O Lewis Hamilton εξέφρασε τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι τα μονοθέσια της Formula 1 γίνονται σταδιακά όλο και βαρύτερα, τονίζοντας ότι αυτό έρχεται σε αντίθεση με την γενικότερη προσπάθεια του σπορ να γίνει πιο οικολογικό και να χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια.
Με τη νέα γενιά μονοθεσίων του 2022 να αναμένεται να είναι η βαρύτερη όλων των εποχών, με το ελάχιστο βάρος να είναι στα 790 κιλά, η αύξηση του βάρους και του μεγέθους των μονοθεσίων συνεχίζεται, με την έναρξη της υβριδικής εποχής το 2014 να αποτελεί το κομβικό σημείο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, τόσο λόγω τους αυξημένου βάρους των μονάδων ισχύος όσο και λόγω της βελτίωσης της ασφάλειας (πχ Halo), τα υβριδικά μονοθέσια είναι πάνω από 100 κιλά βαρύτερα σε σχέση με αυτά του 2013, την τελευταία δηλαδή χρονιά χρήσης των V8 κινητήρων. Ως εκ τούτου, το επιπλέον βάρος έχει κάνει τα μονοθέσια δυσκίνητα σε σχέση με το παρελθόν.
Σύμφωνα με τον Βρετανό οδηγό, πέρα από την αλλαγή στον τρόπο οδήγησης, το επιπλέον βάρος φαίνεται επίσης να έρχεται σε αντίθεση με την γενικότερη παγκόσμια προσπάθεια για ελαφρύτερα οχήματα, τα οποία όπως είναι λογικό καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια και καύσιμο.
“Δεν καταλαβαίνω γιατί γίνονται πιο βαριά”, είπε ο οδηγός της Mercedes.
“Δεν το καταλαβαίνω ιδιαίτερα από τη στιγμή που υπάρχει όλη αυτή η συζήτηση για να είναι πιο βιώσιμα τα οχήματα – ακριβώς όπως το σπορ πηγαίνει προς αυτή την κατεύθυνση. Αντίθετα, πηγαίνοντας σε όλο και βαρύτερα μονοθέσια, χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερη ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι δεν είμαστε απαραίτητα στη σωστή κατεύθυνση και τρόπο σκέψης”.
“Τα ελαφρύτερα μονοθέσια του παρελθόντος ήταν πιο ευκίνητα, ενώ δεν ήταν και τόσο μεγάλα – έτσι, φυσικά οι αγώνες και οι ελιγμοί του μονοθεσίου ήταν καλύτεροι”, είπε ο πρωταθλητής.
“Οι πίστες που πηγαίνουμε γίνονται όλο και πιο φαρδιές. Για παράδειγμα, το Μπακού είναι αρκετά φαρδύ σε μερικά μέρη και στενό σε άλλα. Αντίθετα, στο Μονακό ήταν πάντα σχετικά αδύνατο να προσπεράσεις, αλλά τώρα τα μονοθέσια είναι τόσο μεγάλα που στην ουσία δεν χωράνε στην πίστα”.
“Όπως είπα, καθώς γίνονται όλο και βαρύτερα, αυτό συνεπάγεται περισσότερη ενέργεια που πρέπει να διοχετευτεί – μεγαλύτερα φρένα, περισσότερη σκόνη φρένων, περισσότερο καύσιμο για να πάμε στις πίστες. Έτσι, δεν καταλαβαίνω πλήρως το σκεπτικό όλων των παραπάνω”, συμπλήρωσε.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!