Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA ανακοίνωσε ένα πιο απλό σύστημα κατατακτήριων για την χρονιά 2021, απορρίπτοντας το σύστημα που βασιζόταν στον γενικό μέσο όρο των χρόνων και από τους δύο οδηγούς.
Το Motorsport.com αποκάλυψε τον Σεπτέμβριο ότι το WEC δουλεύει για την αναβάθμιση του τρόπου με τον οποίο καθορίζεται το αρχικό grid αποφασίζοντας να ακολουθήσει το επιτυχημένο νέο σύστημα της Hyperpole για το 2020 στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans.
Αν και το WEC δεν υιοθετεί ακριβώς την ίδια προσέγγιση για τους μικρότερους αγώνες, αποκάλυψε μία νέα μορφή όπου ο ταχύτερος γύρος θα γίνεται από έναν οδηγό ανά αυτοκίνητο και θα χρησιμοποιείται για τον καθορισμό του στο grid.
Θα υπάρχουν δύο διαφορετικές περίοδοι 10 λεπτών για τα αυτοκίνητα Hypercar/LMP2 και τα αυτοκίνητα της κατηγορίας GTE, και θα είναι υποχρεωτικό για όλες τις ομάδες της GTE-Am να προκριθούν με έναν οδηγό κατηγορίας Bronze.
Με αυτό θα αντιμετωπιστούν κάποια ζητήματα που είχαν προκύψει από το προηγούμενο σύστημα, που βασιζόταν στους συνολικούς χρόνους και των δύο οδηγών ανά αυτοκίνητο και θεωρήθηκε από πολλούς πολύ περίπλοκο.
Το WEC είχε χρησιμοποιήσει τους συνολικούς χρόνους στις κατατακτήριες από το δεύτερο έτος του πρωταθλήματος το 2013, αν και αρχικά είχαν ληφθεί συνολικά τέσσερις γύροι, που όριζαν δύο οδηγοί.
Αυτό στην συνέχεια τροποποιήθηκε το 2015 όταν εισήχθη το παρών τρέχον σύστημα που βασίζεται σε ένα γύρο από δύο οδηγούς.
Το WEC έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το σύστημα της Hyperpole θα παραμείνει για το Le Mans, το οποίο θα επιστρέψει στην αρχική του ημερομηνία τον Ιούνιο μετά την αναβολή του για τον Σεπτέμβριο λόγο της πανδημίας του κορονοϊού.
Η νέα μορφή της Hyperpole χωρίζει ουσιαστικά τις κατατακτήριες σε δύο περιόδους, με τα έξι ταχύτερα αυτοκίνητα από κάθε κατηγορία να επιστρέφουν στην πίστα για τον τελικό, 30 λεπτά μονομαχίας για την pole position.
Σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα του Le Mans, το βασικό σύστημα των κατατακτήριων πρόκειται να διεξαχθεί μέχρι τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, με την Hyperpole να λαμβάνει μέρος της επόμενη ημέρα στις 21:00 μ.μ.
Ωστόσο, με το Le Mans να τρέχει με ένα περικομμένο πρόγραμμα φέτος, η πρώτη περίοδος πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη το απόγευμα και η Hyperpole το επόμενο πρωί.
Δεν είναι σαφές ποια ημέρα θα πραγματοποιηθεί η περίοδος της Hyperpole το επόμενο έτος, με το WEC να σημειώνει σε μία δήλωση ότι “οι ελεύθερες δοκιμές και οι κατατακτήριες έχουν αναθεωρηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις των αγωνοδικών” και για αυτό το γεγονός μειώθηκε σε 10 μέρες από δύο εβδομάδες.
Το WEC επιβεβαίωσε ότι οι παραδοσιακές δοκιμές του Le Mans θα επιστρέψουν μετά την ακύρωση τους την φετινή χρονιά, με την ημέρα αυτή να είναι η Κυριακή πριν από την αγωνιστική εβδομάδα.
Η σειρά επίσης ανακοίνωσε ότι δεν θα προχωρήσει με τον μη δημοφιλή κανονισμό που ορίζει έναν οδηγό κατηγορίας Bronze και έναν οδηγό κατηγορίας Silver σε κάθε πλήρωμα της LMP2.
Αντ’ αυτού, θα υπάρχει μία ξεχωριστή κατάταξη για οποιαδήποτε ομάδα επιλέξει εθελοντικά να αγωνιστεί με έναν οδηγό κατηγορίας Bronze, και το πλήρωμα που θα τερματίσει υψηλότερα στις LMP2 και GTE-Am θα βρίσκεται στο βάθρο της κατηγορίας μετά από κάθε αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!