Η Ferrari σκοπεύει να συνεχίσει τα προγράμματα των δύο εργοστασιακών αυτοκινήτων τόσο του GTE όσο και του GT3 καθώς η Ιταλική μάρκα πρόσθεσε μία επιπλέον συμμετοχή στην προσπάθεια που κάνει για το φετινό πρωτάθλημα GT World Challenge Europe.
Ο επικεφαλής των αγώνων GT Antonello Coletta δήλωσε ότι θα ήθελε να συνεχιστεί η παρουσία των δύο Ferrari 488 GT3 Evo 2020s στο Endurance Cup του GT World Challenge, εκτός από την καθιερωμένη παρουσία των δύο αυτοκινήτων στην GTE-Pro του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA.
Η AF Corse είναι υπεύθυνη για την λειτουργία των δύο προγραμμάτων στις κατηγορίες Pro, συμπεριλαμβανομένης της εισόδου της SMP Racing GT3 στο Endurance Cup του SRO Motorsports Group.
Η Ferrari τα προηγούμενα χρόνια αγωνιζόταν με ένα αυτοκίνητο της SMP στο Endurance Cup αλλά έγιναν δύο κατά την διάρκεια της φετινής χρονιάς συμπεριλαμβάνοντας και τη μία συμμετοχή της AF Corse για τους πρωταθλητές του WEC του 2017 James Calado, Alessandro Pier Guidi και τον συνοδηγό τους Nicklas Nielsen.
Ενώ τα δύο εργοστασιακά προγράμματα του 2020 έχουν επηρεαστεί από την σύγκρουση των ημερομηνιών λόγο του αγώνα 8 ωρών στο Bahrain και του αγώνα 1000km στο Paul Richard την επόμενη εβδομάδα, δεν υπάρχει κάποια σύγκρουση στο ημερολόγιο του 2021 μεταξύ των δύο πρωταθλημάτων.
“Τυπικά θα είναι ακριβώς το ίδιο,” είπε ο Coletta όταν ρωτήθηκε για την συνέχεια των δύο προγραμμάτων την επόμενη χρονιά.
“Δεν ξέρουμε εάν θα κάνουμε κάποια αλλαγή στο WEC. Μετά τον τελευταίο αγώνα στο Bahrain θα έχουμε έναν ή δύο μήνες να προετοιμαστούμε, αλλά η ιδέα μας αυτή την στιγμή είναι να διατηρήσουμε ακριβώς την ίδια κατάσταση όπως τώρα.
“Για πρώτη φορά στο World Challenge, το 2020, έχουμε δύο αυτοκίνητα στην κατηγορία Pro. Η ιδέας μας είναι να διατηρήσουμε δύο αυτοκίνητα στην κατηγορία Pro. Δεν είμαστε σίγουροι ακριβώς τώρα, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι θα έχουμε την ευκαιρία να συνεχίσουμε με δύο συμμετοχές.
“Τώρα είναι αδύνατο να επιβεβαιώσουμε το πλήρωμα μας. Το πρώτο βήμα είναι να επισημοποιήσουμε τα αυτοκίνητα μας, και το επόμενο είναι να επιβεβαιώσουμε τους οδηγούς.”
Ο Coletta εξήγησε ότι μόλις ξεπεραστούν τα εμπόδια των χορηγιών που υπάρχουν εκτός σεζόν, η Ferrari θα είναι σε θέση να επιβεβαιώσει την διατήρηση των δύο αυτοκινήτων στο πρόγραμμα Endurance Cup GT3.
“Το πρόβλημα της επικύρωσης των αυτοκινήτων είναι το πρόβλημα των χορηγιών,” είπε αυτός.
“Για την Ferrari το βασικό πρόγραμμα είναι το WEC. Όλοι οι χορηγοί μας βρίσκονται στο WEC. Ωστόσο, εάν υπάρξουν και άλλοι χορηγοί, μπορούμε να οργανώσουμε και άλλα δύο αυτοκίνητα.
“Για παράδειγμα το 2020 ήταν δυνατό. 90% μπορώ να δω δύο αυτοκίνητα στην Pro για την επόμενη χρονιά στο GTWC Europe. Αλλά δεν είμαι σίγουρος. Το πρόβλημα είναι απλά το πρόβλημα των χορηγών.
“Είναι σημαντικό να έχουμε κάποια σημαντικά αποτελέσματα στο GT3 επειδή πρέπει να δείξουμε σε όλους τους πελάτες ανά τον κόσμο τα αυτοκίνητα μας, για να πουλήσουμε αυτοκίνητα. Αυτό είναι ακριβώς το ίδιο και για τους άλλους κατασκευαστές.
“Αλλά η διαφορά είναι ότι έχουμε το WEC – οι Porsche και Aston βρίσκονται επίσης στο WEC – αλλά οι περισσότεροι από τους άλλους δεν έχουν τα υπόλοιπα προγράμματα ή συγκεντρώνουν τις περισσότερες προσπάθειες τους στο GT3.
“Αυτή η κατηγορία δεν είναι εύκολη και έχουμε πολλούς “μεγάλους” κατασκευαστές.”
Χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη στην κατηγορία GTLM του IMSA για το 2021
Η Ferrari φαίνεται έτοιμη να διατηρήσει τα εργοστασιακά προγράμματα GT συγκεντρωμένα στην Ευρώπη με τον Coletta να απορρίπτει το ενδεχόμενο μίας προσπάθειας στην κατηγορία GT Le Mans του πρωταθλήματος IMSA WeatherTech SportsCar.
Η Risi Competizione ήταν ο βασικός εκπρόσωπος της Ferrari στην GTLM τα τελευταία χρόνια αλλά η ιδιωτική ομάδα με έδρα το Houston έχει δεσμευτεί μόνο με τα μεγάλα γεγονότα αγώνων αντοχής, συμπεριλαμβανομένου του Motul Petit Le Mans που κέρδισε πέρυσι με την εργοστασιακή υποστήριξη.
“Από αύριο δεν έχουμε άλλα προγράμματα στο IMSA,” είπε ο Coletta.
“Οι Η.Π.Α. είναι η πιο σημαντική διεθνής αγορά για εμάς, αλλά τώρα είναι αδύνατο να έχουμε επίσημα αυτοκίνητα παντού σε κάθε πρωτάθλημα.
“Προς το παρών νομίζω ότι είναι αδύνατο να είμαστε το 2021 και στο WEC και στο IMSA.
“Η διαφορά είναι το να έχουμε τα αυτοκίνητα των πιστών ιδιωτικών ομάδων, είτε της Risi Competizione ή της WeatherTech [Scuderia Corsa], ακόμη και εάν σκέφτονται να αλλάξουν κατηγορίες.
“Τα επίσημα προγράμματα δεν υπάρχουν. Εκ φύσεως, συζητώ για νέα προγράμματα κάθε μέρα, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι κάθε συζήτηση μετατρέπεται σε πρόγραμμα.
“Είχα συζητήσεις με πολλούς εκπροσώπους στις Η.Π.Α. και έχω μία πολύ καλή σχέση με το IMSA. Αλλά αυτή την στιγμή δεν έχουμε κάτι.”
Η Ferrari έκανε κάποιες συζητήσεις με τα αφεντικά του DTM
Ο Coletta ακόμα επιβεβαίωσε ότι η Ferrari μίλησε με τους ιθύνοντες του DTM σχετικά με την είσοδο αυτοκινήτων με βάση το GT3 στο Γερμανικό εθνικό πρωτάθλημα το επόμενο έτος.
Η κατάρρευση των κανονισμών της 1ης κατηγορίας στην Ευρώπη είχε ως αποτέλεσμα την αποδοχή του GT3, το οποίο διαθέτει μία πολύ μεγαλύτερη ομάδα διεθνών κατασκευαστών.
Η Ferrari έχει μία χούφτα ενεργών εργοστασιακών ομάδων, πελατών, στο GT3 στην κεντρική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου της Rinaldi Racing στην Γερμανία και των δύο Kessel Racing και Octane 126 στην Ελβετία.
“Το προσωπικό μου είχε μία συνάντηση πρόσφατα με τους υπεύθυνους του DTM,” είπε ο Coletta.
“Αυτή είναι ακόμη μία νέα ιδέα. Δεν ξέρω εάν υπάρχει ιδιωτική ομάδα που ενδιαφέρεται να συμμετέχει στο DTM. Αυτό δεν είναι απίθανο είναι μία καλή εικόνα, αλλά πρέπει να καταλάβουμε εάν υπάρχει χώρος για όλους. Υπάρχουν στα πρωταθλήματα SRO, IMSA, GT Masters και ούτω καθεξής.
“Πρέπει να κατανοήσουμε πολύ καλά όλους τους όρους των κανονισμών, αλλά δεν βλέπω την επόμενη χρονιά την ιδέα να οργανώσουμε ένα επίσημο πρόγραμμα στο DTM. Η διαφορά είναι εάν έχουμε μία ομάδα που θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αγωνιστεί στο μελλοντικό πρωτάθλημα DTM.
“Έχω πολλές ομάδες στην Γερμανία: για παράδειγμα, η Rinaldi Racing. Είμαι πολύ χαρούμενος που σκέφτονται εάν θέλουν να συμμετέχουν στο DTM. Αλλά τώρα δεν έχω κάποιο σχόλιο.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!