Ο Yuki Tsunoda εξήγησε την ιστορία που κρύβεται πίσω από τη πρώιμη χρήση του DRS κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Formula 1 στο Μπαχρέιν που βοήθησαν στην ενίσχυση του ρυθμού του.
Ο οδηγός της AlphaTauri εντυπωσίασε με τον δεύτερο καλύτερο χρόνο την τελευταία ημέρα των δοκιμών, έχοντας διαφορά μόλις 0,093 δευτερόλεπτα από την προσπάθεια του Max Verstappen.
Όμως, οι παρατηρητές και οι αντίπαλες ομάδες, είχαν επισημάνει ότι η απόδοση του Tsunoda βελτιώθηκε από τον ίδιο, χρησιμοποιώντας το DRS του πολύ νωρίτερα από το κανονικό – δίνοντάς του ένα πλεονέκτημα χρόνου στον γύρο και ταχύτητα στις ευθείες έναντι όλων των υπόλοιπων οδηγών.
Η επίσημη ζώνη DRS στο Μπαχρέιν ξεκινά 170 μέτρα από την έξοδο της τελικής γωνίας, αλλά ο Ιάπωνας είχε ανοίξει το πίσω του φτερό πριν από την ζώνη.
Αναλογιζόμενος γιατί συμβαίνει αυτό, ο Tsunoda είπε ότι η διαχείριση του συστήματος DRS άλλαξε την τελευταία ημέρα, που σημαίνει ότι ήταν ενεργό εκτός της επίσημης ζώνης.
Ενώ τις προηγούμενες μέρες πατώντας το κουμπί νωρίς δεν θα είχε ενεργοποιήσει το DRS έξω από τη ζώνη, την τελευταία ημέρα μπορούσε να το έκανε.
Μιλώντας πριν από τη έναρξη της σεζόν, που ανοίγει το Grand Prix του Μπαχρέιν, ο Tsunoda είπε: “Συνήθως, ακόμη και σε δοκιμές, όπως και στον αγώνα, δεν θα πρέπει να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε (το DRS) χωρίς να περάσουμε τη γραμμή ενεργοποίησης. Αλλά στην περίπτωσή μου, μπόρεσα να το χρησιμοποιήσω, και σκεφτόμουν ότι session ξεκίνησε έτσι.
“Δεν το άνοιξα νωρίς μόνο για να πάρω χρόνο, δεν είχα κακές προθέσεις. Αλλά αν είσαι σε θέση να το χρησιμοποιήσεις, ίσως να το χρησιμοποίησες, έτσι; Υπέθεσα ότι και οι άλλοι οδηγοί έκαναν το ίδιο πράγμα.”
Ακόμη πρόσθεσε ότι: “Λέγοντας αυτό, το χρησιμοποίησα μόνο περίπου 50 μέτρα νωρίτερα, και από την άποψη του χρόνου γύρου νομίζω ότι άξιζε μόνο δύο ή τρία δέκατα. Δεν ήταν μεγάλη διαφορά όπως έξι ή επτά δέκατα του δευτερολέπτου. Δεν αλλάζει το γεγονός ότι το χρησιμοποίησα νωρίς”.
Ακόμα και χωρίς την ενίσχυση του DRS, η AlphaTauri είχε ενθαρρυντικές δοκιμές, με το νέο μονοθέσιο, AT02 να δείχνει γρήγορο και αξιόπιστο κατά την διάρκεια των τριών ημέρων.
Αλλά ο Tsunoda πιστεύει ότι το μονοθέσιο θα είναι πραγματικά πολύ καλά ισορροπημένο, γεγονός που καθιστά δύσκολο να γυρίσει το μπροστινό μέρος τόσο επιθετικά όσο θα ήθελε.
“Όσον αφορά το αν [το μονοθέσιο] είναι εύκολο ή δύσκολο να οδηγηθεί, η AT02 είναι πολύ σταθερή και μπορεί να είναι δύσκολο να στρίψεις σωστά”, είπε.
“Η πίσω λαβή είναι πολύ ισχυρή, οπότε δυσκολεύεται να γυρίσει το μπροστινό μέρος. Έτσι, αν δεν γυρίσετε ομαλά, τα μπροστινά ελαστικά φθείρονται σύντομα και δεν γλιστρούν. Γι’ αυτό πρέπει να γυρίσουμε τόσο ομαλά”.
“Με το Verstappen, το μονοθέσιο περιστρέφεται σωστά όταν η γωνία διεύθυνσης είναι μεγάλη, έτσι δεν είναι; Νομίζω ότι είναι καλό να έχουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο και σε κάποιο βαθμό είναι ευκολότερο να κάνεις μια καλή στιγμή όταν έχεις κάποια αστάθεια. Υπάρχουν κάποια πράγματα όπως αυτό, οπότε δεν ξέρω ακόμη (τη σχετική απόδοση σε σύγκριση με την Red Bull)”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!