Η ανάκαμψη του Lewis Hamilton και ο τερματισμός του στη 2η θέση στο Grand Prix της Emilia Romagna προήλθαν όλα από την όπισθεν που έβαλε ο Βρετανός για να επανέλθει στην πίστα μετά την έξοδό του στην Tosa.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 βγήκε εκτός πίστας στην αμμοπαγίδα της Tosa, όπου στην αρχική του προσπάθεια να ξεφύγει πλήγωσε στα προστατευτικά λάστιχα το ρύγχος της W12 του. Η έξοδος αυτή έγινε στον 31ο γύρο, στην προσπάθεια του Βρετανού να ρίξει γύρο στον George Russell.
Όντας κολλημένος στις μπαριέρες, ο Hamilton έχασε πολύ χρόνο προσπαθώντας να σκεφτεί πώς θα ξεκολλήσει από τη θέση στην οποία βρέθηκε και να συνεχίσει τον αγώνα του. Τότε, του έγινε αρκετά ξεκάθαρο πως θα πρέπει να βάλει όπισθεν.
Βάζοντας τη συγκεκριμένη σχέση στο κιβώτιο, ο Hamilton έκανε προσεκτικά όπισθεν μέχρι το τέλος της αμμοπαγίδας, βγαίνοντας στην πίστα και συνεχίζοντας τον αγώνα του.
Η ενέργειά του αυτή προκάλεσε αντιδράσεις από ορισμένους, οι οποίοι θεώρησαν ότι η επανείσοδος στην πίστα με όπισθεν ήταν μια επικίνδυνη κίνηση, ενάντια στους κανονισμούς.
Επίσης, ξύπνησε μνήμες από το Πορτογαλικό Grand Prix του 1989 όταν ο Nigel Mansell πήρε μαύρη σημαία έχοντας βάλει όπισθεν στο pitlane όταν δεν σταμάτησε έγκαιρα μπροστά στο πλήρωμά του για αλλαγή ελαστικών.
Ωστόσο, ενώ ο Mansell δέχτηκε ποινή καθώς υπήρχε ξεκάθαρη ρήση σχετικά με την ενέργειά του αυτή στο βιβλίο των κανονισμών, η μανούβρα του Hamilton δεν εξετάστηκε καν από τη FIA.
Οι λόγοι για αυτό είναι αρκετά απλοί: Στην περίπτωση Mansell, οι κανονισμοί που παραμένουν σε ισχύ μέχρι και σήμερα, αναφέρουν πως τα μονοθέσια δεν μπορούν να κάνουν όπισθεν κατά βούληση μέσα στο pitlane.
Το Άρθρο 28.3 των αγωνιστικών κανονισμών της F1 αναφέρουν: “Καμία στιγμή δεν μπορεί ένα μονοθέσιο να βάλει όπισθεν στο pit lane με δική του βούληση”.
Όταν ένα μονοθέσιο είναι στην πίστα, ωστόσο, δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο στους κανονισμούς που να αναφέρει πως δεν μπορεί να οδηγήσει με την όπισθεν.
Στην πραγματικότητα, ο λόγος που είναι υποχρεωτικό τα μονοθέσια της F1 να έχουν όπισθεν σχέση στο κιβώτιο είναι ότι αυτή εξασφαλίζει πως θα έχουν τη δυνατότητα να τη χρησιμοποιήσουν εάν χρειαστεί ώστε να επανέλθουν στην πίστα από ένα συμβάν.
Η μόνο απαίτηση που υπάρχει σε έναν οδηγό που κάνει όπισθεν είναι αυτή να γίνει με ασφάλεια.
Το Άρθρο 27.3 των Αγωνιστικών Κανονισμών αναφέρει: “Εάν ένα μονοθέσιο αφήσει την πίστα, ο οδηγός μπορεί να επανεισέλθει, ωστόσο αυτό μπορεί να γίνει όταν είναι ασφαλές να γίνει και χωρίς να κερδίζει κάποιο διαρκές πλεονέκτημα”.
Το Άρθρο 27.4 προσθέτει: “Σε καμία στιγμή δεν μπορεί ένα μονοθέσιο να οδηγείται επικινδύνως αργά, επιθετικά ή με τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να κριθεί εν δυνάμει επικίνδυνος προς άλλους οδηγούς ή άλλο άτομο”.
Κατά τη διάρκεια που ο Hamilton ήταν εκτός πίστας, ο αλυτάρχης αγώνα της F1, Michael Masi, παρατηρούσε το συμβάν και άκουγε το team radio.
Τα μηνύματα που δόθηκαν στον Hamilton από την ομάδα του ικανοποίησαν τον Masi, καθώς τον συμβούλευαν για την κίνηση πίσω του και που βρισκόταν αυτός εντός πίστας σε σχέση με τους άλλους, κάτι που σημαίνει πως η κίνησή του να επανέλθει στην πίστα έγινε με ασφάλεια.
“Αυτό που έγινε, ήταν να κάνει όπισθεν από την αμμοπαγίδα μέχρι την άκρη της πίστας”, δήλωσε ο Masi. “Ακούγοντας τα team radio του Lewis ανάμεσα σε αυτόν και την ομάδα του, τον συμβούλευαν σε όλη τη διαδρομή για το πού βρισκόταν”.
“Έτσι, στη συγκεκριμένη περίσταση, δεν θα θεωρούσα πως πρέπει να αναφερθεί στους αγωνοδίκες”.
Ο Masi δήλωσε πως τέτοια συμβάντα πάντα κρίνονται με βάση τις περιστάσεις, έτσι εάν ο Hamilton είχε κάνει όπισθεν με επικίνδυνο τρόπο, τα πράγματα θα ήταν αλλιώς.
“Είναι ένα σενάριο που το εξετάζουν ανά την περίπτωση. Πρέπει να εξετάσεις όλο το σετ των περιστάσεων και που περιβάλλουν το συμβάν”, πρόσθεσε ο Masi.
Αναφερόμενος στο συμβάν που ήταν κολλημένος στις μπαριέρες, ο Hamilton δήλωσε πως του πήρε αιώνες να επιλεγεί η όπισθεν.
“Απλά δεν έμπαινε το μονοθέσιο στην όπισθεν και έτσι πατούσα το κουμπί της όπισθεν και μου πήρε αιώνες να επιλεγεί η ταχύτητα”, δήλωσε. “Δεν πίστευα πως θα έπιανε. Προσπάθησα να βάλω όπισθεν και ύστερα προσπάθησα να κάνω ένα burnout spin ώστε να συνεχίσω και πάλι και τότε βρέθηκα στις μπαριέρες. Έτσι, μου πήρε πολύ ώρα ύστερα να βάλω ξανά όπισθεν”.
“Όταν έβαλα όπισθεν σκεφτόμουν, ‘πρέπει να συνεχίσω να πηγαίνω προς τα πίσω και να βγω από εδώ στην όπισθεν’. Εάν δεν είχα κάνει κάτι τέτοιο θα βρισκόμουν πιθανότατα ακόμα εκεί τώρα, έτσι είμαι ευγνώμων για ό,τι έγινε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!