Ο Valtteri Bottas αναδείχτηκε poleman του αυριανού Sprint αγώνα στο Ιταλικό Grand Prix, με τη Mercedes να κλειδώνει την πρώτη σειρά της εκκίνησης και τον Max Verstappen να εκκινεί 3ος.
Η διαδικασία εκκίνησε στις 19:00 Ώρα Ελλάδος, με τα πρώτα μονοθέσια που βγήκαν να είναι οι Ferrari, οι Haas και οι Williams, μαζί με τον Yuki Tsunoda της AlphaTauri.
Ο πρώτος χρόνος έγινε από τον Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να γυρνάει στο 1:22.811.
Αμέσως όμως ο γύρος του έσπασε, αρχικά από τον Verstappen με 1:22.108 και έπειτα από τον Lando Norris με 1:21.681, σχεδόν 4 δέκατα πιο γρήγορα από τον Verstappen.
Λίγο αργότερα ήρθε η στιγμή του Lewis Hamilton να απαντήσει, με τον Βρετανό να σπάει κυριολεκτικά τα χρονόμετρα στο σημείο αυτό, όντας πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος του Norris. Λίγο αργότερα, στα 2.5 δέκατα από τον Hamilton βρέθηκε και ο teammate του, Valtteri Bottas.
Δεδομένου πως η Monza είναι μια πίστα που το slipstream παίζει σημαντικό ρόλο, όλοι οι οδηγοί ήθελαν να βρεθούν πίσω από ένα προπορευόμενο μονοθέσιο, κάτι που οδήγησε σε έντονη συμφόρηση μονοθεσίων σε διάφορα σημεία της πίστας, θυμίζοντας το φιάσκο των κατατακτηρίων του 2019.
Η FIA ωστόσο προέβλεψε να μην επαναληφθούν τα σκηνικά αυτά, έχοντας θέσει όριο στον χρόνο που ένα μονοθέσιο επιτρέπεται να κάνει γυρολόγιο στη Monza, ορίζοντάς το στο 1:43. Αυτό το μέτρο όμως δεν έκανε πολλά για να λύσει το πρόβλημα, με πολλά συμβάντα παρεμπόδισης οδηγών που οδήγησαν και στα ανάλογα teamradio.
Verstappen, currently P10, finds traffic at the approach to Turn 4 and let’s his feelings known over team radio ?#ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/RiQgxh2xoc
— Formula 1 (@F1) September 10, 2021
Μετά και το πέρας των δεύτερων προσπαθειών στο Q1, εκτός έμειναν οι Latifi, Tsunoda, οι δύο Haas των Schumacher και Mazepin καθώς και ο Robert Kubica της Alfa Romeo.
Λίγα λεπτά αργότερα, δόθηκε το πράσινο φως στο Q2, με τις δύο Red Bull να επιλέγουν να βγουν πρώτες. Σύντομα όμως ακολούθησαν οι περισσότεροι οδηγοί, θέλοντας να πλασαριστούν πάνω στην πίστα με τον καλύτερο τρόπο, μετά και τις εικόνες του Q1.
Ο Verstappen έκανε καλύτερο γύρο από τον teammate του, ωστόσο σύντομα ήρθαν να πάρουν τη σκυτάλη οι Mercedes με τον Hamilton να πέφτει κάτω από το 1:19. Εντυπωσιακοί χρόνοι και 3-4 από τη McLaren στο σημείο αυτό, με τη Red Bull να δείχνει να υστερεί στο κομμάτι των κινητήρων.
Στο σημείο αυτό ανακοινώθηκε επίσης και η αλλαγή κινητήρα για τον Valtteri Bottas, ο οποίος πλέον τρέχει με την 4η μονάδα ισχύος και θα λάβει ποινή εκκίνησης στο grid του αγώνα της Κυριακής.
Μετά από μια μικρή παύση για αλλαγή ελαστικών, οι οδηγοί βγήκαν στα τρία τελευταία λεπτά για ακόμα μια προσπάθεια. Όλοι φορούσαν τη μαλακή γόμα, με εξαίρεση τους Hamilton και Verstappen που μπήκαν με τη μέση.
Tension mounting in the pit lane as the cars exit
Vettel comes out as Hamilton is going past and the two world champs almost touch! #ItalianGP ?? #F1 pic.twitter.com/rUNMRKLZ9h
— Formula 1 (@F1) September 10, 2021
Οι δύο Mercedes δεν χρειάστηκε να βελτιώσουν τον χρόνο τους, μιας και δεν απειλήθηκε το 1-2 τους. 3ο χρόνο από τον πολύ ανταγωνιστικό Norris, ενώ 4ο χρόνο έκανε ο Versappen και 5ο ο Ricciardo.
Εντυπωσιακός χρόνος και ακόμα ένα Q3 για τον Giovinazzi, με τον Perez 10o και τις δύο Ferrari να περνάνε στο Q3, σε μια πλήρη αντίθεση των όσων έγιναν το 2020 στη Monza.
Εκτός του Q2 έμειναν οι δύο Aston Martin των Vettel και Stroll, οι δύο Alpine των Alonso και Ocon καθώς και ο George Russell.
Με την έναρξη του Q3, όλοι οι οδηγοί βγήκαν εκ νέου στην πίστα με τις περισσότερες ομάδες να ομαδοποιούν τους οδηγούς τους, θέλοντας ο ένας να δώσει slipstream στον άλλο.
Πολύ κοντά βρέθηκαν οι Hamilton και Verstappen, με τους δύο οδηγούς να χωρίζουν 17 χιλιοστά. Στο 3-4 εκ νέου οι McLaren των Norris-Ricciardo, ενώ ένα μικρό στραβοπάτημα του Bottas στη Roggia τον άφησε 5ο, μισό σχεδόν δευτερόλεπτο πίσω από τον ομόσταβλό του.
Μετά και τις δεύτερες προσπάθειες, ο Valtteri Bottas κατέκτησε την pole position, με τον Hamilton να κάνει το 1-2 και τον Verstappen να μένει 3ος. Στο 4-5 οι δύο McLaren των Norris-Ricciardo, 6ος ο Gasly, 7-8 οι δύο Ferrari (Sainz, Leclerc), 9ος ο Perez και 10ος ο Giovinazzi.
Σειρά πλέον παίρνει η δεύτερη περίοδος δοκιμών στις 13:00, ενόψει του Sprint αγώνα (17:30) που θα καθορίσει το grid της εκκίνησης της Κυριακής.
Ακολουθεί η κατάταξη των οδηγών στις κατατακτήριες του Ιταλικού Grand Prix!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!