Η νέα εποχή της Formula 1, η οποία περιλαμβάνει το πλαφόν στα κόστη και αλλαγές στη δομή διακυβέρνησης του αθλήματος ευνοούν τη McLaren, σύμφωνα με τον Zak Brown.
Το 2021 θα είναι η πρώτη χρονιά στην ιστορία του αθλήματος που θα ρυθμίζεται το πόσα μπορεί να ξοδέψει μια ομάδα, περιορίζοντας το ποσό αυτό στα 145 εκατ. $, ως μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για ένα πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα.
Δουλειά γίνεται επίσης από τη F1 και πάνω στην αναθεώρηση της κυβερνητικής διαρρύθμισης φέτος, υπό τη νέα Συμφωνία Ομονοίας, η οποία φέρεται πως δημιούργησε μεγαλύτερη πολιτική ισοτιμία ανάμεσα στις ομάδες.
Η McLaren βρίσκεται υπό μια σταθερή άνοδο στο grid της Formula 1 τα τελευταία χρόνια, τερματίζοντας 3η στο περσινό πρωτάθλημα. Φέτος, δείχνει έτοιμη να εκμεταλλευτεί το πλαφόν στα budget και να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική για το μέλλον.
Ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, είναι σίγουρος πως οι αλλαγές στη Formula 1 πρόκειται να λειτουργήσουν προς όφελος της ομάδας, ενισχύοντας παράλληλα και τη συνολική ανταγωνιστικότητα των ομάδων.
“Η νέα εποχή της Formula 1 κουμπώνει τέλεια προς όφελός μας”, σχολίασε στο Motorsport.com ο Brown.
“Το πλαφόν στα budget, έπρεπε να μειώσουμε λίγο τα έξοδά μας, αλλά όχι στο ίδιο επίπεδο όπως οι άλλες τρεις ομάδες (ενν. Mercedes, Ferrari, Red Bull) που μας ξεπερνούν στα έξοδα σημαντικά”.
“Η διακυβέρνηση είναι καλύτερη, δίνει περισσότερη δύναμη στη Formula 1 και τη FIA, αντίθετα με τις ομάδες, επειδή οι ομάδες με την πολιτική τους ισχύ, στο προηγούμενο μοντέλο διακυβέρνησης, ήταν σε θέση να διαμορφώνουν τα πράγματα με βάση τη δική του ατζέντα. Θεωρώ πως αυτό πλέον εξουδετερώθηκε”.
“Η κατανομή των εσόδων δεν άλλαξε πολύ για μας, αλλά πρόκειται να κάνει το άθλημα πιο ανταγωνιστικό. Ενώ τώρα έχουμε τη δυνατότητα να είμαστε μια μεγάλη ομάδα, καθώς θα λειτουργούμε στο πλαφόν, έχει επίσης αυξηθεί και ο ανταγωνισμός από πίσω μας”.
“Έχουμε πλέον μια καλύτερη ευκαιρία να φτάσουμε τις ομάδες μπροστά μας, αλλά θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί”.
Οι Mercedes, Ferrari και Red Bull αναγκάστηκαν να μειώσουν σε σημαντικό βαθμό το budget τους, ως αποτέλεσμα του καπέλου που μπήκε. Ωστόσο, η πλειοψηφία των ομάδων λειτουργούν ήδη υπό το όριο των 145 εκατομμυρίων.
Ο Brown δήλωσε ενθουσιασμένος που το grid πλέον θα παλεύει σε ένα πιο ισότιμο επίπεδο, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για εκπλήξεις και μεγαλύτερη εναλλαγή στην κορυφή του grid.
“Επί της ουσίας, έχουμε έξι ή επτά ομάδες που όλες θα λειτουργούν ακριβώς στο πλαφόν”, σχολίασε ο Αμερικάνος.
“H AlphaTauri έχει πολύ καλή χρηματοδότηση. Έχουν γενικά χαμηλό προφίλ, αλλά δεν πιστεύω πως τους λείπουν οι πόροι Ξεκάθαρα ο Lawrence Stroll επενδύει πολλά λεφτά στην ομάδα του. Μετά έχουμε τη Renault, που πιστεύω πως είναι στο επίπεδό μας”.
“Έχουμε επτά ομάδες που πιστεύω πως όλες παίζουν με το ίδιο μέγεθος, και εάν θέλετε, θεωρώ πως αυτό είναι εξαιρετικό. Όχι μόνο πιστεύω πως έχουμε καλύτερη ευκαιρία να είμαστε πρώτοι ή δεύτεροι στο μέλλον, αλλά πρόκειται για έναν αγώνα επτά ομάδων”.
“Πραγματικά δεν θεωρώ πως μπορούμε να ξεγράψουμε κάποιον. Αλλά και πάλι, αυτό είναι καλό για το άθλημα. Ελπίζω πως αυτό που θα έχουμε είναι περισσότερο ένα είδος πρωταθλήματος όπως τα IndyCar, όπου οι μεγάλες ομάδες είναι αυτές που εξακολουθούν να κατακτούν πρωταθλήματα στο τέλος της ημέρας, αλλά αγώνες κερδίζουν κι άλλες ομάδες”.
“Θα ήταν εξαιρετικό εάν τρεις με τέσσερις αγώνες σου έδιναν το πρωτάθλημα και όχι 14”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!