Το αφεντικό της ομάδας της Renault στη Formula 1, Cyril Abiteboul είναι πεπεισμένος πως “μια πολύ απλή” επιδιόρθωση στο λογισμικό θα λύσει το ζήτημα που αντιμετώπισε ο Nico Hulkenberg στο Κινέζικο Grand Prix.
Ο Γερμανός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον αγώνα της Σανγκάη καθώς αντιμετώπιζε ένα κόλλημα στο λογισμικό σχετικά με την αλλαγή στη νέα έκδοση της MGU-K η έλευση της οποίας επιταχύνθηκε λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι Carlos Sainz στην Αυστραλία με τη McLaren του και οι δύο Renault των Hulkenberg και Ricciardo στο Μπαχρέιν.
Ο Hulkenberg αντιμετώπισε στην Κίνα ένα θέμα λογισμικού που η ομάδα δεν το κατάλαβε κατά τη μετάβαση στην αναβαθμισμένη έκδοση της MGU-K και παρά τις προσπάθειες για επανεκκίνηση από το cockpit, δεν είχε άλλη επιλογή από το να εγκαταλείψει. Μια επιδιόρθωση έγινε για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν.
“Κάναμε μια πολύ απλή αλλαγή σε μια γραμμή κώδικα, και ελπίζουμε πως αυτό θα λύσει το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στη Σανγκάη”, είπε ο Abiteboul. “Ελπίζουμε να μη δούμε νέα προβλήματα σε αυτό τον αγώνα”.
“Βασικά είναι μια προκαθορισμένη επιλογή που μπορεί να ενεργοποιηθεί. Είναι μια αέναη επανάληψη, όπως βλέπεις καμιά φορά στο laptop σου που ο διαχειριστής εφαρμογών καταναλώνει το 98% της CPU. Αυτό ακριβώς συνέβη, ήταν μια ανοιχτή επανάληψη και το σύστημα προσπαθούσε να την ξεπεράσει και να πάει σε μια νέα διαδικασία γύρο με το γύρο, εξαιτίας της προεπιλεγμένης επιλογής. Προσπαθήσαμε να επανεκκινήσουμε το σύστημα, αλλά έπρεπε απλά να κάνουμε έναν κύκλο ισχύος στο γκαράζ και ήταν και πάλι online. Δεν είναι μια δουλειά που μπορείς να κάνεις στην πίστα”.
Ο Abiteboul σχολίασε πως το κόλλημα ξέφυγε της προσοχής τους λόγω του φόρτου εργασίας σχετικά με το να φέρουν τη νέα μονάδα MGU-K στην πίστα μετά την αστοχία στη McLaren του Sainz στη Μελβούρνη.
“Ήμουν σίγουρος πως φέραμε τις σωστές επιδιορθώσεις, και είναι αλήθεια, δεν έχουμε κάποια αστοχία εξοπλισμού σχετική με αυτή που είχαμε στη Μελβούρνη και μετά στο Μπαχρέιν. Το πρόβλημα είναι πως πήρε χρόνο να στείλουμε πίσω τα εξαρτήματα από τη Μελβούρνη, να καταλάβουμε το πρόβλημα, να σχεδιάσουμε επιδιόρθωση, να κάνουμε την παραγγελία,να παραλάβουμε τις επιδιορθώσεις, να τις εξετάσουμε, να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και να τις στείλουμε στους αγώνες σε επαρκείς ποσότητες για την εργοστασιακή ομάδας μας αλλά και για τους πελάτες μας. Είναι απλά τρελό.
“Είναι μια πρόκληση που όλου αντιμετωπίζουν, αλλά είναι πρόκληση. Κάναμε το 95% αυτού που έπρεπε να κάνουμε, έπρεπε να επιταχύνουμε κάποια από αυτά τα διαφορετικά βήματα και κάνοντας αυτό υπήρξε ένα κενό από την πλευρά του λογισμικού και αυτό έπληξε τον Nico. Έτσι στην πραγματικότητα τίποτα δεν άλλαξε, τίποτα δεν εξελίχθηκε από άποψη εξοπλισμού. Η πλευρά του λογισμικού εξελίχθηκε”.
Ο Abiteboul σημείωσε πως η Renault έχει σημειώσει μόνο δύο τερματισμούς στη βαθμολογούμενη 10άδα μέχρι τώρα στη σεζόν του 2019, και οι δύο είναι δύο έβδομες θέσεις, και πάλι όμως η ομάδα είναι τέταρτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
“Είναι καλό που έχουμε τον Daniel εκεί όπου νομίζουμε ότι πρέπει να είμαστε σε αυτό το σημείο της σεζόν από άποψη ανταγωνιστiκότητας στην Κίνα. Τώρα θα ήθελα να έχουμε ένα καθαρό Σαββατοκύριακο και τα δύο μονοθέσια να κερδίσουν βαθμούς. Είμαστε τέταρτοι μόνο με δύο μονοθέσια να έχουν καταφέρει να τερματίσουν τον αγώνα, έτσι αυτό λέει κάτι για την ανταγωνιστικότητά μας στο γκρουπ των μεσαίων ομάδων, αλλά προφανώς θέλουμε να κάνουμε περισσότερα από αυτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!