Οι τελευταίες επιτυχίες της Red Bull, με πιο πρόσφατη αυτή στο Grand Prix της Στυρίας, έχει οδηγήσει σε επιπλέον ίντριγκες σχετικά με τα κέρδη που έχει βρει η ομάδα τον τελευταίο καιρό.
Ιδιαιτέρως, η ανώτερη ταχύτητα της RB16B στις ευθείες είναι κάτι που έχει παρατηρηθεί από την έλευση της δεύτερης μονάδας ισχύος της Honda για φέτος, στο Paul Ricard, κάτι που έχει οδηγήσει τη Mercedes στο να προσπαθεί να βρει απαντήσει σχετικά με το γιατί βρίσκεται πιο πίσω.
Η Red Bull έχει απορρίψει τις όποιες προτάσεις περί αναβάθμισης του κινητήρα από τη Honda, κάτι που δε θα επιτρεπόταν από τους παρόντες κανονισμούς, οι οποίοι παγώνουν την εξέλιξη των κινητήρων μέσα στη χρονιά.
Αντιθέτως, η βελτίωση αυτή δείχνει πως άλλοι παράγοντες έχουν δουλέψει υπέρ των Κόκκινων Ταύρων, συμπεριλαμβανόμενης και της επιλογής για ένα αεροδυναμικό πακέτο χαμηλότερης κάθετης δύναμης/οπισθέλκουσας σε σχέση με αυτό που τρέχει η Mercedes.
Αλλά, ενώ η Honda έχει την ίδια μονάδα ισχύος, υπάρχουν κάποια συστατικά της που έχουν αλλάξει πρόσφατα, δίνοντας εν μέρει αυτό το βήμα παραπάνω στην επίδοση.
Αρχικά, σίγουρα αποτελεί παράγοντα ο τρόπος με τον οποίο οι κινητήρες της Honda λειτουργούνται από τη Red Bull. Με την αυξημένη εμπιστοσύνη ως προς την αξιοπιστία και καλύτερη κατανόηση του συστήματος διαχείρισης ενέργειας, η Red Bull μπορεί να τρέχει με καλύτερα επίπεδα ισχύος και να μην πληγώνεται.
Επίσης, αυτό που γίνεται μέσα στις ίδιες τις μονάδες ισχύος είναι επίσης διαφορετικό. Ο προμηθευτής καυσίμων και λιπαντικών της ομάδας, ExxonMobil, έδωσε ένα καινοτόμο νέο λάδι στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, το οποίο σίγουρα βοήθησε την ομάδα στη βελτίωσή της.
Το νέο Mobil 1 λάδι παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, επειδή η ExxonMobil έκανε μια μεγάλη προσπάθεια να αξιολογήσει χημικές ουσίες που παραδοσιακά δεν χρησιμοποιούντα ως προϊόντα κινητήρα, ώστε να βρει το βήμα παραπάνω.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα λάδι που έχει συστατικά τα οποίο υπό κανονικές συνθήκες εντοπίζονται στη βιομηχανία καλλυντικών, αλλά πλέον χρησιμοποιούνται ώστε να βελτιωθεί το προστατευτικό film λαδιού που βρίσκεται στα μεταλλικά μέρη του κινητήρα. Αυτό υποβοηθά τον κινητήρα έναντι της φθοράς που προκαλείται από τις ακραίες θερμοκρασίες και την καταπόνηση.
Σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο, όπως αυτόν της F1, η ExxonMobil δεν έχει αποκαλύψει ακριβώς τί είδους χημικά χρησιμοποίησε, αλλά δήλωσε όμως πως ήταν πολύ σημαντικά για τη βελτίωση που έγινε με το τελικό προϊόν.
Ο Manager της ExxonMobil Global Motorsport, Tomek Young, δήλωσε στο Motorsport.com: “Η βιομηχανία καλλυντικών προσφέρει πολλά μοναδικά, προερχόμενα από τη φύση, συστατικά και έπρεπε να αξιολογήσουμε μια σειρά παρόμοιων προϊόντων πριν επιλέξουμε το καλύτερο.
“Αυτές οι νέες ουσίες ενσωματώθηκαν καθώς βρέθηκε πως πρόσφεραν πολλά οφέλη, συμπεριλαμβανόμενης της ισχυρότερης αλληλεπίδρασης με τις μεταλλικές επιφάνειες και τη χαμηλότερη τριβή, βοηθώντας στην παροχή μέγιστης ισχύος, προσφέροντας παράλληλα προστασία και αποδοτικότητα καυσίμου”.
“Αυτά τα οφέλη μεταφράζονται επίσης και στην ικανότητα να λειτουργεί ο κινητήρας σε ένα μεγαλύτερο εύρος λειτουργικών συνθηκών”.
Ο Young αποκάλυψε πως η αρχική ιδέα να χρησιμοποιηθούν τέτοια χημικά, ξεκίνησε περίπου 8 χρόνια πριν, και έκτοτε έχουν τρέξει δοκιμές στα εργαστήρια της ExxonMobil πάνω σε αυτά.
Ήταν μόλις πέρυσι όμως, καθώς η συνεργασία Honda – Red Bull κλιμακωνόταν, όπου η εταιρεία μπόρεσε να φέρει το τελικό προϊόν στο παιχνίδι.
Ο Young πρόσθεσε: “Μερικά συστατικά της χημικής σύστασης του νέου λαδιού κινητήρα μας απέχουν πολύ από αυτά που συνήθως θα χρησιμοποιούσαμε ώστε να κατασκευάσουμε ένα τέτοιο προϊόν”.
“Αυτό που πριν μερικά χρόνια φάνταζε άπιαστο, ένα όραμα για ένα λαδί κινητήρα υψηλών θερμοκρασιών, χαμηλής τριβής και χαμηλής παραγωγής στάχτης (low-ash oil), το οποίο θα ενσωματώνει βιολογικά συστατικά έγινε πραγματικότητα φέτος, χάρη στις προσπάθειες όλης της ομάδας, σε συνεργασία με τη Honda και τη Red Bull”.
“Πιστεύουμε πως η νέα αυτή πλατφόρμα θα μας προσφέρει ευκαιρίες στο μέλλον”.
Verstappen Ring, anyone? ?? #StyrianGP ?? pic.twitter.com/M3NFrYtbsz
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) June 27, 2021
Αν και εκ πρώτης όψεως τα λάδια ενός κινητήρα δεν φαίνεται πώς μπορούν να συνεισφέρουν σε ανώτερη τελική ταχύτητα, υπό τους παρόντες κανονισμούς που περιορίζουν τη χρήση των μονάδων ισχύος, είναι επί της ουσίας πολύ σημαντικός παράγοντας.
Γιατί, εάν το λάδι δίνει βελτιώσεις ως προς την τριβή και τόνωση της αξιοπιστίας, τότε, θα μπορεί ένας κινητήρας να λειτουργεί σε πιο κακές συνθήκες για περισσότερο. Όπως δήλωσε και ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull, Paul Monaghan: “Εάν βελτίωσε λίγο περισσότερο την αξιοπιστία του κινητήρα, τότε έκανε για μας πιο εύκολο το να παραμείνουμε στους τρεις κινητήρες ανά χρόνο με βάση τους κανονισμούς”.
“Επίσης, μας δίνει την ικανότητα να τον λειτουργήσουμε με μεγαλύτερη ελευθερία, κάνοντας περισσότερα χιλιόμετρα σε ρυθμίσεις υψηλότερης απόδοσης”.
“Μπορούμε να μάθουμε επίσης περισσότερα για το μονοθέσιο μέσα σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο από το να περιοριζόμαστε με τη χρήση του”.
“Αναφορικά με την καθαρή επίδοση, εάν βελτιώνει λίγο (το λάδι) την αποδοτικότητα του κινητήρα επειδή έχουμε μικρότερες απώλειες αντλίας, μειώνουμε λίγο περισσότερο την τριβή. Όλα αυτά, είναι μικρά βήματα που απλά συνεισφέρουν σε ένα συνολικό κέρδος στην επίδοση του μονοθεσίου”.
Το πόσο μεγάλη ήταν η συνεισφορά του λαδιού που έφτιαξε η ExxonMobil στην επίτευξη της τελικής ταχύτητας της Red Bull είναι δύσκολο να ειπωθεί με βεβαιότητα, αλλά ο Young κατέστησε σαφές πως είναι σίγουρα ένας από τους παράγοντες που βοήθησαν.
“Εξακολουθούμε να συνεργαζόμαστε με τις Red Bull και Honda για να αποκτήσουμε περισσότερα δεδομένα επιδόσεων”, δήλωσε ο Young όταν ρωτήθηκε για τον ρόλο του νέου λαδιού στην πρόσφατη βελτίωση της Red Bull.
“Η ομάδα συνεχώς βελτιστοποιεί κάθε παράμετρο που μπορεί να οδηγήσει σε όφελος, έτσι πάντα υπάρχουν διάφορες αλλαγές που γίνονται”.
“Εν τέλει, μπορεί να είναι δύσκολο να διαχωρίσουμε τη συνεισφορά του λαδιού στην επίδοση στην πίστα από αυτή του καυσίμου, των παραμέτρων λειτουργίας του κινητήρα και της αεροδυναμικής του οχήματος. Αλλά δοκιμάσαμε πολλές συνθέσεις του λαδιού με τη Red Bull και τη Honda σε εργαστήριο, πριν επιλέξουμε αυτή με την οποία θα τρέξουμε”.
Η εισαγωγή του λαδιού αυτού σηματοδοτεί μόνο το πρώτο βήμα στην ελευθερία που έχουν Honda και Red Bull να βρουν επιπλέον κέρδη στον κινητήρα, με βάση τον Young.
“Φτιάξαμε αυτό το λάδι με τέτοιο ασυνήθιστο τρόπο που ο κινητήρας μπορεί πιθανώς να λειτουργήσει ακόμα πιο έντονα στη συνέχεια αν χρειαστεί”, δήλωσε. “Έτσι, επιπλέον βελτιστοποιήσεις στην αεροδυναμική και τη λειτουργική κατάσταση του κινητήρα θα είναι πιθανές”.
Για τον επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, τα οφέλη είναι προφανή: ένας κινητήρας που μπορεί να λειτουργήσει πιο σκληρά και σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες σημαίνει περισσότερη ισχύ και πιο επιθετική αεροδυναμική προσέγγιση λόγω της μειωμένης ανάγκης για επιπλέον ψύξη.
Έτσι, δεν αποτέλεσε έκπληξη, καθώς οι Mercedes και Lewis Hamilton συνέχισαν να αναρωτιούνται για το τί η ομάδα του έχει πετύχει μετά και τον αγώνα της Στυρίας, το να υπερτονίσει ο Horner τον ρόλο που έχει παίξει το λιπαντικό λάδι στην συνολική εμφάνιση.
“Είχαμε ένα νέο λάδι από την ExxonMobil”, σχολίασε ο Horner. “Έτσι, θεωρώ πως θα πρέπει να πάρουν τα εύσημα για όλες τις παρατηρήσεις που έκανε ο Lewis για τον κινητήρα μας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!