Ο εργοστασιακός οδηγός της Porsche Richard Lietz δήλωσε ότι ο Γερμανός κατασκευαστής “έμεινε έκπληκτος” από την μεγάλη ξηρασία των ελαστικών που αντιμετώπισε στον αγώνα 8 ωρών του Portimao το οποίο τους απέτρεψε από το να μονομαχήσουν με την Ferrari για την νίκη στην κατηγορία GTE-Pro.
Η ομάδα άλλαξε στην Porsche 911 RSR-19s βάζοντας τα πιο σκληρά ελαστικά της Michelin κατά την διάρκεια του αγώνα στην προσπάθεια της να ανακτήσει το χαμένο έδαφος από την εργοστασιακή Ferrari 488 GTE Evos.
Οι Kevin Estre, Neel Jani και Michael Christensen τερμάτισαν στην 3η θέση ενώ οι Lietz, Gianmaria Bruni και Frederic Makowiecki κατατάχθηκαν στην 4η καθώς η Ferrari σημείωσε το 1-2.
“Δυστυχώς δεν είδαμε τα θέματα στις περιόδους ελεύθερων δοκιμών,” δήλωσε ο Lietz.
“Συνεπώς, αιφνιδιαστήκαμε. Εμείς έπρεπε να αντιδράσουμε στον αγώνα. Το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι να αντιδράσεις με την οδήγηση σου, το κάνεις προσεκτικά, και μετά δοκιμάζεις άλλα πράγματα.
“Είναι λίγο λυπηρό που αυτό το ερώτημα έφτασε στον αγώνα. Ευτυχώς ήμασταν πιο γρήγοροι μετά την αλλαγή των προδιαγραφών. Αλλά εάν οι άλλοι είχαν ήδη την απάντηση, θα ήταν πιο γρήγοροι.”
Οι Lietz, Bruni και Makowiecki φάνηκε να βιώνουν μία πιο σκληρή μείωση στην απόδοση των ελαστικών τους στο αυτοκίνητο No. 91 από τους Estre, Jani και Christensen στο No. 92 της Porsche. Το αυτοκίνητο No. 91 επίσης είχε ένα κλατάρισμα λόγο θραυσμάτων, τα οποία βρισκόταν λίγο πριν το sequence των pit.
Ο επικεφαλής της Porsche στο WEC, Alexander Stehlig, εξήγησε ότι οι αλλαγές των προδιαγραφών στα ελαστικά στα μισά του αγώνα δημιούργησαν “καλύτερο ρυθμό και αποτελέσματα” για τις Porsches.
“Το πλάνο σημειώθηκε στις περιόδους των ελεύθερων δοκιμών,” δήλωσε αυτός.
“Πιστεύαμε ότι αυτό που κάναμε ήταν σωστό, αλλά στα πρώτα 3 από τα 4 stints είδαμε ότι πρέπει να αλλάξουμε τα πλάνα μας, και αυτό συνέβη.
“Από το ξεκίνημα του αγώνα, το πρώτο stint ήταν καλό για το No. 92 και OK για το No. 91. Και από το δεύτερο stint και έπειτα, συνειδητοποιήσαμε ότι δεν είχαμε τον ρυθμό που θέλαμε.
“Είχαμε περισσότερη ξηρασία στα ελαστικά από αυτή που θέλαμε. Είδαμε ότι οι προδιαγραφές των ελαστικών που θέλαμε δεν δούλευαν όπως τις επιλέξαμε, και από αυτό χάσαμε τον ρυθμό μας. Έπειτα προσπαθείς να καταλάβεις τα ελαστικά στο αυτοκίνητο σου, τις θερμοκρασίες και πάει λέγοντας.
“Αποφασίσαμε στον αγώνα να αλλάξουμε τις επόμενες προδιαγραφές. Αλλά δεν μπορείς να αλλάξεις από την μία προδιαγραφή στην άλλη, από το ένα λεπτό στο άλλο. Επειδή έχεις μία στρατηγική: έχεις επιλογές ελαστικών και επιλογές θερμοκρασιών. Πρέπει να προσαρμόσεις τα πάντα; θα σου πάρει λίγη ώρα.
“Στα μισά του αγώνα αλλάξαμε τις προδιαγραφές και είδαμε έναν καλύτερο ρυθμό και αποτελέσματα.”
Ο κάτοχος της pole No. 92 της Porsche επέστρεψε ακόμα και στην 2η θέση, χάρη στο προσπέρασμα στην 7η ώρα του Estre στον Daniel Serra κατά την διάρκεια των τελευταίων δύο στροφών, ωστόσο αυτή η αλλαγή κράτησε μέχρι την τελευταία ώρα και η Full Course Yellow έδωσε στο No. 52 της Ferrari ένα στρατηγικό πλεονέκτημα.
“Σε εκείνο το σημείο, χάσαμε λίγη διαφορά με την Ferrari, όπου στην τελευταία ώρα ήμασταν στην 2η θέση όταν εμφανίστηκε η Full Couse Yellow.
“Λόγο των pit stop βρισκόμασταν στην τελευταία στάση μας για pit stop υπό την πράσινη σημαία στην πίστα, και η Ferrari είχε καθυστερήσει 6 ή 7 γύρους. Αλλά στον 6ο ή 7ο γύρο, η Full Course Yellow ήρθε.
“Αυτός θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την Full Course Yellow για να έχει πολύ λιγότερο χρόνο χαμένο στα pit, για το pit stop. Έτσι αυτοί μπόρεσαν και μας πέρασαν για την 2η θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!