Στα μπουλόνια των τροχών βρήκε η Ferrari την αιτία για τα αργά pitstop της, τα οποία έχουν επηρεάσει την ομάδα σε πολλούς αγώνες φέτος.
Σαν να μην ήταν αρκετά για τη Ferrari φέτος ο ανίσχυρος κινητήρας και τα ελλείματα του μονοθεσίου της, η Scuderia φέτος έπρεπε να ζήσει και με τα συχνά πολύ αργά pitstops.
Τελευταίο, και χαρακτηριστικό, παράδειγμα είναι αυτό στο Grand Prix του Sakhir, όπου ο Sebastian Vettel έπεσε και πάλι θύμα, χάνοντας στα δύο pitstop που έκανε συνολικά 5 δευτερόλεπτα, με τους μηχανικούς να δυσκολεύονται να αλλάξουν τα ελαστικά του γρήγορα.
Γενικά, η φετινή χρονιά ήταν βουτηγμένη στη μετριότητα για την ιταλική ομάδα, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα τερματίσει 6η στο φετινό Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, κάτι που απομένει να επιβεβαιωθεί μετά τον τελευταίο αγώνα, αυτό το Σαββατοκύριακο στο Άμπου Ντάμπι.
Τα pitstops δεν είναι ο μόνος λόγος που οδήγησαν την ομάδα σε αυτή τη θέση, αλλά σίγουρα είναι ένας τομέας στον οποίο η Ferrari θα θέλει να βελτιωθεί το 2021, και έχουν βρει πλέον ένα συγκεκριμένο λόγο για την υστέρησή τους σε αυτό το κομμάτι.
“Είναι αλήθεια πως ο αριθμός των pitstop μας που βρίσκεται πάνω από τα 3,5 δευτ. είναι πολύ υψηλός για τα πρότυπα της Scuderia”, δήλωσε ο Diego Ioverno, μηχανικός οχήματος της Ferrari στο Autosport.
“Αλλά τις περισσότερες φορές υπήρχαν μη βέλτιστα pitstop, και αυτό οφειλόταν σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, που είχε να κάνει με τα μπουλόνια”.
“Το πέλμα δεν είναι αρκετά δυνατό, έτσι το παξιμάδι έχει ξεφτίσει πολλές φορές. Είναι ένα πρόβλημα αξιοπιστίας πάνω στο οποίο δουλεύουμε σκληρά ώστε να το επιδιορθώσουμε για του χρόνου”.
“Όταν τα παιδιά νιώθουν, έστω και υποσυνείδητα, πως χρησιμοποιούν ένα εξάρτημα που βρίσκεται κοντά σε κίνδυνο αστοχίας, με ένα περιθώριο λάθους πολύ μικρό αναφορικά με την χρήση του πιστολιού βιδώματος, τότε αυτό έχει αρνητικό αποτέλεσμα στην όλη διαδικασία”.
“Αυτό μπορεί να γίνε αντιληπτό από το γεγονός πως για εμάς, ένας μέσος χρόνος για ένα καλό pitstop είναι 2,73 δευτερόλεπτα, το οποίο σημαίνει πως υπάρχει περιθώριο βελτίωσης και σ’ αυτό το κομμάτι επίσης”.
Ο Ioverno εξήγησε επίσης πως το πλήρωμα pitstop της Ferrari είναι “σχετικά νέο” ως μέρος της συνεχιζόμενης προσπάθειας της ομάδας να αναδομηθεί και να ανασυνταχθεί, κάτι που θα απαιτήσει κάποιο χρόνο ώστε όλα τα κομμάτια να “κουμπώσουν”.
“Είναι ξεκάθαρο, έτσι, πως χρειάζεται λίγος παραπάνω χρόνος ώστε όλοι όσοι εμπλέκονται στο pitstop να δέσουν”, εξήγησε ο Ioverno.
“Δεν υπάρχει άλλο άθλημα που απαιτεί τέτοιο τέλειο συγχρονισμό για πάνω από 20 άτομα. Γι’ αυτό οι καλύτερες ομάδες είναι αυτές που χρησιμοποιούν το ίδιο πλήρωμα για αρκετά χρόνια”.
“Έτσι, πέρα από την αξιοπιστία, πρέπει επίσης να δουλέψουμε και σ’ αυτό το κομμάτι, τόσο μέσω συγκεκριμένων προπονητικών διαδικασιών, όσο και σωματικής και ψυχολογικής προπόνησης. Αυτό θα είναι άλλη μια προτεραιότητα για τον χειμώνα, ως μέρος της προετοιμασίας για το 2021”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!