Η κατηγορία GT3 θα ήταν “καταδικασμένη” εάν αυτή υιοθετούνταν από τις 24 ώρες του Le Mans και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, είχε προειδοποιήσει ο σχεδιαστής της κατηγορίας Stephane Ratel.
Ο Ratel πιστεύει ότι θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις για μία κατηγορία όπου επινόησε από το 2006 εάν συμπεριληφθεί από από τους οργανωτές του Le Mans και τους διοργανωτές του WEC, την ACO και την FIA μετά το τέλος της παρούσας δέσμευσης με την GTE που περιλαμβάνει τις σεζόν 2021 και 2022.
Αυτός είπε στο Motorsport.com ότι η υιοθέτηση της GT3 για το πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar είναι η νέα κατηγορία GT Daytona Pro όπου πήρε την θέση της η GTE με βάση τα GT Le Mans το 2022 και στο DTM από την φετινή χρονιά είναι “προειδοποιητικά μηνύματα”, επειδή παραδοσιακά ήταν πλήρως επαγγελματικές κατηγορίες με βάση τις εργοστασιακές συμμετοχές.
“Όταν οι κορυφαίες κατηγορίες εργοστασιακών ομάδων υιοθετήσουν την GT3 θα υπάρχει πιθανότατα ένα μεγάλο πάρτι για 2 ή 3 χρόνια, αλλά σε κάποιο σημείο το κόστος θα ξεπεραστεί,” δήλωσε ο Γάλλος. “Θα υπάρξει ταχεία εξέλιξη των αυτοκινήτων και θα είναι πολύ πιο ακριβά.”
“Η GT3 είναι ένα άθλημα για ιδιωτικές ομάδες: όπου συνδυάζεται από επαγγελματίες και ερασιτέχνες, όλα είναι καλά. Αλλά εάν γίνει μία ξεκάθαρα επαγγελματική κατηγορία, θα γίνει επικίνδυνο; από την στιγμή που θα αγωνίζονται εργοστασιακές ομάδες, θα είναι καταδικασμένο.”
Ο Ratel, του οποίου ο επώνυμος οργανισμός SRO διευθύνει τις σειρές GT World Challenge και Intercontinental GT Challenge, εξήγησε ότι η επιτυχία της GT3 προήλθε από την ικανότητα των εμπλεκόμενων κατασκευαστών να πουλήσουν ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων σε μία κατηγορία η οποία έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο.
“Η ισορροπία της GT3 προϋποθέτει τις πωλήσεις των κατασκευαστών όπου είναι πιο σημαντικό από την αξία του μάρκετινγκ και τους κερδισμένους αγώνες,” είπε αυτός. “Θα μπορούσε να ήταν πρόβλημα εάν το πάρουν περισσότερες σειρές ως υψηλότερο προφίλ; το DTM και οι υπόλοιποι το παρουσιάζουν με ρίσκο.”
Ο Ratel αποκάλυψε ότι επιμένει να μην έχει πειστεί από την ACO και την FIA ότι θα υιοθετήσουν την GT3 για το Le Mans και το WEC, καθώς και για το European Le Mans Series.
“Η ACO της αρέσει να έχει την δική της κατηγορία από το να παίρνει κάποιου άλλου, και πιστεύω ότι αυτοί έχουν λάβει υπόψιν πως η GT3 είναι της SRO,” δήλωσε αυτός. “Επειδή η IMSA έχει πάρει την GT3 για την GTD Pro δεν σημαίνει πως θα την πάρει και η ACO.”
Επίσης αυτός εξέφρασε τις αμφιβολίες του ότι το Le Mans και το WEC χρειάζονται τα αυτοκίνητα GT3 σε μία εποχή όπου το ενδιαφέρον μεταξύ των κατηγοριών αυξάνεται στις κατηγορίες Hypercar και στην LMP2 που βασίζεται στην LMDh.
“Με την επιτυχία των LMH και της LMDh, θα χρειάζονται πραγματικά τα αυτοκίνητα GT3; ρώτησε αυτός. “Δεν είμαι σίγουρος, επειδή το grid στην κορυφαία κατηγορία αναμένεται να είναι απόλυτα καταπληκτικό.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!