός” είναι ή όχι ο καλύτερος όλων των εποχών. Ούτε θα μιλήσουμε για τις επιτυχίες του παρελθόντος. Σε μια περίοδο που θα χαρακτηριστεί από την ιστορία ως “εποχή Marquez”, ο Rossi επιμένει να είναι εδώ, χωρίς να έχει τίποτα να αποδείξει, ρισκάροντας τραυματισμούς και την υστεροφημία του.
Πολλοί θα πουν ότι ο 40αρης δεν αποδέχεται ότι η μπογιά του πέρασε, και συνεχίζει να παλεύει με αναβάτες που έχουν σχεδόν τα μισά του χρόνια, μην όντας πλέον ο ταχύτερος του grid, τίτλος που με βεβαιότητα ανήκει στον “άσπονδο” εχθρό του, Marc Marquez.
Παραβλέπουν όμως κάτι σημαντικό. Ο Rossi εξακολουθεί να είναι ο πιο έμπειρος αναβάτης του grid, εξακολουθεί να είναι πολύ γρήγορος, ενώ δεν έχει ξεχάσει τα κόλπα που απαιτούνται για να κερδίσεις σε κορυφαίο επίπεδο. Παραμένει “αλεπού”, και αν η Yamaha επιστρέψει δριμύτερη φέτος, ο Ιταλός θα παίζει ξανά (τουλάχιστον) για το βάθρο σε κάθε αγώνα. Κάτι που δεν το κάνει ο οποιοσδήποτε.
Όπως παραδέχεται και ίδιος, η δίψα για το δέκατο πρωτάθλημα είναι αυτή που τον ωθεί να συνεχίζει να παλεύει. Και θα παλεύει όσο του επιτρέπουν οι δυνάμεις του, ακόμη και αν φτάσει τα 46 του!
Για εμάς τους νεότερους, οπαδούς του και μη, ο “Γιατρός” είναι αδιαμφισβήτητα ο αναβάτης που έκανε το MotoGP “παγκόσμιο”, που το έβαλε σε κάθε σπίτι, που γέμισε και γεμίζει ασφυκτικά με κίτρινα καπέλα και πανό κάθε πίστα του πρωταθλήματος. Το όνομα Rossi αποτελεί πλέον συνώνυμο των δύο τροχών, συνώνυμο των αγώνων ταχύτητας.
Και στην τελική, τι 30, τι 40, τι 50; Για όσο αντέχεις Vale, θα χαιρόμαστε να σε βλέπουμε να αγωνίζεσαι. Happy Birthday!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!