Αν και η φετινή McLaren παρουσιάζει μια θεμελιώδη διαφορά, έχοντας έναν εντελώς νέο κινητήρα κάτω από το κάλυμμά της, πολλοί δυσκολεύτηκαν να βρουν τις εξωτερικές διαφορές του φετινού μονοθεσίου με την MCL35.
Με μια πιο προσεκτική ματιά στις λεπτομέρειες της MCL35M, του μονοθεσίου της ομάδας για το 2021, μπορούν να γίνουν αντιληπτές ορισμένες εντυπωσιακές αλλαγές. Στη McLaren ελπίζουν πως οι αλλαγές αυτές θα της επιτρέψουν να γεφυρώσει ακόμα περισσότερο τη διαφορά με Mercedes και Red Bull.
Οι Giorgio Piola και Matt Somerfield, για λογαριασμό του Motorsport.com έκαναν μια σύγκριση ανάμεσα στην MCL35 και την MCL35M, αναγνωρίζοντας τα δέκα πράγματα που τις ξεχωρίζουν.
Αυτά, είναι:
- Στο Mugello πέρυσι, η McLaren έφερε νέο εμπρός ρύγχος, ακολουθώντας μια φιλοσοφία που χρησιμοποιείται κυρίως από τη Mercedes και πλέον την υιοθετούν όλο και περισσότερες ομάδες. Η MCL35M εξακολουθεί να διατηρεί αυτό το νέο σχέδιο, με την cape όπως και τα turning vanes να έχουν τροποποιηθεί για καλύτερη ροή του αέρα κάτω από το μονοθέσιο.
- Κατά τη διάρκεια του 2020, η McLaren έκανε αρκετές αλλαγές στο σύμπλεγμα των barge boards και στα πλαϊνά του μονοθεσίου (sidepod deflectors). Πολλά απ’ αυτά μπορούν να φανούν στον φετινό σχεδιασμό. Η σύγκριση που υπάρχει στα δύο μονοθέσια από τις κατόψεις δεν λέει όλη την αλήθεια, αλλά μπορούμε να πούμε πως καθώς η McLaren φέρνει αλλαγές για τον πρώτο αγώνα, στον ορίζοντα θα φαίνονται και επιπλέον αλλαγές, πριν καν το μονοθέσιο εμφανιστεί στην πίστα.
- Η κίτρινη γραμμή στην εικόνα δείχνει πόσο πιο στενά είναι τα sidepods της MCL35M σε σχέση με την περσινή χρονιά. Η McLaren έκανε μεγάλη προσπάθεια να “αδυνατίσει” όσο περισσότερο γίνεται τη συγκεκριμένη περιοχή, ώστε να βελτιωθεί η ροή του αέρα γύρω από το μεσαίο τμήμα του μονοθεσίου.
- Η M12 μονάδα ισχύος της Mercedes-AMG έχει διαφορετικές απαιτήσεις για ψύξη σε σχέση με τον E-Tech 20 της Renault. Ως συνέπεια, μαζί με αναδιάταξη των ψυγείων και των σχετικών βοηθητικών συστημάτων, το κύκλωμα ψύξης έπρεπε να τροποποιηθεί. Τα πάνελ ψύξης πίσω από το cockpit είναι μεγαλύτερα από ποτέ, έχουν ωστόσο διαμορφωθεί ώστε να ταιριάζουν στο σχήμα των sidepods τα οποία πλέον έχουν πιο απότομη γεωμετρία. Την ίδια ώρα, Ο αεραγωγός πάνω από το κεφάλι των οδηγών έχει διαμορφωθεί εκ νέου μαζί με τη γεωμετρική διαμόρφωση εντός του. Η κατώτερη είσοδος δεν χρειαζόταν να είναι τόσο μεγάλη πλέον, σε σχέση με τον κινητήρα της Renault. Αυτό επέτρεψε στη McLaren να διαμορφώσει τον αεραγωγό αυτό σε στυλ οβάλ, στα πρότυπα της Mercedes.
- Ο συνολικός σχεδιασμός των sidepods, συμπεριλαμβάνοντας το φούσκωμα στα μέσα του τμήματος αυτού πάνω στην επιφάνειά του, έχει αναδιαμορφωθεί ώστε να επωφελείται από τη διαφορετική αρχιτεκτονική του κινητήρα. Κάτι τόσο απλό, όσο μια διαφορετική τοποθέτηση για τις εξατμίσεις μπορεί κάνει σημαντική διαφορά στο πόσο μικρό μπορεί να είναι το κάλυμμα και να προσαρτηθεί γύρω από τη μονάδα.
- Το σχέδιο του πατώματος είναι σημαντικά διαφορετικό σε σχέση με το 2021. Το διαγώνιο κόψιμο στο πάτωμα είναι μια απαίτηση των νέων κανονισμών, με την πρόθεση να μειώσει περίπου κατά 10% την κάθετη δύναμη.
- Οι πλήρως εγκλεισμένες οπές στα εξωτερικά 100 mm του πατώματος που είχαν γίνει συνηθισμένο χαρακτηριστικό για τα μονοθέσια από το 2017, έχουν πλέον απαγορευτεί για το 2021. Αυτή η αλλαγή περιλαμβάνει οπές στο πάτωμα στο εμπρός μέρος του που έχουν χρησιμοποιηθεί ώστε να στηθούν οι ροϊκές δομές που “μονώνουν” την άκρη του πατώματος.
- Το διαγώνιο κόψιμο στο πάτωμα θα έχει δραματικές συνέπειες στο πως οι αεροδυναμιστές θα διαχειριστούν τον βρώμικο αέρα που δημιουργείται από τα πίσω ελαστικά και τις συνέπειες αυτού στον διαχύτη. Οι ομάδες θα κάνουν αλλαγές στις άκρες του πατώματος ακριβώς μπροστά από το ελαστικό ώστε να προσπαθήσουν να επηρεάσουν αυτό το κομμάτι, όπως δείχνουν και οι προσπάθειες της McLaren.
- Η προηγούμενη γενιά του πατώματος και των κανονισμών γύρω απ’ αυτό έδωσαν περιθώριο στους σχεδιαστές να χρησιμοποιήσουν συνδυασμούς κενών, πλήρων εγκλεισμένων οπών και πτερυγίων ώστε να επηρεάσουν τη ροή γύρω από το πίσω ελαστικό. Αυτές πλέον οι επιλογές είναι διαθέσιμες.
- Με σκοπό να εγκλειστεί σωστά ο κινητήρας της Mercedes, το μεταξόνιο του μονοθεσίου έχει αυξηθεί ελάχιστα. Αυτό θα έχει επίπτωση στις αναρίθμητες πλευρές της συμπεριφοράς του μονοθεσίου, συμπεριλαμβάνοντας την κινηματική της ανάρτησης και την αεροδυναμική. Όπως γνωρίζουμε, ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει φανεί επωφελές για τη Mercedes τα τελευταία χρόνια, έτσι δεν υπάρχει λόγος αυτό να μη λειτουργήσει για τη McLaren, εάν συνεχίσει να χρησιμοποιεί λίγο μεγαλύτερο rake.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!