Ο Max Verstappen έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο δοκιμών για το GP του Άμπου Ντάμπι, με τον Hamilton να επανέρχεται πίσω από την W11 κάνοντας 5ο χρόνο.
Στις 11:00 Ώρα Ελλάδος, το φως στο pitlane έγινε πράσινο, με τους πρώτους οδηγούς να κάνουν την εμφάνισή τους. Ανάμεσα σε αυτούς και οι Mick Schumacher και Lewis Hamilton. Ο Γερμανός συμμετέχει στην πρώτη περίοδο δοκιμών με τη Haas, ενώ ο Βρετανός προσπαθεί να βρει τα πατήματά του μετά την απουσία του από το προηγούμενο GP στο Sakhir. Ακόμα μια έκτακτη συμμετοχή στις δοκιμές αυτές ήταν και αυτή του Robert Kubica, πίσω από το τιμόνι της Alfa Romeo.
Λίγο αργότερα όμως, ο παγκόσμιος πρωταθλητής επανήλθε στα pits, λόγω προβλήματος στην W11 του η οποία έδειχνε πως φρέναρε χωρίς ο Βρετανός να πατά το πεντάλ του φρένου. Το πλήρωμα της Mercedes “έπεσε” πάνω στο μονοθέσιο του Hamilton με σκοπό να επιδιορθώσει όσο πιο γρήγορα γινόταν τη ζημιά, καθώς ήταν επιτακτική η ανάγκη ο Βρετανός να κάνει αρκετούς γύρους στη διαδικασία, προκειμένου να συνηθίσει πάλι σε αγωνιστικές συνθήκες.
Με τα πρώτα 20 λεπτά να έχουν περάσει στη διαδικασία, πρώτο χρόνο είχε ο Valtteri Bottas, με 1:39.313, ωστόσο ακόμα δεν υπήρχε διάθεση για να πέσουν οι χρόνοι, με τους οδηγούς να προσπαθούν να εγκλιματιστούν στην πίστα.
Κάπου εκεί, ήρθε και η εγκατάλειψη του Daniel Ricciardo, η υβριδική μηχανή του οποίου ξαφνικά νέκρωσε στο τέλος της πρώτης μεγάλης ευθείας, σύνηθες φαινόμενο στους τελευταίους αγώνες κάθε χρονιάς, με τις ομάδες να βάζουν στις δοκιμές γηρασμένους κινητήρες. Αργότερα, έγινε γνωστό από τη Renault πως η εγκατάλειψη του Αυστραλού οφειλόταν σε πρόβλημα στην πίεση καυσίμου.
Ricciardo: “Okay, I have a problem”
He’s had to park up his Renault with what initially looks like a throttle issue#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/pVS7DLXMoz
— Formula 1 (@F1) December 11, 2020
Κάπου εκεί φάνηκε και περίπου πόσο θα πέσουν οι χρόνοι, με τον Bottas μέσα στα επόμενα 5 λεπτά να κατεβάζει τον χρόνο του κατά σχεδόν 2 δευτερόλεπτα, ωστόσο με τη μαλακή γόμα και με χαμηλό φορτίο καυσίμου.
Την ίδια ώρα, οι περισσότεροι οδηγοί έτρεχαν με τη σκληρή και τη μέση γόμα, πιο κοντά σε προσομοιώσεις αγώνων. Σε αυτό, συνέβαλλε και η ώρα των δοκιμών, η οποία δεν είναι ίδια με αυτές των κατατακτηρίων και του αγώνα, όπου έχει επέλθει δύση ηλίου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν άλλες θερμοκρασίες στο οδόστρωμα και την ατμόσφαιρα.
30 λεπτά μετά την εμφάνιση του προβλήματος του Hamilton, οι μηχανικοί της Mercedes επιδιόρθωσαν τη ζημιά στην W11 του Βρετανού, ο οποίος άμεσα βγήκε στην πίστα για να μπει σε αγωνιστικό κλίμα.
Με την ώρα να περνά, άρχισαν να εμφανίζονται περισσότεροι οδηγού με τη μαλακή γόμα, καθώς μέχρι τότε κανείς δεν είχε απειλήσει τον χρόνο του Φινλανδού, με τον Verstappen να βρίσκεται 1,1 δευτ. πίσω του, στη 2η θέση και τις Racing Point στο 3-4 με τους Perez και Stroll.
Ευθύς αμέσως ο Ocon έκανε 2ο χρόνο, με τον Verstappen κάπου εκεί να ξεκινά τη δική του γρήγορη προσπάθεια, η οποία τον έφερε για 34 χιλιοστά μπροστά από τον Bottas. Ο Ολλανδός φαινόταν να κερδίζει στο πρώτο και τρίτο κομμάτι της πίστας, όπου κυριαρχούν οι καμπές, ενώ στο μεσαίο κομμάτι, που υπάρχουν οι δύο μεγάλες ευθείες της πίστας, οι κινητήρες της Mercedes έκαναν τη διαφορά.
Άλλος οδηγός δεν κατάφερε να βρεθεί κοντά στους χρόνους των Verstappen και Bottas. Στην προσπάθειά του να τους προσεγγίζει, ο Alex Albon είχε τετακέ στο chicane μετά την δεύτερη πίσω ευθεία, από το οποίο ωστόσο δεν αποκόμισε ζημιά, συνεχίζοντας κανονικά τις προσπάθειές του.
? Alex Albon ?
He gets his entry into Turn 11 wrong, and he’s sent spinning through 12. But his car is okay and he’s back running#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/mk6N4KnMqv
— Formula 1 (@F1) December 11, 2020
Καθώς η διαδικασία έφτανε προς τα τελικά της στάδια, δεν υπήρχε πρόθεση να πέσουν περαιτέρω οι χρόνοι. Η γόμα με το κόκκινη σιρίτι αντικαταστάθηκε από κίτρινο και άσπρο, με τους χρόνους να ανεβαίνουν πάνω από το 1:40, γεγονός που έδειχνε ξεκάθαρα τη μεταστροφή του ενδιαφέροντος σε μεγάλα stint, κοντά σε συνθήκες αγώνα.
Κάπως έτσι, στις 12:30 Ώρα Ελλάδος έπεσε η καρό σημαία στη διαδικασία. Πλέον οδηγοί και ομάδες προετοιμάζονται για τη 2η περίοδο δοκιμών όπου οι χρόνοι αναμένονται να πέσουν ακόμα περισσότερο.
Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται η κατάταξη των χρόνων των οδηγών στο FP1.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!