Το F1fan.gr θα βρεθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στο Rally Acropolis, καλύπτοντας μέρος της δράσης με reports και πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Που βρισκόμαστε όμως όσον αφορά το WRC αυτή τη στιγμή;
Είναι αλήθεια πως το F1fan.gr δεν κάλυπτε τη δράση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), ωστόσο κάτι τέτοιο έρχεται να αλλάξει με την επιστροφή του Rally Acropolis στην Ελλάδα για πρώτη φορά μετά το 2013!
Η διοργάνωση μιας παγκόσμιου βεληνεκούς εκδήλωσης είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για την προβολή της χώρας και την ανάδειξή της σε έναν ολοένα και πιο ελκυστικό προορισμό για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό!
Στο πλαίσιο αυτό, το F1fan.gr θα πιαστεί με το κεφάλαιο “WRC”, κάνοντας μια ανασκόπηση στην παρούσα κατάσταση του αθλήματος, τόσο από πλευράς τεχνολογίας όσο και οδηγών, βαθμολογιών, ομάδων και αγώνων.
Παντοδύναμοι κινητήρες που κάνουν τα βουνά να βουίζουν
Βασικό χαρακτηριστικό του WRC είναι η διάκρισή των διαγωνιζόμενων σε κατηγορίες, ανάλογα τη δυναμική των αυτοκινήτων που οδηγούν. Έτσι, η πρώτη κατηγορία είναι η WRC, όπου κινητήρες 1,6 lt turbo που αποδίδουν 390 PS, έχουν τετρακίνηση και 6-τάχυτα αυτόματα κιβώτια δίνουν την απαραίτητη δύναμη στους διεκδικητές του τίτλου.
Αμέσως μετά, ακολουθεί η Rally2 κατηγορία, με 1,6 lt turbo κινητήρων 290 PS, με τα κιβώτια πλέον να είναι αυτόματα 5-τάχυτα.
Ακολουθεί η νεοσύστατη κατηγορία Rally3 με 1,5 lt turbo κινητήρες και 220 PS απόδοση ισχύος, ενώ υπάρχουν και οι Rally4 και Rally5 κατηγορίες με 1,3 lt turbo κινητήρες με απόδοση 220 και 180 PS αντίστοιχα.
Αν και το άθλημα έχει ζήσει επικές στιγμές με πολλούς κατασκευαστές στο παρελθόν ανά τους καιρούς να διαγωνίζονται για το ποιος θα μπορέσει να δώσει το καλύτερο αυτοκίνητο, τα τελευταία χρόνια έχουν απομείνει τρεις κατασκευαστές στην ανώτερη κατηγορία. Πρόκειται για τις Toyota, Hyundai και M-Sport Ford.
Περσινή πρωταθλήτρια ομάδα αναδείχτηκε η Hyundai με 241 βαθμούς, 5 μόλις παραπάνω από τους 236 της Toyota, ενώ η M-Sport συγκέντρωσε 129 βαθμούς. Πρωταθλητής αναδείχτηκε ο Sebastian Ogier της Toyota με 122 βαθμούς, έχοντας πίσω του τον Elfyn Evans (επίσης της Toyota) ενώ στο 3-4 βρέθηκαν οι δύο πρώτοι οδηγοί της Hyundai, Ott Tanak και Thierry Neuville.
Ο Ogier βρίσκεται και φέτος στην πρώτη θέσης της βαθμολογίας των οδηγών, με τρεις ακόμα αγώνες να απομένουν (μαζί με το Acropolis) για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος. Έχοντας κερδίσει εκ νέου στην Ελλάδα (το 2011 με τη Citroen), ο Ogier είναι από τους πιο πετυχημένους οδηγούς που έχουν περάσει ποτέ από το WRC, έχοντας 7 παγκόσμιους τίτλους με τις Volkswagen, Ford και Toyota.
Ωστόσο, η φετινή μάχη αποδεικνύεται αρκετά σκληρή για τον Ogier. Τόσο εντός της ομάδας για την οποία τρέχει, όσο και στην αντίπαλη Hyundai υπάρχουν οδηγοί με βλέψεις, αρκετό ταλέντο και πολύ καλά αποτελέσματα που διεκδικούν επί ίσοις όροις το στέμμα του πρωταθλητή.
Αν και αυτή τη στιγμή έχει 162 βαθμούς, μια καλή διαφορά από τον επόμενο οδηγό, στους 124 υπάρχει ισοβαθμία μεταξύ των Elfyn Evans της Toyota και Thierry Neuville της Hyundai.
Δεδομένου μάλιστα και ότι το σύστημα βαθμών του WRC αποδίδει 25 βαθμούς στον πρώτο, 18 στον δεύτερο και 15 στον τρίτο (στα πρότυπα της F1), ενώ η Power Stage που διοργανώνεται σε κάθε event δίνει επίσης βαθμούς (στο πρότυπο 5,4,3,2,1 για τους πρώτους 5), είναι ακόμα αρκετοί οι βαθμοί που υπάρχουν στο τραπέζι για τους οδηγούς, ενώ τα στραβοπατήματα σε κακοτράχαλους αγώνες όπως και της Ελλάδας μπορούν να αποβούν μοιραία.
Αναλυτικά τη φετινή βαθμολογία του WRC μπορείτε να τη βρείτε κάνοντας click εδώ.
Πως λειτουργεί το WRC;
Το WRC ξεφεύγει από τα όρια της F1 και άλλων αθλημάτων σιρκουί, δεδομένου ότι οι αγώνες γίνονται σε ανοιχτούς δρόμους είτε ασφάλτινους είτε χωμάτινους είτε και…χιονισμένους.
Σε κάθε χώρα που διοργανώνεται ένας τέτοιος αγώνας, επιλέγεται ένα σετ ειδικών διαδρομών (SS stages), αρκετών χιλιομέτρων, στις οποίες οι οδηγοί περνάνε διαδοχικά με απώτερο στόχο το να κάνει κάποιος τον ταχύτερο γύρο απ’ όλους. Οι χρόνοι που οι οδηγοί κάνουν αθροίζονται, με νικητή στο τέλος να αναδεικνύεται αυτός που έχει καταφέρει να κάνει τον μικρότερο αθροιστικά χρόνο.
Ωστόσο δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα: Οι ειδικές μπορεί να ποικίλουν από 15 έως και 25 σε ένα event, ενώ είναι τοποθετημένες σε διαφορετικά σημεία, με τους οδηγούς να καλούνται να μεταβούν από το ένα σημείο στο άλλο. Επίσης, υπάρχουν αρκετές ειδικές στις οποίες οι οδηγοί τρέχουν δύο φορές με τη δεύτερη φορά να γίνεται με την αντίθετη κατεύθυνση.
Τέλος, η τελευταία ειδική διαδρομή του Ράλλυ είναι η Power Stage, εκεί όπου αποδίδονται διαφορετικοί βαθμοί από το υπόλοιπο Ράλλυ, κάτι που αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία για οδηγούς που είχαν κάποιο πρόβλημα τις προηγούμενες μέρες να ανακτήσουν χαμένους βαθμούς.
Η όλη υποστήριξη των ομάδων γίνεται από ένα πλήρωμα τεχνικών και μηχανικών που βρίσκονται στο Service Park, μια κεντρική δομή που επιστρέφουν μετά το τέλος κάθε μέρας τα αυτοκίνητα για επιδιορθώσεις, συντήρηση και ελέγχους. Επεμβάσεις στα αυτοκίνητα όμως μπορούν να γίνουν σε προκαθορισμένα χρονικά παράθυρα και συγκεκριμένα:
- 15 λεπτά το πρωί πριν την έναρξη της πρώτης ειδικής
- 40 λεπτά στη μέση της ημέρας δράσης
- 45 λεπτά μετά το τέλος της δράσης της ημέρας όπου τα αυτοκίνητα προετοιμάζονται για την επόμενη
Οι χρόνοι αυτοί τηρούνται αυστηρά και στην περίπτωση που δεν τηρηθούν υπάρχουν χρονικές ποινές στον συνολικό χρόνο που κάνει ο οδηγός.
Εκτός Service Park, μόνο ο οδηγός με τον συνοδηγό μπορούν να επέμβουν στα αμάξια εάν προκύψει πρόβλημα, άρα απαιτούνται και από τους δύο γνώσεις και ένα minimum τεχνικών γνώσεων για αλλαγή ελαστικών και πρόχειρες επιδιορθώσεις.
Τι περιλαμβάνει το φετινό πρωτάθλημα;
Το φετινό πρωτάθλημα περιλαμβάνει συνολικά 11 αγώνες, εκ των οποίων οι 8 έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Πρόκειται για τα Rally του Monte Carlo, της Φινλανδίας (Αρκτικό Rally), της Κροατίας, της Πορτογαλίας, της Σαρδηνίας, της Κένυας, της Εσθονίας και του Βελγίου.
Μέχρι στιγμής έχουμε 5 διαφορετικούς νικητές, με τον Ogier να έχει πετύχει 4 νίκες (σε Monte Carlo, Κροατία, Σαρδηνία και Κένυα), τον Tanak να έχει κερδίσει στη Φινλανδία, τον Evans στην Πορτογαλία, τον Kale Rovanpera να έχει γίνει ο πιο νέος νικητής σε αγώνα στην Εσθονία και τον Neuville να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του στο Βέλγιο.
Πέραν του Acropolis, απομένουν τα Rally σε Φινλανδία (2ο για το 2021) και Ισπανία, ενώ πρόσφατα ακυρώθηκε το Rally Ιαπωνίας που αναμενόταν να είναι ο τελευταίος αγώνας του 2021.
Ακολουθεί προσεχώς και 2ο μέρος με λεπτομέρειες για το Rally Acropolis (ειδικές διαδρομές, χάρτες, δράση)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!