Ο Toto Wolff δήλωσε την πρόβλεψή του πως η σειρά κατάταξης των ομάδων το 2022 θα είναι «εντελώς διαφορετική» μετά και την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών της Formula 1, καθώς και ότι οι διαφορές ανάμεσα στις ομάδες θα αυξηθούν.
Μετά και το πάγωμα της πλειοψηφίας των τεχνικών κανονισμών της Formula 1 για το 2021 ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, το χάσμα στην απόδοση μεταξύ των κορυφαίων ομάδων και του υπόλοιπου grid μειώθηκε αισθητά φέτος.
Λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο κάλυπτε τους πρώτους οκτώ οδηγούς στις κατατακτήριες για το Grand Prix στην Emilia Romagna το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Imola, ενώ την ίδια κορυφαία οκτάδα απάρτιζαν οδηγοί από τη Mercedes, Red Bull, AlphaTauri, Ferrari και McLaren.
Στον ίδιο αγώνα έξι μήνες νωρίτερα, μόνο ο Lewis Hamilton κατετάγη εντός του μισού δευτερολέπτου από την pole position του teammate του, Valtteri Bottas, με τους πρώτους οκτώ οδηγούς να έχουν διαφορά μεγαλύτερη το ενός δευτερολέπτου.
Η Formula 1 πρόκειται να ανανεώσει τους τεχνικούς κανονισμούς το 2022, έχοντας καθυστερήσει τις αλλαγές αυτές κατά ένα χρόνο σε σχέση με το αρχικό σχέδιο, αλλά πολλοί φοβούνται ότι η υπάρχουσα ανταγωνιστικότητα του grid θα χαθεί.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι είναι «πολύ λογικό» να περιμένουμε μία «σύγκλιση» στην απόδοση μεταξύ των ομάδων έπειτα από το πάγωμα των τεχνικών κανονισμών, μειώνοντας το πλεονέκτημα που απολάμβαναν οι κορυφαίες ομάδες.
Ωστόσο φάνηκε πεπεισμένος πως η μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις ομάδες θα επανέλθουν το 2022 με την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών.
«Αν διατηρήσεις τους κανόνες ίδιους, το grid θα συγκλίνει», είπε ο Wolff. «Για όσους βρίσκονται μπροστά, τα κέρδη γίνονται όλο και μικρότερα, ακόμη και με περισσότερη προσπάθεια».
«Και σε κάποιο σημείο, οι ομάδες που βρίσκονται πιο πίσω θα συνεχίσουν να έχουν αυτή την απότομη καμπύλη στην απόδοσή τους, οπότε στη συνέχεια υπάρχει αυτή η σύγκλιση».
«Αν δείτε τις κατατακτήριες σήμερα, είναι κορυφαίες – ο τρόπος που ένιωσα ήταν η κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε».
«Σας υπόσχομαι ότι του χρόνου, θα έχουμε μια άλλη κατάσταση όπου θα έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό grid. Ίσως όχι με τη Mercedes μπροστά, αλλά σίγουρα έχοντας ξεκινήσει απ’ την αρχή».
Η Mercedes βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια αμφίρροπη μάχη με τη Red Bull για τη πρώτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, με τις ομάδες να έχουν σημειώσει από μία νίκη στους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν.
Ο Wolff δήλωσε πως η Mercedes εξακολουθούσε να υπολείπεται της Red Bull σε ρυθμό στην Imola, αφήνοντας τους παγκόσμιους πρωταθλητές με πολύ δουλειά στα χέρια τους εάν θέλουν να καλύψουν τη διαφορά.
«Βρισκόμαστε πίσω από τη Red Bull αυτή τη στιγμή, σε όλους τους τομείς του μονοθεσίου», είπε ο Wolff.
«Πρέπει να καλύψουμε τη διαφορά πρώτα. Νομίζω ότι οι «θεοί των αγώνων» ήταν ευγενικοί με μας στο Μπαχρέιν, όπου εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο το μονοθέσιο [για να κερδίσουμε τον αγώνα]. Αυτό ήταν το καλό στον αγώνα».
«Αν όλα λειτουργούν καλά και όλοι παραμείνουν άψογοι [στις κατατακτήριες], είμαστε δύο δέκατα πίσω από τον Max [Verstappen] στο grid και όχι μπροστά».
«Αλλά στον αθλητισμό, όλα πάντοτε αποδεικνύονται διαφορετικά, και ο Lewis έκανε έναν πραγματικά πολύ καλό γύρο. Γι’ αυτό και ήταν μπροστά».
«Προσπαθούμε με ό,τι έχουμε στη διάθεσή μας απέναντι σε αυτό που πιστεύουμε ότι είναι ένα καλύτερο σύνολο, της Red Bull».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!