11 συνεχόμενες νίκες, οκτώ συνεχόμενες νίκες στο MotoGP, 30 γύρους, 25 βαθμούς και 581 ημέρες: μια συναισθηματική επιστροφή στο πρώτο σκαλί του βάθρου βλέπει τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να παραμένει αήττητος στη Γερμανία.
Πριν από 581 ημέρες, ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) βρισκόταν στο βάθρο του MotoGP στη Βαλένθια. Ήταν μια κανονική Κυριακή για τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, μια άλλη θέση στην ολοένα αυξανόμενη ιστορία του. Δεν υπήρχε ο Covid-19, οι εξέδρες ήταν γεμάτες, και ο αριθμός 93 ήταν στην κορυφή του κόσμου. Τρεις χειρουργικές επεμβάσεις, σχεδόν μια σεζόν στο περιθώριο και ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος αργότερα, ο Marquez επιστρέφει στην κορυφή – και το έκανε με στυλ. Παίρνοντας την πρωτοπορεία νωρίς και κρατήθηκε εκεί ακόμα και όταν απειλούσε η βροχή, ο αριθμός 93 άντεξε την συνεχώς αυξανόμενη πίεση από τον Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) για να πάρει την 11η νίκη του στη σειρά στο Sachsenring, που είναι επίσης η όγδοη του στη σειρά στη πρώτη κατηγορία. 30 γύροι που οδηγούν σε 25 βαθμούς, μεταξύ 581 ημερών.
Ο Oliveira πίεσε όσο μπορούσε, αλλά έκανε τρία τα βάθρα στη σειρά καθώς πλησιάζει περισσότερο από ό, τι ποτέ στο να πάρει το θρόνο από τον βασιλιά του Ring, με τον Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) να αυξάνει προβάδισμα του στο πρωτάθλημα στην τρίτη θέση.
Ήταν ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) που πήρε την πρωτοπορεία από την εκκίνηση, με τον Marquez να εκτινάσσεται στη δεύτερη και τον Quartararo να ανεβαίνει καθώς ο αριθμός 93 κατέστησε αμέσως σαφές ότι θα πάλευε για να κερδίσει στη Γερμανία. Ο Johann Zarco (Pramac Racing) πέρασε στη συνέχεια τον Quartararo καθώς ο El Diablo έχασε αρχικά λίγο, με έναν άλλον να κάνει το αντίθετο: ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing). Ο Νοτιοαφρικανός ανέβηκε από την P13 στην έβδομη στον 1ο γύρο.
Μέχρι το τέλος του εν λόγω 1ου γύρου, υπήρχε μια άλλη κίνηση πιο μπροστά καθώς ο Marquez πήγε για την πρωτοπορεία στην τελική στροφή. Πέρασε την Aprilia του Aleix Espargaro και έμεινε μπροστά στη στροφή 1, ήταν μια δήλωση προθέσεων, αλλά ο αριθμός 93 δεν μπορούσε να το κάνει μόνιμο. Την επόμενη φορά οι δύο τους πήγαν πάλι-toe-toe, αλλά ο Marquez διατήρησε αυτό το προβάδισμα… και στη συνέχεια άρχισε να το μεγαλώνει καθώς βγήκε η λευκή σημαία.
Το Sachsenring δεν είναι ξένο σε σταγόνες βροχής, και καθώς λίγοι άρχισαν να πέφτουν, η σημαία έδειξε ότι οι αναβάτες θα μπορούσαν, αν το επέλεγαν, να μπουν για να αλλάξουν μοτοσυκλέτες. Η αντίδραση του Marquez σε αυτό, καθώς ο Aleix Espargaro έμεινε πιο πίσω, ήταν να πιέσει ακόμη περισσότερο – και σίγουρα, η γενναιότητα απέδωσε με ένα καλό περιθώριο αφήνοντάς του λίγες ανάσες μπροστά.
Εν τω μεταξύ, ο Jack Miller (Ducati Lenovo Team) και ο Oliveira είχαν περάσει τον Quartararo και στη συνέχεια τον Zarco, προτού περάσουν επίσης τον Aleix Espargaro. Κατά το ένα τρίτο του αγώνα, ο Oliveira πέρασε τον Miller, ο Πορτογάλος αναβάτης πήρε τη δεύτερη θέση και κληρονόμησε το καθήκον να προσπαθήσει να κυνηγήσει τον Marc Marquez στο Sachsenring. Και όντως προσπάθησε…
Τα δύο δευτερόλεπτα έγιναν 1,9 έγινε 1,8, με τον αναβάτη της KTM σε ρυθμό καθώς προσπάθησε να μικρύνει τη διαφορά. Ρίχνοντας ένα δέκατο εδώ και ένα δέκατο εκεί, φαίνεται ότι ήταν θέμα χρόνου, σίγουρα, προτού φτάσει ο Πορτογάλος αναβάτης; Το χάσμα πήγαινε σταθερά προς μία κατεύθυνση: κάτω.
Με μόνο λίγους γύρους να απομένουν, έμοιαζε πως θα έχουμε μάχη. Από το 1,2δ ξαφνικά μόλις στα εννέα δέκατα, ο Oliveira παρουσίασε σπουδαίο αγωνιστικό ρυθμό για να στηρίξει την εικόνα του από τη Βαρκελώνη. Αλλά ο Marquez δεν θα ανησυχούσε. Επανήλθε σε πάνω από ένα δευτερόλεπτο καθώς ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής απάντησε και στη συνέχεια, ξαφνικά, φαινόταν ότι αυτό ήταν: ένα ακόμη δέκατο, μετά μερικά ακόμη, και ξαφνικά η Honda είχε ένα 1.5δ για άλλη μια φορά. Τώρα, το μόνο που έμεινε ήταν να τερματίσει.
Αυτό έκανε ο Marquez, με ένα νεύμα στο κεφάλι του προς την ομάδα της Repsol Honda που περίμενε στο pit wall καθώς εξασφάλισε την απίστευτη νίκης της όγδοης του στη πρώτη κατηγορία στο Sachsenring. Ένα επίτευγμα που θα έφτανε τα πρωτοσέλιδα από μόνο του, και όχι επιπλέον για 581 ημέρες και τραυματισμό που έθεσε σε κίνδυνο την καριέρα του. Δάκρυα, χαμόγελα και συναισθήματα ξεχύθηκαν σε ένα από τα πραγματικά μεγάλα comeback που είδε τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να παίρνει μια ακόμα νίκη κορυφαίας κατηγορίας.
Ο Oliveira, αφού δε κατάφερε κάτι παραπάνω, πήρε τη δεύτερη θέση σε ένα ακόμη βάθρο – το τρίτο του στη σειρά – μπροστά από τον Quartararo, καθώς ο Γάλλος ανέκαμψε το προηγουμένως χαμένο έδαφος για να ολοκληρώσει το βάθρο. Ακριβώς πίσω του, ο Brad Binder επέστρεψε στην τέταρτη θέση για να γίνει ακόμα καλύτερη η μέρα για την KTM.
Η πέμπτη θέση πήγε σε μία Ducati, αλλά όχι στους πρώτους από την εκκίνηση. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) ήταν κοντά στο τέλος των βαθμών στον 1ο γύρο, ο Ιταλός φαινόταν εκτός αγώνα για τις μπροστά θέσεις. Αλλά σημείωσε σταθερή και εντυπωσιακή πρόοδο για να περάσει τελικά τον Jack Miller στην τελική θέση στην πρώτη πεντάδα, ο Αυστραλός αναγκάστηκε να ικανοποιηθεί στην έκτη θέση. Επίσης κάπως αναγκασμένοι να ικανοποιηθούν ήταν και ο Aleix Espargaro στην P7 και, στο τέλος, ο Zarco στην όγδοη θέση, χάνοντας λίγο έδαφος από τον Quartararo στην κατάταξη.
Ο Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) είχε επίσης μια πρώιμη επίθεση στους πρώτους δέκα, αλλά η πρόκληση του πρωταθλητή έφτασε στο τέλος πριν μπορέσει να επιτεθεί πιο μπροστά, με τον αριθμό 36 να βρίσκεται στην έβδομη θέση, αν και μόλις δύο δέκατα πίσω από τον Zarco. Λίγο πιο μακριά από αυτήν τη μονομαχία, ο Pol Espargaro (Repsol Honda Team) ολοκλήρωσε τους πρώτους δέκα.
Ο Alex Rins (Team Suzuki Ecstar), παρά τις δυσκολίες του τραυματισμού, επέστρεψε στην P11 και απλώς αμύνθηκε από τον Jorge Martin (Pramac Racing). Ο αριθμός 89 ήταν κορυφαίος rookie στο Ring και πήρε καλούς βαθμούς. Ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemutsu) ήταν 13ος μπροστά από τον Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT), ο γιατρός πήρε δύο βαθμούς. Ολοκληρώνοντας τους βαθμούς ο Luca Marini (Sky VR46 Avintia) νίκησε τον rookie και teammate του Enea Bastianini (Avintia Esponsorama) στην P15 για ένα δέκατο.
Υπάρχουν μερικοί συνηθισμένοι πρωτοπόροι που λείπουν από αυτήν τη λίστα. Μετά από μία δύσκολη περίοδο προκριματικών, ο Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) και ο Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) είχαν την ημέρα τους να πάει από το κακό στο χειρότερο στην αρχή καθώς έτρεχαν τελευταίοι. Δεν πήγε καλύτερα από εκεί, με τους δύο να τερματίζουν αλλά στο τέλος με διαφορά σε μερικά δέκατα. Ο Alex Marquez (LCR Honda Castrol) και ο Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing) απέτυχαν επίσης να σκοράρουν μετά την πτώση που είχαν μαζί, και ο Lorenzo Savadori (Aprilia Racing Team Gresini) γλίστρυσε και βγήκε εκτός.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!