Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Jame Allison, δήλωσε πως η ομάδα δούλευε από το 2017 ώστε να δημιουργήσει την φετινή, κυριαρχική W11.
Τα ασημί βέλη έχουν κυριαρχήσει στη Formula 1 από το 2014, κερδίζοντας κάθε Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών έκτοτε, αν και η φετινή κυριαρχία της W11 έχει φτάσει σε άλλο επίπεδο.
Με το ταχύτερο και ίσως το πιο ολοκληρωμένο μονοθέσιο στην ιστορία της Formula 1, ο Lewis Hamilton κατάφερε να κατακτήσει τον 7ο Παγκόσμιο Τίτλο του, μπροστά από τον Lewis Hamilton, ενώ το άθροισμα των βαθμών των οδηγών της Mercedes, ήτοι 573 βαθμοί, τους έδωσε και το 7ο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών τους σε 7 χρόνια, 254 βαθμούς μπροστά από τη 2η Red Bull.
Συγκεκριμένα, η W11 εξάλειψε τις παραδοσιακές δυσκολίες της Mercedes στις χαμηλές στροφές, ωστόσο το θέμα αυτό, η ομάδα άρχισε να το ελέγχει ήδη από το 2017.
“Η εξάλειψη της αδυναμίας αυτής δεν έγινε μόνο τον περασμένο χειμώνα”, δήλωσε ο Allison στο Auto Motor und Sport.
“Το δουλεύαμε από το 2017. Η Mercedes του 2017 ήταν εντυπωσιακή στις γρήγορες στροφές, αλλά λίγο απογοητευτική στις αργές. Ήταν μια σταδιακή διαδικασία ώστε να φτάσουμε στο σημείο που είμαστε τώρα”.
“Ήδη, το μονοθέσιο του 2019 ήταν πολύ ισορροπημένο σε όλα τα είδη των στροφών στον αγώνα. Το κλειδί ήταν να κατανοήσουμε πώς εξελίσσεται η πρόσφυση του ελαστικού στην άσφαλτο ανάλογα με το είδος της ασφάλτου, την κάθετη δύναμη, τη θερμοκρασία του ελαστικού και τη σύνθεση της γόμας”.
“Η κάθετη δύναμη προέρχεται από την αεροδυναμική, τη μάζα του μονοθεσίου, τη μεταφορά του βάρους, το πώς ρυθμίζονται τα ελατήρια, οι βραχίονες και οι αποσβεστήρες. Η αεροδυναμική ποτέ δεν παραμένει ίδια. Εξαρτάται από τη θέση του μονοθεσίου. Το πώς στρίβει και κυλά στις στροφές, πώς τείνει προς τα εμπρός και προς τα πίσω, πόσο πολύ οι εμπρόσθιοι τροχοί είναι στραμμένοι πως τα μέσα (toe angle), την απόσταση από το έδαφος”.
“Αυτή η μήτρα είναι η βάση για τον αεροδυναμικό χάρτη. Δείχνει πώς η αεροδυναμική στο εμπρός και το πίσω μέρος αλλάζει, καθώς το μονοθέσιο περνά από μια στροφή. Το κόλπο είναι πάντα να διατηρείς την κάθετη δύναμη όσο πιο ψηλά γίνεται σε μια στροφή. Σε αυτό εστιάζαμε τα τελευταία τρία χρόνια”.
“Βρήκαμε έναν τρόπο με τον οποίο η αεροδυναμική πλατφόρμα δουλεύει έτσι ώστε τα ελαστικά να είναι ικανοποιημένα, τα μπροστά να μην φθείρονται πριν τα πίσω και αντίθετα. Αυτό μας βελτίωσε στις αργές στροφές και εκεί βρίσκεται ο περισσότερος χρόνος γύρου που βρήκαμε”.
“Τι παραχωρήσαμε όμως γι’ αυτό; Τη μέγιστη κάθετη δύναμη στις γρήγορες στροφές σε πίστες όπου το αεροδυναμικό φορτίο πέφτει στα εμπρός ελαστικά. Δεν πετάμε σε αυτές τις συνθήκες όπως συνηθίζαμε, αλλά και πάλι είμαστε αρκετά καλοί”.
Έτσι, ήταν η W11 η τελειότητα της Formula 1; Δεν μπορεί να υπάρχουν ακόμα αδυναμίες…
Σε αυτό, ο Allison απάντησε: “Περισσότερη κάθετη δύναμη, περισσότερη ισχύ, λίγο καλύτερη ισορροπία ανάμεσα σε ρυθμό κατατακτηρίων και αγώνα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!