Η BMW με την M4 GT3 έχει προγραμματίσει το ντεμπούτο της για το NLS (Nürburgring Langstrecken Serie) αυτό το καλοκαίρι με επιπλέον δοκιμές αγώνων σε άλλα πρωταθλήματα, συμπεριλαμβανομένης της διοργάνωσης GT World Challenge Europe αργότερα μέσα στην χρονιά.
Ο νέος για το 2022 υποψήφιος του GT3, έμεινε χωρίς παρουσία πέρυσι, συνεχίζοντας ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών και εξέλιξης και ξεκίνησε από νωρίς ένα τεστ αντοχής 30 ωρών στην Αλμερία της Ισπανίας πριν δύο εβδομάδες με τους Martin Tomczyk , Jens Klingmann και Nick Yelloly.
Οι υπόλοιποι εργοστασιακοί οδηγοί Augusto Farfus και Phillip Eng είχαν κάποια επιπλέον χιλιόμετρα με τον διπλό-turbo 6-κύλινδρο της BMW, όπου συμπλήρωσε περισσότερα από 12.000 χιλιόμετρα δοκιμών μέχρι στιγμής.
Σύμφωνα με τον Mike Krack, τον επικεφαλής αγώνων και μηχανικό δοκιμών της BMW Motorsport, το αυτοκίνητο είναι στα “τελευταία στάδια” της εξέλιξης, με την παραγωγή να ξεκινάει σε ένα “δίμηνο.”
“Είναι ένα συναρπαστικό και πραγματικά πολύ καλό αυτοκίνητο,” δήλωσε ο Krack. “Πάντα έχουμε ένα αυτοκίνητο για αναφορά – την M6 – από πλευρά μας ώστε να μην πέφτουμε στην παγίδα να κάνουμε λάθος συγκρίσεις ή να εξαπατόμαστε.
“Υπάρχουν κάποια θέματα να λύσουμε αλλά για αυτό το λόγο κάνουμε δοκιμές εξέλιξης.
“Με αυτές τις δοκιμές αντοχής, βρήκαμε θέματα όπου δεν είχαμε δει πριν. Αλλά έχουμε βελτιώσει αρκετά αυτοκίνητα στο παρελθόν. Είναι φυσιολογικό. Δεν χρειάζεται πανικό.”
Ο Krack δήλωσε ότι το σχέδιο μας αυτή την στιγμή είναι να δώσουμε το αυτοκίνητο για το ντεμπούτο του στους 4 γύρους της σεζόν NLS, το Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy στις 26 Ιουνίου είναι ο πρώτος αγώνας μετά τον 24ωρο του Nürburgring.
Αυτό θα μπορούσε να μας δώσει ακόμη περισσότερο χρόνο στην εξέλιξη των ελαστικών πριν από τους 24ωρους αγώνες αντοχής του επόμενου έτους.
Το αυτοκίνητο θα μπορούσε να αγωνιστεί στην κατηγορία SPX ως μη εγκεκριμένο αυτοκίνητο.
“Το Nürburgring είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη λόγο του κανονισμού ελαστικών,” εξήγησε ο Krack. “Εάν θέλουμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί με τα ελαστικά για το 2022, πρέπει να πραγματοποιήσουμε κάποιες δοκιμές ελαστικών στο Nürburgring για το 2021.
“Δεν μπορείς απλά να πας και να νοικιάσεις το Nordschleife για μία εβδομάδα.
“Επίσης επειδή αγωνιζόμαστε και εκτός γραμμής, χρειάζεται να είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στα marbles και στα συντρίμμια των ελαστικών, και δεν υπάρχει καλύτερη δοκιμή από το να αγωνιστούμε στο Nordschleife.
“Το πλάνο είναι να πάμε εκεί μετά τις 24 ώρες του Nürburgring.”
Επιπλέον προβλέπονται αγώνες ως δοκιμές, συμπεριλαμβανομένων του GTWC Europe αργότερα μέσα στην χρονιά.
“Πρέπει να αγωνιστούμε σε έναν αγώνα του SRO επειδή διαφορετικά δεν θα μπορούμε να έχουμε BoP για το Bathurst το 2022,” εξήγησε αυτός. “Έχουμε στόχο να κάνουμε έναν αγώνα στο GT World Challenge, πιθανών στο Nürburgring, αλλά δεν ξέρουμε ακόμα.
“Πριν να αγωνιστούμε πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2023 για να πάμε στο Bathurst αλλά εάν θέλεις να συμμετάσχεις στο Intercontinental GT Challenge θα πρέπει να βρεθείς στο Bathurst. Και εάν έχεις καινούργιο αυτοκίνητο, πρέπει να το δείξεις από την πρώτη μέρα.
“Δεν γίνεται να πας στο Bathurst το 2022 και η M4 να μην είναι εκεί.”
Ο Krack είπε ότι αυτοί αναμένεται να ξεκινήσουν τις παραδόσεις των πελατών το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους και θα δώσουν προτεραιότητα στα αυτοκίνητα των ομάδων που θα λάβουν μέρος σε εκδηλώσεις στα μέσα του έτους όπως οι 24ωροι αγώνες του Dubai και της Daytona, καθώς και τις 12 ώρες του Bathurst.
“Οι καθιερωμένοι πελάτες των GT4 και GT3 είναι πολύ ενθουσιώδεις με το αυτοκίνητο αλλά πάντα υπάρχουν κάποια ερωτήματα από όλους τους άλλους,” είπε αυτός.
“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δοκιμάσουμε και να φέρουμε περισσότερα αυτοκίνητα από αυτά που είχαμε με την M6.
“Πιστεύω ότι το αυξημένο ενδιαφέρον προέρχεται από το γεγονός ότι υπάρχουν νέοι κανονισμοί. Είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που βασίζεται στους νέους κανονισμούς. Ότι είναι καινούργιο είναι πάντα ενδιαφέρον (για τους πελάτες).”
“Υπάρχει ένα ποσοστό τύχης” όπου οι νέοι κανονισμοί ήρθαν την στιγμή του χρονοδιαγράμματος της M4 GT3
Ο Krack δήλωσε ότι το χρονοδιάγραμμα για το ντεμπούτο της M4 GT3 – θα έρθει στην έναρξη της χρονιάς με τους νέους κανονισμούς – ήταν ένας καλός προγραμματισμός και είχαμε αρκετά καλή τύχη.
“Υπάρχει ένα ποσοστό τύχης όπου οι κανονισμοί ήρθαν όταν ο κύκλος αναγνώρισης του M6 φτάνει στο τέλος τους (στο τέλος τους έτους),” είπε αυτός.
“Κάναμε στρατηγικό σχεδιασμό αλλά εάν η FIA αποφασίσει να θέσει τους κανονισμούς το 2023, τότε ίσως να έχουμε πρόβλημα.
“Θα έλεγα ψέματα εάν έλεγα ότι στρατηγικά είναι ένα αριστούργημα. Αλλά ήρθαν όλα μαζί.”
Όταν ρωτήθηκε για τους νέους κανονισμούς πόσο καλά εφαρμόζουν στην M4, ο Krack είπε ότι είχαν μεγάλη εμπειρία στην προσαρμογή της BMW και τα αυτοκίνητα παραγωγής με τους κανονισμούς των GT3 και GTE τα προηγούμενα χρόνια.
“Στην BMW δεν έχουμε σούπερ sports cars ως βασική γραμμή,” είπε αυτός. “Το ποσοστό των τροποποιήσεων που πρέπει να κάνουμε στα αυτοκίνητα είναι σημαντικό. Αυτό μπορείς να το κάνεις μόνο μέσω διαλόγου με την FIA.
“Με βάση τα αυτοκίνητα μας ήταν πιο περίπλοκο να φτιάξουμε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο GT από αυτό που έχουμε. Αλλά το έχουμε συνηθίσει. Το M8 είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, το M6 ήταν ένα τεράστιο αυτοκίνητο.
“Από αυτή την άποψη δουλεύει.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!