Σύμφωνα με τον Lewis Hamilton, η Mercedes έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει μια από τις μακροπρόθεσμες αδυναμίες της, αυτή με το μεγάλο μεταξόνιο του μονοθεσίου της, το οποίο έκανε την περιστροφή πιο δύσκολη.
Η γερμανική ομάδα διαφοροποιήθηκε από τις άλλες ομάδες, επιλέγοντας να έχει ένα μεγάλο μεταξόνιο κατά την πρόσφατη αλλαγή κανονισμών.
Την ώρα που το μήκος του μονοθεσίου δίνει καλύτερες ευκαιρίες για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, καθώς υπάρχει περισσότερη επιφάνεια πάνω στο μονοθέσιο για να επιδράσει η ροή του αέρα, παράλληλα κάνει το μονοθέσιο λιγότερο ευκίνητο στις στροφές, όπως αντίπαλοι με κοντύτερα μονοθέσια, όπως η Red Bull.
Ενώ η Mercedes πίστευε για καιρό πως το concept του μακριού μονοθεσίου είναι το σωστό μονοπάτι για τους συγκεκριμένους κανονισμούς, προσπάθησε να επιλύσει την αυξανόμενη δυσκολία των οδηγών της στο να στρίψουν τα μονοθέσια στις στροφές.
Ο Hamilton δήλωσε πως έμεινε έκπληκτος με το ότι άλλες ομάδες δεν ακολούθησαν τη φιλοσοφία της Mercedes, ειδικά τώρα που η ομάδα έκανε αλλαγές μέσα στο χειμώνα στη W11, οι οποίες βοήθησαν να εξαλειφθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα.
“Με το μονοθέσιο της περασμένης χρονιάς, για παράδειγμα, είχαμε το πιο μακρύ μονοθέσιο”, δήλωσε ο Βρετανός. “Ήταν σίγουρα έκπληξη για εμάς να βλέπουμε πως καμία από τις άλλες ομάδες δεν επέλεξε να ακολουθήσει τη φιλοσοφία του μακρύτερου μονοθεσίου”.
“Δεδομένου ότι είναι μακρύ το μονοθέσιο, έχει προφανώς πολλή κάθετη δύναμη, αλλά δεν είναι τόσο ευκίνητο όπως ένα κοντύτερο μονοθέσιο. Πέρυσι, το μονοθέσιό μας ήταν καλό στις στροφές μεσαίων και υψηλών ταχυτήτων, αλλά τα πήγαινε άσχημα σε στροφές χαμηλών ταχυτήτων. Δεν περιστρεφόταν τόσο καλά όσο θα θέλαμε”.
“Ξεκινήσαμε φέτος τις χειμερινές δοκιμές και το μονοθέσιο είχε παρόμοια χαρακτηριστικά. Είχα κάποιες δυσκολίες που διατύπωσα στην ομάδα αναφορικά με το πώς να στήσουμε το μονοθέσιο, που άλλαξαν αυτή την κατάσταση. Είναι δύσκολο να μιλήσω με λεπτομέρειες, αλλά αυτή τη δυσκολία που είχαμε πέρυσι με την περιστροφή του μονοθεσίου, δεν την έχουμε πλέον”.
Ο Hamilton δήλωσε πως είναι ένας οδηγός που προτιμά να έχει ένα μονοθέσιο με καλή συμπεριφορά στο εμπρός μέρος του, κάτι που δεν συνέβαινε πάντα με τα μονοθέσια της Mercedes τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, τόνισε πως αυτό το χαρακτηριστικό δεν είναι κάτι που τον απασχολεί προς στιγμήν, εξαιτίας της περιπλοκότητας που εμπεριέχεται στο να διασφαλιστεί πως μια τέτοια αλλαγή δεν θα έχει αρνητικές συνέπειες στα ελαστικά.
“Πάντα προτιμούσα ένα πιο ανταποκρινόμενο εμπρός μέρος στο μονοθέσιο”, δήλωσε ο επτάκις πλέον παγκόσμιος πρωταθλητής. “Αλλά υπάρχουν περιορισμοί με τα συγκεκριμένα ελαστικά. Τα εμπρός έχουν περιορισμούς, τα πίσω έχουν περιορισμούς, από πλευράς πρόσφυσης. Υπάρχει κορεσμός, υπάρχει θερμική υποβάθμιση και μπορείς να κάνεις πολύ συγκεκριμένα πράγματα με τη μηχανική ισορροπία πριν αυτή επηρεάσει το άλλο μέρος του μονοθεσίου. Είναι σαν τραμπάλα”.
“Πέρυσι, το μονοθέσιο ήταν ξεκάθαρα πολύ, πολύ καλό στο πίσω του μέρος, και επί της ουσίας το κινούσε το πίσω μέρος. Το εμπρός μέρος ήταν πολύ πιο υποστροφικό πέρυσι. Δυσκολευόσουν πολύ περισσότερο όταν ξεπερνούσες τα επίπεδα πρόσφυσης και ανεξάρτητα από το πόση μηχανική ισορροπία βάζαμε στο πίσω μέρος, δεν μπορούσαμε πραγματικά να το λύσουμε. Φέτος, έχουμε κάνει κάποιες αλλαγές”.
“Με την αεροδυναμική ισορροπία είναι μια αρκετά μεγαλύτερη διαδικασία. Δεν μπορείς απλά να την αλλάξεις. Σίγουρα, μέσα στον χειμώνα το διορθώσαμε και μετακινήσαμε την αεροδυναμική ισορροπία πιο πολύ προς τα μπρος, έτσι το μονοθέσιο έστριβε διαφορετικά και επίσης σε διαφορετικές γωνίες στριψίματος και διαφορετικές γωνίες εκτροπής προς τον κατακόρυφο σε αυτό άξονα (yaw). Έτσι, σίγουρα αποδίδει πολύ καλύτερα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!