Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing Rob Leupen δήλωσε ότι οι διαφορές χρόνου ανά γύρο μεταξύ της κατηγορίας Hypercar και της LMP2 στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν στο Prologue test για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής θα “πρέπει να εξεταστεί” πριν από το αγώνα 6 ωρών του Spa το σαββατοκύριακο.
Παρά το γεγονός ότι έχουν δοθεί μία σειρά από περιορισμούς απόδοσης στους πιο αργούς ανά γύρο από τα νέα Hypercar της κορυφαίας κατηγορίας, τα αυτοκίνητα της LMP2 κέρδισαν τους συμμετέχοντες Toyota και Alpine Endurance Team στις τρεις από τις τέσσερις περιόδους δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν την Δευτέρα και την Τρίτη.
Η Oreca με βάση την Aurus 01 Gibson που οδηγεί ο αναπληρωματικός οδηγός της Toyota Nyck de Vries σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της διαδικασίας με μισό δέκατο ταχύτερος από τον συνολικό χρόνο της καλύτερης προσπάθειας της Toyota.
Ο Leupen δήλωσε ότι στην Toyota έμειναν “έκπληκτοι” καθώς ήταν πιο γρήγοροι από αυτό που φαντάστηκαν, δηλαδή να είναι πιο αργοί από τις δύο κατηγορίες prototype και επανέλαβε πως ελπίζουν ότι οι διοργανωτές του WEC θα “κοιτάξουν” την κατάσταση πριν από τον πρώτο γύρο της σεζόν 2021 το Σάββατο.
“Είμαστε λίγο έκπληκτοι με την ταχύτητα των LMP2 φυσικά,” δήλωσε αυτός. “Αυτό είναι κάτι για το οποίο εμείς πρέπει να είμαστε λίγο πιο μπροστά, και ανακαλύπτουμε ότι υπάρχουν ταχύτεροι από εμάς ανά γύρο.
“Ίσως σε ένα μεγάλο stint να έχουμε το προβάδισμα, αλλά δεν είναι αυτό που περιμέναμε. Έχουμε να δούμε τι θα συμβεί μετά το Prologue test και τι πρόκειται να συμβεί. Είναι μία καμπύλη μάθησης.
Αυτός συνέχισε: “Στην παρούσα στιγμή, πιστεύομε ότι είμαστε στο σημείο που έπρεπε να είμαστε.
“Πιστεύω ότι είναι περισσότερο από την πλευρά των οργανωτών θέμα ισορροπίας της LMP2 και της Hypercar με την απόδοση. Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά για αυτό.
“Δεν πιστεύω ότι μπορούμε να δούμε τους εαυτούς μας να πηγαίνουμε 4 ή 5 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα ανά γύρο από την μία μέρα στην άλλη. Ακόμα και με το BoP, δεν θα τα καταφέρουμε. Είναι κάτι που, για εμένα, οι διοργανωτές πρέπει να το εξετάσουν καθώς και το τι πρέπει να κάνουμε.
“Βρισκόμαστε σε καλό ρυθμό από όσα έχουμε μάθει κατά την διάρκεια των δοκιμών.”
Η Toyota είναι γνωστό ότι πραγματοποίησε προγράμματα δοκιμών πριν την έναρξη της χρονιάς με LMP2s μαζί με την GR010, αλλά δεν είναι σαφές με πιες προδιαγραφές αγωνίζονταν τα LMP2s.
Η LMP2 αναμένεται να αγωνιστεί στο WEC το 2021 με την μείωση στα 560 hp αλλά στην κατηγορία δόθηκε μία περαιτέρω μείωση ισχύος και αύξηση βάρους νωρίτερα αυτό τον μήνα ως μέρος της διαδικασίας “στρωματοποίησης” για να δημιουργηθεί μία διαφορά μεταξύ των διαφορετικών prototypes.
Αυτοί ακόμα αγωνίζονται με χαμηλή κάθετη δύναμη στο αεροδυναμικό πακέτο τους και με τα περσινά ελαστικά της Goodyear.
“Τους είδαμε να τρέχουν εκεί (στις ιδιωτικές δοκιμές) τις ίδιες ώρες, επειδή κοιτάζουμε μπροστά και πως πρόκειται να αντιμετωπιστεί,” δήλωσε ο Leupen. “Με βάση αυτές τις πληροφορίες, έχουμε μερικούς χρόνους. Στο Aragon, αυτοί ήταν τουλάχιστον στον ίδιο ρυθμό με εμάς.
“Σε όσες πίστες πήγαμε, ήταν και οι LMP2 εκεί. Έχουμε τις πληροφορίες. Δεν είναι ωραίο να βλέπουμε ότι αυτοί είναι πιο μπροστά από εμάς, αλλά είναι κάτι που πιστεύω ότι πρέπει να επανεξεταστεί. Θα το βρούμε. Δεν έχει να κάνει με εμάς.”
Όταν ρωτήθηκε εάν είναι εφικτό να φανταστεί κανείς ότι ένα αυτοκίνητο LMP2 θα κερδίσει τον αγώνα 6 ωρών του Spa, ο Leupen είπε: “Νομίζω ότι με βάση τα αυτοκίνητα εκεί έξω και με τις καιρικές συνθήκες που έρχονται, οι πιθανότητες βρίσκονται εκεί.
“Εάν βασιστούν καθαρά στον ρυθμό τους, τότε κάτι έχει γίνει λάθος. Εάν δεν τερματίσουμε, λόγο προβλημάτων αξιοπιστίας ή λάθος των οδηγών μας ή της ομάδας μας, τότε θα είναι εντάξει εάν πάρει την νίκη η LMP2.
“Αλλά εάν αυτοί είναι η κορυφαία κατηγορία, θα έπρεπε να είμαστε ταχύτεροι. Όχι ένα δέκατο ή δύο ή τρία, αλλά τρία ή τέσσερα δευτερόλεπτα τουλάχιστον, βάση όλων αυτών που έχουμε δει τα προηγούμενα χρόνια.
“Εάν είμαστε ταχύτεροι στα μεγάλα διαστήματα λόγο της διαχείρισης των ελαστικών μας, αυτό δεν μπορεί να γίνει. Διότι εάν είμαστε η υψηλότερη κατηγορία στο WEC θα πρέπει να είμαστε σε θέση να τους προσπεράσουμε σε έναν γύρο.
“Εάν πρόκειται να παλέψουμε για την pole position με αυτούς τότε κάτι συμβαίνει, από την πλευρά μου, δεν είναι ισορροπημένο.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!