Η McLaren αποκάλυψε πως έχει πάρει θάρρος από τις πρώτες φάσεις της εργασιακής της σχέσης με τη Mercedes, σχετικά με την αλλαγή κινητήρα της ομάδας του χρόνου.
Έχοντας κινητήρες Renault στην πλάτη των μονοθεσίων της από το 2018, η McLaren επιστρέφει στους κινητήρες Mercedes το 2021. Η συνεργασία McLaren – Mercedes είχε προηγουμένως υπάρξει για 20 χρόνια, μέχρι και το 2014. Στη συνέχεια ακολούθησε μια τριετία προβλημάτων και δυσκολιών με τη Honda για τη βρετανική ομάδα.
Η ομάδα του Woking θα είναι και η μοναδική που θα αλλάξει κινητήρα το 2021 και θα γίνει, μαζί με τις Racing Point και Williams, πελατειακή ομάδα της Mercedes.
“Μας έχουν δώσει όλη την πληροφορία που χρειαζόμασταν πολύ άμεσα”, δήλωσε ο James Key, τεχνικός διευθυντής της McLaren, σε συνέντευξή του στο RaceFans.
“Έχουν υπάρξει ανοιχτοί σε ερωτήσεις, προτάσεις και ιδέες, κάτι που βρισκόταν εντός του πλαισίου συμφωνίας μας”.
Η McLaren θα πρέπει να ξοδέψει όλα τα token εξέλιξής της για του χρόνου στο να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές στο μονοθέσιο για να ενσωματώσει αποτελεσματικά τον κινητήρα της Mercedes, η αρχιτεκτονική του οποίου παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με αυτόν της Renault.
Ο Key όμως επέμεινε πως ο σχεδιασμός της ένταξης του κινητήρα βρίσκεται “πρόσω ολοταχώς” ακόμα και αν οι ομάδες της F1 έπρεπε να κλείσουν τα εργοστάσιά τους για μια ορισμένη περίοδο στις αρχές της σεζόν, εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19.
“Η Mercedes γνωρίζει πως βρισκόμαστε υπό πίεση και με στενό χρονοδιάγραμμα επίσης, όντας αδύνατο να δουλέψουμε πάνω στο θέμα νωρίτερα στη σεζόν με θέρμη”, δήλωσε ο Key. “Έτσι, τα πράγματα έχουν ξεκινήσει πολύ καλά”.
“Κάνουμε κάποιες δοκιμές Έρευνας και Ανάπτυξης μαζί τους στις εγκαταστάσεις τους (Brixworth) ώστε να σιγουρευτούμε πως τα συστήματά μας ενσωματώνονται με έναν τρόπο που δουλεύει και για τους δυο μας. Αυτό δείχνει να οδεύει καλά και είμαστε πλήρως εντός προγράμματος σε αυτό”.
Η McLaren της επόμενης σεζόν, την οποία θα οδηγούν οι Lando Norris και Daniel Ricciardo, στην πρώτη σεζόν του Αυστραλού με την ομάδα, θα ονομάζεται “MCL35M”. Ο Key περιέγραψε το συγκεκριμένο μονοθέσιο ως “το τωρινό μονοθέσιο με κινητήρα Mercedes πάνω του, όταν όλα ολοκληρωθούν”.
Επίσης, ο Key πρόσθεσε: “Υπάρχουν κάποιες αλλαγές στην αρχιτεκτονική που πρέπει να γίνουν λόγω της διάταξης του κινητήρα σε σχέση με τον φετινό. Αλλά δεν είναι θεμελιωδώς διαφορετικές οι αλλαγές”.
Η προφανής ερώτηση είναι πόση απόδοση επιπλέον μπορεί να βρει η McLaren από τον κατά κοινή ομολογία καλύτερο κινητήρα της Formula 1 για την επόμενη σεζόν, παρά τους συμβιβασμούς που θα πρέπει να κάνει η ομάδα στον σχεδιασμό του μονοθεσίου του 2021.
“Είμαι διστακτικός να βασιστώ στα νούμερα από τις προσομοιώσεις αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο Βρετανός. “Τα τελικά επίπεδα επιδόσεων του κινητήρα του 2021 ακόμα δουλεύονται στη Mercedes”.
“Δεν έχω προσωπικά δει τα δεδομένα ακόμα, και δεν νομίζω πως τα έχουμε αυτή τη στιγμή. Έτσι, θεωρώ πως θα γνωρίζουμε αργότερα μέσα στον χρόνο, όταν θα έχουμε τα δεδομένα που θα δείχνουν που βρίσκεται ο κινητήρας από πλευράς απόδοσης”.
“Προφανώς περιμένουμε να είναι καλή η απόδοση. Έχω να πως πως η απόδοση της Renault είναι πολύ καλή τον τελευταίο καιρό επίσης. Οι κινητήρες πλέον είναι πολύ πιο κοντά απ’ ότι ήταν το 2014 όταν οι διακυμάνσεις ήταν μεγάλες. Είναι σίγουρα πιο κοντά τώρα, αλλά ελπίζουμε πως θα είναι (ο κινητήρας της Mercedes) ένα βήμα πιο μπροστά”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!