Ο Max Verstappen έκανε τον ταχύτερο γύρο στη δεύτερη περίοδο δοκιμών για του Τουρκικό GP, με την πίστα να είναι αρκετά γλιστερή και να προβληματίζει οδηγούς και ομάδες. Καλή εμφάνιση από Ferrari με τον Leclerc να κάνει 2ο χρόνο.
Με τη διαδικασία να ξεκινά στις 14:00 Ώρα Ελλάδος, αρκετοί οδηγοί βγήκαν αμέσως για να δουν την κατάσταση της πίστας, η οποία στην 1η περίοδο δοκιμών ήταν αρκετά γλιστερή.
Το συγκεκριμένο φαινόμενο φάνηκε εξ’ αρχής πως υπήρχε και τώρα, με τη στροφή 1 να επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις για τους οδηγούς, με τα onboard πλάνα του Lewis Hamilton να λένε πολλά για την κατάσταση του οδοστρώματος.
Ο πρώτος αντιπροσωπευτικός γρήγορος γύρος έγινε από τον Valtteri Bottas, με 1:35.107. Λίγο αργότερα ο Φινλανδός, μαζί με τον συμπατριώτη του Kimi Raikkonen, κατέβηκαν κάτω από το 1:35.
Από κει και ύστερα, με την πίστα να στεγνώνει και τα μονοθέσια να αφήνουν γόμα στην άσφαλτο οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν. Αρχικά, οι Leclerc, Verstappen και Albon έπεσαν κάτι από το 1:34, για να έρθει άμεσα ο Ολλανδός και να κατέβει στο 1:32.
Άμεση ήταν η απάντηση του teammate του, Albon, ο οποίος έπεσε κάτω από το 1:32, όντας από τις λίγες φορές που έκανε ταχύτερο γύρο από τον Ολλανδό ομόσταβλό του.
Η γόμα που φάνηκε να προτιμούν οι οδηγοί ήταν η μέση σε αυτή τη φάση, με τη σκληρή να προκαλεί μεγάλες δυσκολίες ως προς την πρόσφυση στη φρεσκοστρωμμένη άσφαλτο του Istanbul Park.
Ενθαρρυντική ήταν εξ’ αρχής και η εμφάνιση της Ferrari, με τον Leclerc να είναι ο πρώτος που ξεπέρασε τον χρόνο του Albon, κάνοντας χρόνο 1:31.540. Ο Βρετανοταϋλανδός απάντησε αμέσως βέβαια, με χρόνο 1:30.872.
You’ve got GAS moving in ?
Hamilton moves up to P2 after shadowing Gasly across the line#TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/HmiLTqX4GD
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
Τον χρόνο αυτό δεν κατάφερε άμεσα κάποιος οδηγός να τον ξεπεράσει, με το πρώτο μισάωρο της διαδικασίας να περνά σε αυτό το σημείο. Την ώρα που αρκετοί οδηγοί μπήκαν στα pits, ο Sebastian Vettel βγήκε να κάνει προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, όντας από τους πρώτους που το επιχείρησαν.
Τα πρώτα πορίσματα για τη μαλακή γόμα βγήκαν αμέσως από τους οδηγούς, οι οποίοι παραπονέθηκαν για έντονο graining. Ωστόσο, παρά την παρατήρηση για graining στο teamradio, ο Charles Leclerc κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα, όντας κατά ένα δέκατο ταχύτερος του Albon.
Την καλή απόδοση της Ferrari επιβεβαίωσε και ο Vettel, ο οποίος με τη μαλακή γόμα έκανε τον 3ο γύρο, λιγότερο από δύο δέκατα πιο αργός από τον Μονεγάσκο teammate του.
Η απάντηση του Albon δεν άργησε να έρθει, με τον οδηγό της Red Bull μάλιστα να ρίχνει το χρονόμετρο για πρώτη φορά κάτω από το 1:30 και συγκεκριμένα στο 1:29.627. Κάτω από το 1:30, τον ακολούθησε άμεσα και ο Leclerc, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να του πάρει τον πρώτο χρόνο.
Με σχεδόν 40 λεπτά να απομένουν στη διαδικασία, η αίσθηση που υπήρχε είναι πως οι Red Bull και Ferrari πατούσαν καλύτερα απ’ όλους στην πίστα, με τους οδηγούς των ομάδων να εναλλάσσονται συνεχώς στην πρώτη τετράδα των χρόνων. Απορία προκαλούσε η απουσία της Mercedes από την κορυφή των χρονομέτρων, με κανέναν εκ των Hamilton και Bottas να μην έχει κάνει κάποιον ανταγωνιστικό γύρο.
Καθώς περνούσε η διαδικασία, οι χρόνοι συνέχισαν να πέφτουν. Ο Max Verstappen ήταν ο πρώτος που έπεσε κάτω από το 1:29, για να έρθει λίγο πιο μετά ο Charles Leclerc και να πάρει τον ταχύτερο γύρο με 1:28.7.
Με τους Leclerc, Verstappen να έχουν επιδοθεί σε μια μάχη χρόνων, της οποίας νικητής βγήκε προσωρινά ο Ολλανδός με χρόνο 1:29.330, άρχισαν να ανεβαίνουν στους χρόνους και οι Mercedes. Ο Lewis Hamilton έκανε 3ο χρόνο, αν και ένα δευτερόλεπτο σχεδόν πιο αργός από τον Ολλανδό και ο Valtteri Bottas 5ο.
Τα ασημί βέλη συνέχισαν να βελτιώνουν τους χρόνους τους, μειώνοντας τη διαφορά με την κορυφή στο μισό δευτερόλεπτο, πριν εν τέλει επιστρέψουν στα pit, όπως και οι περισσότεροι οδηγοί.
Με λιγότερη από μισή ώρα να απομένει, φάνηκε πως οι ομάδες πλέον θα εστιάσουν περισσότερο σε προσομοιώσεις αγώνα, με τους χρόνους να μην κατεβαίνουν εκ νέου.
Οι οδηγοί μοιράστηκαν σε αυτούς που βγήκαν με τη μαλακή και σε αυτούς που βγήκαν με τη μέση γόμα.
Μέχρι και το τέλος της διαδικασίας δεν άλλαξαν πολλά. Οι περισσότεροι οδηγοί επιδόθηκαν σε γύρους για συλλογή δεδομένων για τον αγώνα, ενώ δεν έλειψαν και τα τετακέ σε διάφορα σημεία της πίστας.
Do a 180º if you won the first ever F1 race in Turkey ?♂️#TurkishGP ?? #F1 @alfaromeoracing pic.twitter.com/pxnTpv16ji
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
Χωρίς περαιτέρω εκπλήξεις, η διαδικασία έληξε στις 15:30. Θετικές οι Red Bull και Ferrari, με τη Mercedes να δείχνει προβληματισμένη και ενδεχομένως τις ομάδες να μην δείχνουν την πλήρη δυναμική τους.
Συνέχεια πλέον αύριο, με την 3η περίοδο δοκιμών και τις κατατακτήριες του Τουρκικού Grand Prix. Παρακάτω παρατίθεται η κατάταξη στο P2.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!