Ο Oliveira έπαιξε τα χαρτιά του στην τελειότητα για να επαναφέρει την KTM στην κορυφή στη Βαρκελώνη. Ο Πορτογάλος αναβάτης κέρδισε τον Zarco, με τον Miller να παίρνει την τρίτη θέση μετά από δύο ποινές για τον Quartararo.
Ο Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) έκανε μια εξαιρετική απόδοση στο Gran Premi Monster Energy de Catalunya για να επιστρέψει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου, και την πρώτη του νίκη στα χρώματα της Red Bull KTM Factory Racing. Πρώτα έδωσε τη μονομαχία του με τον Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) για να διατηρήσει το προβάδισμα από τον Johann Zarco μετά από μια καθυστερημένη επίθεση από τον αναβάτη της Pramac Racing. Ο αριθμός 5 πήρε τη δεύτερη θέση, με τον Jack Miller (Ducati Lenovo Team) να ολοκληρώνει το βάθρο. Ο Αυστραλός πέρασε τη γραμμή τέταρτος, πίσω από τον Quartararo, αλλά προήχθη στην τρίτη μετά την πρώτη από τις δύο ποινές για τον El Diablo την Κυριακή.
Ο Miller ήταν ο βασιλιάς των φρένων στη στροφή 1 για να πάρει την πρωτοπορία από την πρώτη σειρά, μπλοκάροντας τον Quartararo, καθώς ο η Oliveira έπειτα έριξε τον Γάλλο στην τρίτη. Ο El Diablo, στους πρώτους γύρους φαινόταν λίγο ανυπόμονος και ένα λάθος στη στροφή 7 τον είδε να πέφτει στην P5, με τον Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) να κάνει ένα εκπληκτικό ξεκίνημα από την 10η θέση για να μπει στους τρεις πρώτους στο πρώιμα στάδια. Στη συνέχεια, ο Oliveira πήρε το προβάδισμα από τον Miller στον 2ο γύρο και κατάφερε να ανοίξει ένα πλεονέκτημα ενός δευτερολέπτου, αλλά ο Quartararo κατάφερε να επιστρέψει στην P2 με στον 7ο γύρο.
Ο Oliveira έκανε μια εξαιρετική δουλειά μπροστά, αλλά μερικά χαμηλά 1:40 είδαν τον Quartararo να επιστρέφει προς την KTM, με τους Mir, Miller και Zarco να βρίσκονται πίσω από τον ηγέτη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) και ο Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) παραμόνευαν επίσης, δύο δευτερόλεπτα πίσω από τους πέντε πρώτους στις P6 και P7.
Στον 12ο γύρο, ο Quartararo έκανε την κίνησή του για το προβάδισμα. Μια καλή έξοδος από τη στροφή 4 είδε τον Γάλλο να μπορεί να μπει στο εσωτερικό του Oliveira στη στροφή 5, αλλά ο τελευταίος επέστρεψε την κίνηση στην αρχή του 14ου γύρου. Η ισχύς της KTM, σε συνδυασμό με μια δόση slipstream, είδε τον Oliveira να μπορεί να έρθει δίπλα με τον Γάλλο και στη συνέχεια να επαναλάβει το προβάδισμα στη στροφή 1, με μόλις 1,3δ να καλύπτει τους πέντε πρώτους: Oliveira, Quartararo, Mir, Miller και Zarco.
Με εννέα γύρους να απομένουν, ο Oliveira και ο Quartararo έφευγαν μπροστά, αλλά ο Zarco και ο Miller πέρασαν και οι δύο τον Mir και ήταν μόλις 1,2δ πίσω από τον Quartararo, ο οποίος, με τη σειρά του, παρέμενε πίσω από την κορυφαία KTM.
Με πέντε γύρους να απομένουν, ο Zarco είχε κλείσει το χάσμα στους δύο μπροστά κάτω από ένα δευτερόλεπτο και ήταν ο Miller από την τέταρτη θέση που ήταν ο γρηγορότερος. Και με τέσσερις γύρους να απομένουν, ο Oliveira άρχισε να ξεφεύγει, ξαφνικά ήταν 0,9δ μακριά από τον Quartararo, καθώς ο τελευταίος είχε τον πλησιέστερο αντίπαλό του για τον τίτλο να πλησιάζει: τον Zarco.
Η Pramac Racing Ducati πλησίασε και μετά πέρασε τον Quartararo στην ευθεία, η Yamaha μετά από αυτό είχε μια έντονη στιγμή στη στροφή 1. Ο polesitter αναγκάστηκε να βγει ανοιχτά και επανήλθε πίσω στην πίστα στην P3, και είδαμε μια μοναδική κατάσταση να εξελίσσεται – οι δερμάτινη στολή του Quartararo είχε ανοίξει, το προστατευτικό του στήθους είχε βγει και ο Miller ήταν ακριβώς πίσω του μετά το πέρασμα του εκτός πίστας.
Μπροστά, ο Zarco ήταν μόλις μισό δευτερόλεπτο κάτω από τον Oliveira καθώς οι αναβάτες κατευθύνθηκαν στον τελευταίο γύρο και ο Γάλλος είχε πάει 0,4 πιο γρήγορα στον προηγούμενο γύρο. Θα μπορούσε να το κάνει; Το χάσμα ήταν κάτω από τα τέσσερα δέκατα στο δεύτερο split, αλλά ο αναβάτης της Ducati δεν ήταν αρκετά κοντά στη στροφή 10, το τελευταίο πραγματικό σημείο προσπέρασης, και στο τέλος αναγκάστηκε να ικανοποιηθεί στη δεύτερη θέση. Ο Oliveira κράτησε τη ψυχραιμία του για να διεκδικήσει μια εκπληκτική νίκη στο Καταλωνικό GP: την πρώτη του στα εργοστασιακά χρώματα, την τρίτη του στο MotoGP και την τρίτη για την KTM, καθιστώντας το δεύτερο συνεχόμενο βάθρο μετά από τη δεύτερη θέση στο Mugello.
Ο Zarco πήρε τη σημαία μόλις 0,175δ πίσω με τη θαυμάσια δεύτερη θέση, και ο Quartararo έλαβε ποινή τριών δευτερολέπτων για το ότι κέρδισε ένα πλεονέκτημα όταν βγήκε ανοιχτά στη στροφή 1. Αυτό έβαλε τον Miller στο βάθρο καθώς ο Αυστραλός είχε άλλο ένα καλό σαββατοκύριακο, αρχίζοντας να μαζεύει κιάλλους βαθμούς μετά από μια δύσκολη έναρξη της χρονιάς.
Ο Quartararo κατατάχθηκε τέταρτος αμέσως μετά τον αγώνα, αλλά ο Γάλλος έλαβε στη συνέχεια άλλη μια ποινή τριών δευτερολέπτων για οδήγηση με τη στολή του ανοιχτή και χωρίς το απαιτούμενο προστατευτικό στο στήθος. Αυτό τον έριξε στην έκτη θέση στα τελικά αποτελέσματα.
Ο Mir έπεσε ελαφρώς στα τελικά στάδια, αλλά τελικά κατατάχθηκε τέταρτος για πιο καλούς βαθμούς, και από τη 10η στο grid ήταν μια σταθερή Κυριακή. Ο αριθμός 36 μπόρεσε να κρατήσει τον Viñales πίσω του, και ο αριθμός 12 είναι τώρα πέμπτος για να τερματίσει την ημέρα ακριβώς μπροστά από τον Quartararo στα τελικά αποτελέσματα. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) ήταν 1,8δ κάτω από τον Viñales με την καρό σημαία σε μια πιο ήσυχη εκδρομή για τον Ιταλό στην P7. Ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) πήρε την P8, μόλις 0,2δ πίσω από τον Pecco καθώς ήταν σκιά του Ιταλού για μεγάλο μέρος του αγώνα.
Ο Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) ήταν ένας άλλος αναβάτης που είχε ένα ήσυχο απόγευμα, ο Ιταλός τερμάτισε σε μία μοναχική P9. Πίσω κατά 3,6δ από τον Morbidelli στην P10 ήταν ο Enea Bastianini (Avintia Esponsorama), στο τρίτο top 10 του της σεζόν. Οι Alex Marquez (LCR Honda Castrol), Luca Marini (Sky VR46 Avintia), Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), Jorge Martin (Pramac Racing) – ο οποίος έπεσε στον γύρο προθέρμανσης και αναγκάστηκε να ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid στην επιστροφή του από τραυματισμό – και ο Lorenzo Savadori (Aprilia Racing Team Gresini) πήραν τους υπόλοιπους βαθμούς στη Βαρκελώνη.
Και οι δύο Repsol Honda υπέστησαν DNFs στα αρχικά στάδια, ο Pol Espargaro και ο Marc Marquez έπεσαν χωρίς τραυματισμό στη στροφή 4 και στη στροφή 10 αντίστοιχα. Ο Aleix Espargaro και ο Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) ήταν δύο άλλοι που, όπως ο Marc Marquez, έπεσαν στη στροφή 10. Ο Danilo Petrucci και ο trammate του στη Tech3 KTM Factory Racing, Iker Lecuona, έπεσαν επίσης την Κυριακή το απόγευμα – όλοι οι αναβάτες είναι εντάξει.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!