Η Formula 1 αναμένεται να μειώσει τις χειμερινές δοκιμές σε μόλις τρεις ημέρες το 2021, και να μεταφέρει τη διεξαγωγή τους από τη Βαρκελώνη στο Μπαχρέιν.
Μετά από τον αρχικό αριθμό των 8 ημέρων δοκιμών που υπήρχε για πολλά χρόνια στη F1, πέρυσι υπήρξε περικοπή στις 6 ημέρες δοκιμών, χωρισμένη σε δύο τριήμερα στην πίστα της Βαρκελώνης.
Με τα μονοθέσια του 2020 ωστόσο να παραμένουν σχεδόν ίδια και για το 2021 με ελάχιστη εξέλιξη να επιτρέπεται, οι ομάδες συμφώνησαν στην περικοπή των δοκιμών σε μόλις τρεις ημέρες πριν την έναρξη της νέας σεζόν.
Σύμφωνα με το Motorsport.com, το μέρος διεξαγωγής των δοκιμών είναι πιθανό να είναι το Μπαχρέιν, ωστόσο ακόμα δεν έχει ληφθεί κάποια οριστική απόφαση πάνω σε αυτό το ζήτημα.
Η Διεθνής Πίστα του Μπαχρέιν δεν έχει διοργανώσει χειμερινές δοκιμές για τη F1 από το 2014 και ύστερα, όταν και αποτέλεσε την τρίτη και τελευταία πίστα δοκιμών, πριν το πρώτο πρωτάθλημα της υβριδικής εποχής.
Από τότε, η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί δύο φορές για δοκιμές μεσούσης της σεζόν, ύστερα από το ντόπιο Grand Prix, το 2017 και το 2019. Εντός του επόμενου μήνα, η πίστα του Sakhir αναμένεται να διοργανώσει δύο αγώνες F1 στο φετινό αναθεωρημένο πρόγραμμα.
Η F1 ανακοίνωσε το πιθανό πρόγραμμα για το 2021 νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, με την έναρξη να αναμένεται στην Αυστραλία στις 21 Μαρτίου.
Η ημερομηνία για τις δοκιμές ακόμα δεν έχει δημοσιευθεί, αλλά θα μπορούσε να γίνει στις αρχές Μαρτίου, ως μια προσπάθεια να επεκταθεί στο μέγιστο το χειμερινό διάλειμμα, μετά και την καθυστερημένη λήξη της φετινής σεζόν.
Αν και οι ομάδες πάντα θέλουν να μεγιστοποιήσουν όποιες δοκιμές τους δοθούν, πολλές απ’ αυτές δήλωσαν στις φετινές χειμερινές δοκιμές πως ακόμα και οι 6 ημέρες είναι υπέρ-αρκετές.
Ο τεχνικός διευθυντής της Racing Point, Andrew Green, είχε δηλώσει τότε πως θα ήταν ικανοποιημένος και με 4 ημέρες δοκιμών, κάτι που πίστευε πως θα μπορούσε να μειώσει την προβλεψιμότητα.
“Θεωρώ πως έχει να κάνει με το τί θέλει η F1 όσο προσπαθεί να κάνει τα πράγματα πιο αμφίρροπα”, είχε δηλώσει τον περασμένη Φεβρουάριο ο Green. “Θέλουν όλοι εξαιρετικά αξιόπιστα μονοθέσια όταν πάνε στον πρώτο αγώνα; Πιστεύω πως μια εβδομάδα, με δύο μέρες δράσεις, δύο μέρες ρεπό και άλλες δύο μέρες δράσης, είναι μια χαρά, ας το κάνουμε και να δούμε τί θα συμβεί”.
Όλα αυτά είχαν ειπωθεί βέβαια πριν την πανδημία του COVID-19 και πριν συμφωνηθεί τα μονοθέσια του 2020 να διατηρηθούν και το 2021, ως μέτρο περικοπής των εξόδων.
Πλέον, οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να ξοδέψουν δύο “tokens” για την εξέλιξη του σασί του χρόνου, κάτι που σημαίνει πως έχουν ήδη πολλά δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με τα μονοθέσια από τη φετινή σεζόν.
Η μείωση στις δοκιμές έρχεται επίσης να δράσει ως ακόμα ένα μέτρο περικοπής των εξόδων, όπως επίσης και ως μια διευκόλυνση στο κομμάτι των logistics, δεδομένου ότι το Μπαχρέιν είναι πιο κοντά στην Αυστραλία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!