Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, πιστεύει πως το DRS θα έχει μικρότερη επιρροή στα νέα μονοθέσια της Formula 1 από το 2022.
Οι κανόνες για το 2022 περιστρέφονται γύρω από ένα τελείως νέο αεροδυναμικό πακέτο, με σκοπό να γίνει ευκολότερο στα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο, αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες για προσπεράσεις.
Ο Key δήλωσε πως το DRS θα εξακολουθεί να παίζει ρόλο στις προσπεράσεις, αλλά θα είναι λιγότερο ισχυρό.
“Θεωρώ πως εάν το σχέδιο δουλέψει, θα έχει μικρότερη επίδραση (το DRS)”, δήλωσε ο Key. “Πιστεύω πως θα είναι ακόμα απαραίτητο. Οι προσπεράσεις είναι αυτό γύρω από το οποίο βασίζονται οι κανονισμοί, εν τέλει”.
“Αλλά αυτό που μπορεί να ανακαλύψει κάποιος είναι πως δεν αφορά αυτό μόνο τα μονοθέσια αλλά και τις πίστες επίσης. Τα μονοθέσια της F1 είναι τόσο γρήγορα σε αυτές τις πίστες, όπου υπάρχουν μόνο λίγες ευκαιρίες που μπορείς να έχεις μια διαφορά στην απόδοση αρκετά καλή ώστε να προσπεράσεις”.
“Προφανώς το φρενάρισμα είναι η βασική, και εκεί είναι που το DRS βοηθά. Βλέπεις μερικές πίστες, όπως το Spa ίσως, όπου η προσπέραση είναι εφικτή σε αρκετά σημεία και παρόμοια στο Μπαχρέιν. Το βλέπουμε όντως να συμβαίνει, δεν σημαίνει πως είναι κάτι ανέφικτο”.
“Θεωρώ πως οι νέοι κανονισμοί θα ενθαρρύνουν τις πιο στενές μάχες σε κάποιες από τις πιο δύσκολες πίστες, όπως το Silverstone ή τη Suzuka, ίσως ακόμα και την Ουγγαρία, όπου είναι δύσκολο να ακολουθείς το μπροστινό μονοθέσιο. Εάν καταφέρεις το μονοθέσιο να λειτουργήσει καλά, μπορείς να κλείσεις τη διαφορά, και μπορείς εν γένει να αγωνιστείς επί τόπου αντί να πρέπει να περιμένεις για την ευθεία”.
“Αλλά το DRS θα παίζει ακόμα ρόλο στο να εξασφαλίσει πως θα έχεις την προσπέραση. Η αξία του θα είναι μικρότερη, τείνω να συμφωνήσω με αυτό”.
Αν και το πακέτο των αλλαγών στους κανονισμούς σημαίνει πως πολλά από τα τωρινά δεδομένα δεν θα έχουν αξία με τα αεροδυναμικά πακέτα του 2022, για παράδειγμα τα δεδομένα που αφορούν τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο πλάι των μονοθεσίων, μπροστά από τα ψυγεία (bargeboards), ο Key τόνισε πως πολλά μπορούν να κρατηθούν για το 2022 αναφορικά με τη γενική προσέγγιση.
“Υπάρχουν διάφορα είδη γνώσης”, εξήγησε ο Key. “Προφανώς, η καθαρή αεροδυναμική τεχνογνωσία αναφορικά με τις λεπτομέρειες του πώς δουλεύουν αυτά τα πράγματα, δεν είναι πραγματικά σχετική”.
“Αλλά αυτό που προσπαθείς να πετύχεις χρησιμοποιώντας αυτά τα μηχανήματα πάνω στα οποία έχουμε ελευθερία τώρα είναι ακριβώς αυτό που θέλουμε να πετύχουμε το ’22, απλά πρέπει να βρούμε έναν διαφορετικό τρόπο να το κάνουμε”.
“Έτσι, η κατανόηση του πώς θα δούλευε το ιδανικό αεροδυναμικό πακέτο σε ένα μονοθέσιο, για παράδειγμα, κάτι που είναι εύκολο να σκεφτείς και δύσκολο να καταφέρεις, ακόμα θα ισχύει για το ’22”.
“Θα έχουμε τα ίδια αεροδυναμικά προβλήματα, τους ίδιους περιορισμούς, πιθανώς και πολύ παρόμοιες ευαισθησίες που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε επίσης. Έτσι, πρέπει να φρεσκάρουμε τις αεροδυναμικές μας γνώσεις από αυτή την πλευρά, αλλά η γνώση που θα προσθέσουμε αναφορικά με το τί προσπαθούμε να πετύχουμε είναι επί της ουσίας πολύ κοντά σε αυτά που γνωρίζουμε τώρα”.
“Έχει να κάνει με την προσαρμογή αναφορικά με τις γνώσεις, με το τί προσπαθούμε να πετύχουμε και είναι εν πολλοίς ένα νέο ξεκίνημα όσον αφορά την αεροδυναμική γνώση του τί κάνει τί”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!