Ο εναρκτήριος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής ολοκληρώθηκε στο Spa, με έναν εξαιρετικό αγώνα με πολλά προσπεράσματα, μονομαχίες ρόδα με ρόδα και νικητή στο τέλος την Toyota παρότι δεν έλειψαν τα προβλήματα.
Η νικήτρια Toyota GR010 Hybrid συμπλήρωσε 162 γύρους το Σάββατο στον αγώνα 6 ωρών του Spa, η οποία αγωνίστηκε σε απόλυτα στεγνές συνθήκες. Αυτό ήταν για λίγο ένα πιο υψηλό ρεκόρ γύρων από τους προηγούμενος νικητές στον προηγούμενο γύρο του FIA WEC στην πίστα του Βελγίου.
Η Toyota Gazoo Racing είχε κερδίσει 5 συνεχόμενες φορές τον αγώνα 6 ωρών του Spa. Ο Ιάπωνας κατασκευαστής το έχει καταφέρει με τρία διαφορετικά αγωνιστικά υβριδικά prototypes: μία φορά με την TS040, την TS050 σε 4 περιπτώσεις και την GR010 αυτό το σαββατοκύριακο.
A day for the history books! ?
After a long week, we'll enjoy that one tonight. Fancy doing it all over again in Portugal next month? ?#GoHyper #PushingTheLimitsForBetter #6HSpa pic.twitter.com/jYpycEu9Q7
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) May 1, 2021
Στην LMP2, στις GTE-Pro και GTE-Am τα πληρώματα που κέρδισαν υπερασπίστηκαν τις νίκες τους στο Spa από το 2020, όπου και οι τρεις τα κατάφεραν με έναν νέο συνοδηγό. Οι Fabio Scherer, Neel Jani και Alessio Rovera προστέθηκαν στα νικήτρια πληρώματα των United Autosports, Porsche GT Team και της AF Corse αντίστοιχα.
Η ARC Bratislava με την Ligier JS P217 Gibson δεν βρέθηκε στο grid λόγο μίας εσωτερικής διαρροής λαδιού η οποία φανερώθηκε στην περίοδο warm-up των 10 λεπτών. Αυτό σήμαινε ένα αυτοκίνητο λιγότερο της Oreca 07 Gibson για την LMP2.
Στις τελευταίες αποχωρήσεις προστέθηκε αυτή της GR Racing με την Porsche 911 RSR-19 λόγο ατυχήματος στο warm-up, και οι αποχωρήσεις των δύο Team Project 1 με τις Porsches λόγο ατυχημάτων, με συνολικά 31 αυτοκίνητα να λαμβάνουν μέρος στον αγώνα από τα 35 που έφτασαν στο Spa.
Ο τεχνικός διευθυντής της Corvette Racing δούλευε στο πλήρωμα του pit stop για το No. 63 της Chevrolet Corvette C8.R κατά την διάρκεια του αγώνα. Ο Johnson είχε προπονηθεί στις αλλαγές ελαστικών την προηγούμενη Κυριακή στο Prologue.
Ο Oliver Gavin πραγματοποίησε το τελευταίο του stint στην επαγγελματική του καριέρα, όπου συμπεριλάμβανε 5 νίκες στην κατηγορία του στον αγώνα 24ωρών του Le Mans με την Corvette, στο μεσαίο κομμάτι του αγώνα μεταξύ των stints από τον Antonio Garcia.
“Στους τελευταίους γύρους, σκεφτόμουν οτιδήποτε έχει συμβεί όλα αυτά τα 20 χρόνια που έχω ξοδέψει με αυτή την ομάδα και τις επιτυχίες που έχουμε καταφέρει όλοι μαζί, δήλωσε ο Gavin στον δημοσιογράφο Louise Beckett.
What an amazing story this is! Ben, technical director of Corvette Racing will be part of the pit crew for this race as a team member hasn't been able to reach Spa circuit. #WEC #6HSpa @TeamChevy pic.twitter.com/HDAgkKrPoT
— WEC (@FIAWEC) May 1, 2021
Η Algarve Pro Racing εγκατέλειψε με το No. 26 της G-Drive Racing με την Aurus την οποία κατασκευάζει η Oreca καθώς η JOTA ανέφερε ότι η ομάδα αναπλήρωνε λάδια σε κάθε pit stop. “Προσθέταμε λάδια σε κάθε pit stop επειδή δεν χάναμε τόσα πολλά αλλά έπρεπε να εγκαταλείψει το αυτοκίνητο,” είπε ο de Vries. “Θα φτάναμε έως το τέλος εάν μας επέτρεπαν να συνεχίσουμε.”
Τα προβλήματα ήταν επαναλαμβανόμενα με τον συμπλέκτη για την Team WRT στον 2ο αγώνα με την Oreca στην LMP2. Το Βελγικό πλήρωμα έχασε 34 γύρους από τον νικητή της κατηγορίας LMP2.
Στην εμπειρία της PR1/Mathiasen Motorsports με την Oreca υπήρξε ένα πρόβλημα στο ξεκίνημα του μονοθέσιου στα τελευταία δύo pit stops, σύμφωνα με τον Gabriel Aubry. Αυτό συνέβαλε στην Tech 1 Racing – υποστηρικτή του μονοθέσιου για να τερματίσει 4 γύρους πίσω από την νικήτρια της κατηγορίας United Autosports.
Τα προβλήματα που ανάγκασαν το No. 77 της Dempsey-Proton Racing με την Porsche RSR-19 να σταματήσει στην Les Combes στην τελευταία ώρα δεν έγιναν αμέσως γνωστά μετά το τέλος του αγώνα, σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας Christian Ried.
Ο Ried είπε ότι το πλήρωμα το μηχανικών του τελείωσε την αντικατάσταση του σασί στο No. 77 μετά τις κατατακτήριες της Παρασκευής στις 4:00 π.μ. το πρωινό του αγώνα το Σάββατο: Αυτοί έκαναν πραγματικά πολύ καλή δουλειά. Είναι πραγματικά λυπηρό να μην τερματίσουν τον αγώνα επειδή έκαναν πολύ καλή δουλειά όλη την νύχτα.”
Ο Andrew Haryanto είναι έτοιμος να επιστρέψει για την Dempsey-Proton με το No. 88 στην Monza, καθώς θα είναι μέρος της προετοιμασίας για την Absolute Racing στο ντεμπούτο στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Η Absolute είχε ένα τεχνικό και ένα μηχανικό με αυτή την είσοδο στο Spa. Ο Ried είπε ότι το πλήρωμα για τον αγώνα του Portimao δεν έχει επισημοποιηθεί ακόμα.
Ο υπεύθυνος της ομάδας Project 1 Axel Funke χαρακτήρισε την απώλεια και των δύο ατυχήματα των Porsches της GTE-Am στην αρχή της περιόδου ως “ένα πικρό χάπι που καταπίνεις”. Αυτός είπε: “Το Spa είναι μία από αυτές τις πίστες όπου δεν μπορείς να κάνεις οποιοδήποτε λάθος. Αυτό είναι το μάθημα που μάθαμε με τον σκληρό τρόπο φέτος.”
Η μέγιστη ταχύτητα στο Spa, συμπεριλαμβανομένου του Prologue, ήταν τα 312.3 km/h όπου σημειώθηκαν από την Toyota του Kamui Kobayashi στο FP2.
Eau Rouge / Raidillon / Helicopter view
Hard to beat this combo. ?#WEC #6HSpa pic.twitter.com/MulZ2ypkfw
— WEC (@FIAWEC) May 1, 2021
Ο Tom Blomqvist πήρε ποινή δύο πόντους στο δίπλωμα του και μία ποινή διέλευσης για την μάχη σώμα με σώμα μεταξύ της JOTA με την Oreca και του Andre Negrao με την Alpine A480 Gibson στην Eau Rouge. Και οι δύο οδηγοί κατάφεραν να αποφύγουν να χάσουν τον έλεγχο των αυτοκινήτων τους, αλλά ο Blomqvist τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες καθώς αυτοί θεώρησαν ότι ήταν ένα συμβάν που μπορούσε να αποφευχθεί.
Ο Negrao θεώρησε ότι η απόφαση ήταν σκληρή και θεωρεί ότι ήταν “αγωνιστικό συμβάν” παρόλο που είχε σαν αποτέλεσμα το κλατάρισμα του μπροστινού δεξιού ελαστικού της Alpine.
Οι δηλώσεις του Vasselon, τεχνικού διευθυντή της Toyota μετά τον αγώνα στο Spa
Παρά τον τερματισμό και των τριών Hypercars μπροστά από τα μονοθέσια της LMP2, ο τεχνικός διευθυντής της Toyota Pascal Vasselon σύστηνε ότι η διαφορά στρωματοποίησης μεταξύ των δύο κατηγοριών χρειάζεται επιπλέον δουλειά.
“Είναι αρκετό για να κερδίσεις τον αγώνα,” δήλωσε ο Vasselon. “Αλλά για εμάς η προοπτική είναι όταν υπάρχουν 10-12 LMH, με αυτή την διαφορά στο grid θα είναι απόλυτα περίπλοκο. Έπειτα, θα είναι προβληματικό.”
Ο δυνατός ρυθμός των LMP2 στις μπροστινές σειρές, ιδιαίτερα ο νικητής United Autosports, είχε ως αποτέλεσμα να χρειαστούν 3 ώρες και 30 λεπτά για να περάσει τον πρωτοπόρο της 2ης κατηγορίας.
Ενώ το πρωτάθλημα των LMH ξεκίνησε με δύο Toyotas στο Spa, η Scuderia Cameron Glickenhaus βρισκόταν στην Vallelunga αυτή την εβδομάδα για τις δοκιμές του μη-υβριδικού SCG 007 LMH. Η Αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να κάνει το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Portimao.
*Ο αγώνας 8 ωρών του Portimao, 2ος γύρος της σεζόν 2021 του WEC, θα διεξαχθεί στις 13 Ιουνίου.
Φωτογραφικό υλικό
Τα highlights του αγώνα
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!