Ο Γάλλος ανέτρεψε το 1-2 της Yamaha την Κυριακή, με τον Mir να παίρνει την τρίτη θέση.
Ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) τελειοποίησε την τακτική στο Motul TT Assen για να βγει στην κορυφή, επικεφαλής του 1-2 της Yamaha μπροστά από τον teammate του Maverick Viñales, καθώς οι δύο μοτοσυκλέτες της ομάδας της Iwata είχαν κορυφαία απόδοση την Κυριακή. Το ντουέτο ανέβασε επίσης την εργοστασιακή ομάδα πάνω από το ορόσημο των 750 βάθρων, με τη Yamaha να είναι τώρα στα 751 με τα δύο βάθρα του Assen. Ο πρωταθλητής Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) ολοκλήρωσε το βάθρο, εκκινώντας από την 10η θέση στο grid.
Στην έναρξη του αγώνα ο Quartararo πήρε την πρωτοπορία από τη δεύτερη θέση εκκίνησης, αλλά ο Γάλλος δεν μπόρεσε να ξεφύγει από νωρίς, καθώς ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) πέρασε στο 1ο γύρο στην στροφή 8. Ήταν κοντά μεταξύ του Quartararo και του Pecco, με τον Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) να ανεβαίνει δίπλα στο ζεύγος καθώς ο Quartararo έφτασε στη στροφή 9 με αρκετή ταχύτυτα και ανοιξε την πορεία του, ο Bagnaia το εκμεταλλεύτηκε, πέρασε και κρατήθηκε μπροστά.
Ο Quartararo πήγε για μια κίνηση στο τελευταίο chicane για να απαντήσει, αλλά βγήκε ανοιχτά και ο Bagnaia έβαλε την GP21 του μπροστά και ξέφυγε. Αυτό συνέβη ξανά στο 6ο γύρο, και στον 7ο όπου ο Quartararo πέρασε στην P1 στις στροφές 12 και 13. Θα ήταν αυτό αρκετό; Εν τω μεταξύ, ο Nakagami εξακολουθούσε να κρατά τον Viñales πίσω του, με τους Johann Zarco (Pramac Racing), Mir και Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) να βρίσκονται ακριβώς πίσω.
Δύο γύροι στο 1:32,8 είδαν το Quartararo να ανοίγει το προβάδισμα στο 1,2δ από τον Bagnaia στον 9ο γύρο. Στον 11ο γύρο, η διαφορά ήταν στα 2,5δ καθώς ο Bagnaia έπρεπε να στραφεί στο να κρατήσει τον Nakagami πίσω του. Ο Ιάπωνας αναβάτης πέρασε τον αναβάτη της Ducati στον 11ο γύρο μέσω των γρήγορων στροφών, αλλά ο Bagnaia άρπαξε την P2 πίσω στην ευθεία. Ο Viñales, ο Zarco, ο Mir και ο Oliveira περίμεναν πίσω και υπήρχε η κίνηση του Nakagami εναντίον του Bagnaia επαναλήφθηκε δύο γύρους αργότερα. Το δράμα έγινε τότε, καθώς ο αριθμός 63 έλαβε ποινή μεγάλου γύρου για υπέρβαση των ορίων πίστας.
Στον 15ο γύρο, υπήρξε αρκετή δράση. Ο Bagnaia εκτίησε την ποινή του μεγάλου γύρου και στη συνέχεια ο teammate του Jack Miller έπεσε στην στροφή 5. Ο Nakagami ήταν δίπλα στον Mir στην ίδια στροφή και τώρα ήταν ο Viñales στη δεύτερη θέση, τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον ηγέτη Quartararo. Ο Mir πέρασε στη συνέχεια τον Zarco στη στροφή 5 με οκτώ γύρους να απομένουν για την τρίτη θέση, με τον Oliveira περίπου μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον αναβάτη της Pramac, στην πέμπτη θέση.
Μπροστά, το χάσμα μειώθηκε στα 2,5δ με δύο γύρους να απομένουν μεταξύ Quartararo και Viñales καθώς ο τελευταίος φαινόταν πιο γρήγορος, αλλά μετά από πάρα πολύ χαμένο έδαφος κανένας δεν είχε απάντηση στον El Diablo στο Assen. Η τέταρτη συγκομιδή του 25 βαθμών της σεζόν επεκτείνει το πλεονέκτημά του στο Πρωτάθλημα σε 34 βαθμούς στο καλοκαιρινό διάλειμμα. Ο Viñales είχε εντυπωσιακό ρυθμό αργά στον αγώνα με το μπροστινό μαλακό ελαστικό, αλλά δεν ήταν αρκετό να φτάσει τον Quartararo. Ωστόσο, αφού τερμάτισε τελευταίος στο Sachsenring, η P2 για τον Ισπανό είναι μια υπέροχη προσπάθεια καθώς ο αριθμός 12 επιστρέφει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά τη νίκη του στο Κατάρ. Ο Mir κράτησε τη θέση του μπροστά από τον Zarco για να εξασφαλίσει την τρίτη, το βάθρο το οποίο είναι το τρίτο του στη σεζόν.
Ο Zarco αναγκάστηκε να ικανοποιηθεί στην τέταρτη θέση μπροστά από τον Oliveira στην πέμπτη, με μια πραγματική μάχη να αποφασίζει την έκτη θέση ακριβώς πίσω. Ο Marc Marquez έκανε ένα εκπληκτικό ξεκίνημα από την 20η θέση στο grid για να κερδίσει δέκα θέσεις άμεσα, και στράφηκε στο πίσω μέρος του Bagnaia μετά την ποινή του Long Lap του Ιταλού. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν μπόρεσε να βρει έναν τρόπο να περάσει, αν και ήταν εντός 0,075δ στη γραμμή καθώς ο Bagnaia κράτησε την έκτη. Ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) πήρε την όγδοη θέση, με τον Nakagami να απογοητεύεται με την ένατη θέση μετά από μια πρόκληση για το βάθρο και ο Pol Espargaro (Repsol Honda Team) να ολοκληρώνει την πρώτη δεκάδα.
11ος ήταν ο Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) παρά τις δυσκολίες για το νούμερο 42 μετά από επαφή στις αρχές του αγώνα με τον Johann Zarco, με τη Suzuki να κρατάει τον Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) πίσω του καθώς ο Νοτιοαφρικανός πήρε την πρώτη του γεύση του Assen στο MotoGP. Ο Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing) πήρε τη 13η θέση, μπροστά από τον Alex Marquez (LCR Honda Castrol) – ένα άλλο ντεμπούτο στην πίστα στην κορυφαία κατηγορία – όπως και για τον rookie Enea Bastianini (Avintia Esponsorama), ο οποίος ολοκλήρωσε τους βαθμούς.
Ο Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) έπεσε γρήγορα στη στροφή 7, αλλά ο ήταν εντάξει, ο Miller έπεσε στην στροφή 5. Επανήλθε, αλλά έπρεπε να σταματήσει με ένα μηχανικό πρόβλημα. Ο Iker Lecuona (Tech3 KTM Factory Racing) έπεσε επίσης και ο Jorge Martin (Pramac Racing) αναγκάστηκε να επιστρέψει στο pitlane με ένα ζήτημα.
Τώρα ήρθε η ώρα για το καλοκαιρινό διάλειμμα και ξεκούραση, με διπλό αγώνα στο Red Bull Ring στις αρχές Αυγούστου. Ο Quartararo προχωρά με μια ακόμα νίκη και ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην κορυφή, αλλά μπορεί κανείς να απαντήσει στο δεύτερο μισό; Θα το δούμε στο Grand Prix της Στυρίας από τις 6 έως τις 8 Αυγούστου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!