Ο επικεφαλής της Aston Martin, Otmar Szafnauer, δήλωσε πως η ομάδα του δεν πρόκειται να τα παρατήσει στη φετινή σεζόν αν και βρίσκεται αρκετά πίσω από τους high-rake αντιπάλους της.
Η Aston Martin και η Mercedes είναι οι δύο από τους μεγαλύτερους χαμένους σε χρόνο στο εναρκτήριο Grand Prix του Bahrain.
Και οι δύο ομάδες έχουν μονοθέσια που ακολουθούν τη low rake φιλοσοφία. Η συγκεκριμένη φιλοσοφία, σύμφωνα και με τον Toto Wolff, έχει πληγεί από τις αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς του 2021, με τα high rake μονοθέσια να βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση.
Για φέτος, η Formula 1 τροποποίησε τους κανονισμούς σχετικά με το πάτωμα των μονοθεσίων, αφαιρώντας ένα μικρό τριγωνικό τμήμα τους, μπροστά από τους πίσω τροχούς.
Η αλλαγή αυτή, η οποία έγινε με σκοπό να μειωθεί η παραγόμενη κάθετη δύναμη άρα και η πίεση που δέχονται τα ελαστικά της Pirelli, ώστε ελαστικά τριών ετών να μπορούν να ανταπεξέλθουν με τα φετινά μονοθέσια τα οποία εντός της χρονιάς είναι βέβαιο πως θα ανακτήσουν μέρος της χαμένης κάθετης δύναμής τους.
Η απόφαση αυτή λήφθηκε με γνώμονα την ασφάλεια. Οι χειρότερες επιπτώσεις της ωστόσο έπεσαν πάνω στην Aston Martin και τη Mercedes.
“Θεωρώ πως εκεί που είμαστε χαμένοι είναι στις αλλαγές των κανονισμών”, δήλωσε ο Szafnauer. “Φαίνεται πως τα low rake μονοθέσια έχουν χάσει περίπου ένα δευτερόλεπτο στον γύρο σε σχέση με τα high rake μονοθέσια”.
“Εάν δείτε σε όλο το grid, και μας συγκρίνετε με τη Mercedes, θα δείτε πως είμαστε ένα δέκατο πιο κοντά τους, αλλά όταν μας συγκρίνετε με high rake μονοθέσια, αυτά έχουν κερδίσει επτά με οκτώ δέκατα ή ακόμα και ένα δευτερόλεπτο στον γύρο”.
Η Aston Martin έφυγε με μόλις ένα βαθμό από το Bahrain, χάρη στη 10η θέση του Lance Stroll. Στον αντίποδα, ο νέος του teammate, Sebastian Vettel θα ήθελε να ξεχάσει το σαββατοκύριακο του γρήγορα.
Ο Szafnauer τόνισε πως η Aston Martin θα δουλέψει σκληρά ώστε να βελτιώσει το μονοθέσιο, ελπίζοντας να έχει ανακτήσει μέρος του χαμένου ρυθμού μέχρι την Πορτογαλία, που θα είναι ο τρίτος γύρος του Πρωταθλήματος.
Η ομάδα του Silverstone θα χρειαστεί να φέρει αναβαθμίσεις για την AMR21, εστιάζοντας παράλληλα και στο 2022 και τη νέα γενιά των μονοθεσίων, κάνοντάς τα όλα αυτά υπό ένα budget, το οποίο έχει και πλαφόν μάλιστα.
“Δεν έχουμε εγκαταλείψει τη φετινή χρονιά”, δήλωσε ο Szafnauer. “Έχουμε πράγματα που βρίσκονται σε φάση αεροσήραγγας και CFD, έτσι θα ξεκινήσουμε να τα φέρνουμε στην πίστα αρκετά σύντομα”.
“Άρα, είναι θέμα μείωσης της διαφοράς που μας επιβλήθηκε από τη FIA μέσα από τις αλλαγές των κανονισμών που έκανε για λόγους ασφάλειας”.
“Οι αλλαγές έγιναν στην πίσω περιοχή του πατώματος, γύρω από την περιοχή του ελαστικού, έτσι εκεί θα πρέπει να ξεκινήσουμε πρώτα για να βρούμε κάθετη δύναμη. Η πίσω κάθετη δύναμη είναι άρα αυτό που θέλουμε να βελτιώσουμε”.
“Με αυτές (τις αναβαθμίσεις) έρχεται περισσότερη ισορροπία, μπορείς να μεγαλώσεις τα επίπεδα κάθετης δύναμης στο εμπρός φτερό και να ελπίζεις πως το μονοθέσιο θα πετάει”.
“Ελπίζουμε πως όταν πάμε στο Portimao θα έχουμε ένα βελτιώσει το μονοθέσιο λίγο περισσότερο και θα δουλέψουμε σκληρά γι’ αυτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!